Azuloscurocasinegro

plakat - GranatowyPrawieCzarny (2006)

opisy filmu

(4)
  • GranatowyPrawieCzarny to stan ducha, niepewna przyszłość, kolor. Kolor którego czasem nie rozpoznajemy, który zmienia się w zależności od światła, kąta patrzenia i nastawienia. Kolor, który przypomina, że czasem się mylimy, a rzeczy nie zawsze są takie na jakie wyglądają.

    Jorge właśnie odziedziczył interes po ojcu, który cierpiał na chronicznego pecha. Mimo to chłopak walczy przeciw losowi, który wydaje się być nieunikniony. Przez ostanie lata wysilał się by pogodzić ze sobą opiekę nad ojcem, pracę i studia. Teraz z uporem szuka innej pracy. Przez swojego brata Antionia, poznaje Paulę, z którą tworzy dziwny związek. Dzięki temu Jorge uczy się brać na siebie mniej odpowiedzialności i spojrzeć poważnie na swoje marzenia ufając, że to właśnie tego oczekują od niego inni. A więc wszystko mogłoby być inne... lub nie.

    [opis dystrybutora]

  • Kiedy ojciec Jorge zapadnie na zdrowiu, ten jest zmuszony przejąć rodzinny interes. Przez kilka lat pracuje ciężko, jednocześnie kończąc studia i opiekując się ojcem, choć chwilami ma ochotę porzucić dotychczasowe życie i zająć się tylko sobą. Wtedy poznaje Paulę, kobietę, z którą połączy go szczególna więź. Pod jej wpływem nauczy się, jak zerwać z męczącym go poczuciem winy, ze zwyczajem brania na siebie odpowiedzialności za wszystko i wszystkich, stanie twarzą w twarz z własnymi marzeniami, ignorując oczekiwania innych. Rezultatem takiej nowej życiowej postawy będzie wielka zmiana w życiu Jorge.
    [opis dystrybutora]

  • Granatowy Prawie Czarny to stan umysłu, to niepewna przyszłość, to kolor: kolor, który nie zawsze rozpoznajemy i który zmienia się w zależności od światła, otoczenia i nastroju.
    Jorge (Quim Gutiérrez) niewiele ma do stracenia. Dokładnie tyle, aby bez żalu zacząć życie na nowo. Pożegnanie z despotycznym ojcem, dozorcą w jednym z drogich apartamentowców, przebiega na tyle burzliwie, że ten dostaje udaru mózgu. Dla Jorge czas zatrzymuje się w miejscu. Siedem lat później Jorge nadal opiekuje się sparaliżowanym i przejawiającym początki demencji ojcem. Od dnia wypadku zajmuje również jego posadę - sprząta i nadzoruje apartamentowiec, w którym, na dodatek mieszka jego dziewczyna. Natalia (Eva Pallarés), studentka farmacji, jest i trochę ładna i trochę nudna. Lepiej sytuowana niż Jorge powoli zaczyna dostrzegać urok przebywania w towarzystwie kolegów - studentów. Resztki czasu Jorge poświęca nauce: kończy szkołę biznesu - przepustkę do lepszego życia. Życia, w którym nosi się garnitury z wystaw drogich sklepów i w którym nie trzeba zmieniać pieluch ciężko chorym rodzicom. Wraz z Jorge marzy jego najlepszy kumpel - Israel (Raúl Arévalo). Israel, trochę zagubiony i nieokreślony seksualnie, spędza godziny na dachu wieżowca podglądając klientów pobliskiego salonu masażu. Młody i przystojny masażysta zawładnie nie tylko jego myślami.
    Antonio (Antonio de la Torre) to romantyczny twardziel. Miłośnik tatuaży (wyłącznie z tygrysami) i ostatnio warsztatów teatralnych. Antonio, w przeciwieństwie do swojego brata Jorge, ma mnóstwo do stracenia, zwłaszcza - czasu. W więzieniu czas płynie dużo wolniej. Głównym (i jedynym!) efektem warsztatów teatralnych jest namiętny romans Antonia z Paulą (Marta Etura), odsiadującą wyrok w żeńskiej części zakładu karnego. Po miesiącu skrytego seksu za kotarami więziennej sali teatralnej Paula oznajmia, że chce mieć dziecko.
    Dzięki bratu Jorge poznaje Paulę i nawiązuje z nią niezwykłą relację. Emocje, które ich połączą, obojgu pozwolą odkryć to, co w życiu najważniejsze.
    W efekcie wszystko może się zmienić... ale czy musi?

  • Jorge marzy o lepszym życiu. Broni się przed tym, żeby nie zostać stróżem, tak jak jego ojciec. Wszystko się jednak zmienia, gdy jego ojciec dostaje udaru i zostaje przykuty do wózka. Jorge musi utrzymać siebie i ojca. Przyjmuje posadę stróża. Stara się pogodzić pracę, opiekę nad ojcem i studia, ale jest to trudne. Nienawidzi swojej pracy i uporczywie szuka innej, zgodnej z wykształceniem. Niestety na próżno. Codziennie przechodzi obok sklepu, w którym na wystawie umieszczono "granatowyprawieczarny" garnitur. Dla Jorge staje się on celem, symbolem jego marzeń i oczekiwań.