The Fast and the Furious: Tokyo Drift

plakat - Szybcy i wściekli: Tokio Drift (2006)

pressbook

SYNOPSIS

W pierwszej część serii „Szybcy i wściekli” widzowie mieli okazję zobaczyć na ekranie podziemny świat nielegalnych wyścigów samochodowych, najnowocześniejszych w swojej klasie maszyn rajdowych i toczących się w Los Angeles samochodowych potyczek ulicznych. Druga część, rozgrywająca się w scenerii Miami, opowiadała historię prania brudnych pieniędzy, odkupienia oraz ‘ostatnich z wielkich’ - nieulęknionych mistrzów rajdowych akrobacji. Prezentowana obecnie najnowsza część trylogii zabierze widzów w oszałamiającą podróż jednymi z najbardziej niebezpiecznych tras rajdowych. Wysoki poziom adrenaliny gwarantowany! Wyścig rusza - na ekrany wchodzi film “Szybcy i wściekli: Tokio Drift”.

Witamy w świecie niezwykle pociągających, zakazanych wyścigów na najwyższych obrotach - tym razem w scenerii Tokio.

Idąc śladami swoich poprzedników, film “Szybcy i wściekli: Tokio Drift” prezentuje najnowszy rozdział w cieszącej się niezwykłą popularnością serii, która do tej pory przyniosła na całym świecie wpływy w wysokości ponad 443 milionów dolarów. Opuszczając amerykańskie ulice, udajemy się do postmodernistycznego Tokyo, gdzie puls bije szybciej, a zawrotne wyścigi przyprawiają o zawrót głowy i przyspieszone bicie serca.
Witamy w świecie nastoletnich wyrzutków, żyjących na marginesie społeczeństwa, w świecie dudniącym rykiem silników, zapierających dech w piersiach wyścigów samochodowych i nielegalnego podziemia tokijskiego półświatka mafijnego. Szybkie maszyny i piękne dziewczyny to wizytówka zakazanych rewirów, gdzie oprócz zabójczej mieszanki rozsadzającej energią bak, jesteśmy świadkami ewolucji ślizgowych. Ten charakterystyczny, japoński styl jazdy określa nowy gatunek twardego faceta, który musi łączyć w swojej jeździe odwagę, kontrolę nad kółkiem, zawrotną prędkość, elementy czasem ważniejsze niż przekroczenie końcowej linii mety.

“Szybcy i wściekli: Tokyo Drift” to tym razem historia Seana Boswella (LUCAS BLACK „Światła stadionów” /Friday Night Lights/), który zawsze był outsiderem. Ten typ samotnika, wyobcowanego zarówno w domu rodzinnym, jak i poza nim, odnajduje związek z obojętnym mu otaczającym światem jedynie poprzez nielegalne wyścigi samochodów, które dodatkowo nie przysporzyły mu popularności wśród lokalnych przedstawicieli władzy. Po jednej z kolejnych kraks, chcąc uniknąć kary więzienia, Sean zostaje ‘oddelegowany z kraju’, wysłany do Tokio, gdzie przychodzi mu dzielić niewielkie mieszkanie w zapuszczonej dzielnicy miasta z pracującym dla wojska, szorstkim ojcem.

W nowym otoczeniu, Sean czuje się jeszcze bardziej gaijin - outsiderem. Obce mu są lokalne zwyczaje i zasady kodeksu honorowego. Jego amerykański kumpel - Twinkie (BOW WOW, “Wakacje rodziny Johnsonów” /Johnson Family Vacation/), ponownie wprowadza go w świat, który wydał wielu szaleńców kierownicy. W nim zwykłe wyścigi to żadne wyzwanie - tutaj rządzi jazda na granicy życia i śmierci, gaz do dechy i obalanie praw grawitacji. To świat powstały z połączenia brutalnej prędkości, zapierających dech w piersiach tras, zakrętów i ślizgów które przyprawić mogą o zawrót głowy. Dla Seana to powrót do jego pasji, znakomita odskocznia dla jego buntowniczej natury, ale jednocześnie niezwykle ryzykowna gra na granicy prawa.
W swoim pierwszym zakończonym niepowodzeniem rajdzie, Sean ma wątpliwą przyjemność zetknąć się z D.K.’iem (BRIAN TEE, “Dick i Jane: niezły ubaw” /Fun with Dick and Jane/), - "Drift Kingiem", lokalnym mistrzem samochodowych ślizgów, którego łączą interesy z Yakuzą, japońską mafią - maszynką do zabijania. Swój pierwszy wyścig wedle nowych reguł Sean przegrywa. Jedynym sposobem, w jaki jest teraz w stanie spłacić zaciągnięty w tej hazardowej grze dług jest wkroczenie w podziemny tokijski świat wyścigów, w którym gra toczy się o najwyższą stawkę - życie lub śmierć.

W świecie wyścigów pomaga Seanowi rozeznać się jeszcze jeden expat - Han (SUNG KANG, “Better Luck Tomorrow”). To on wprowadza chłopaka do rodziny ‘wyrzytków społeczeństwa” i przybliża arkana wyścigów driftingowych (ślizgowych). Jednak wyścigi to trudna sztuka, a jednocześnie niebezpieczna gra o prestiż w środowisku i wielkie pieniądze.

Sprawy komplikują się jeszcze bardziej, kiedy Sean zakochuje się w dziewczynie D.K.’a - Neeli (po raz pierwszy na ekranie NATHALIE KELLEY). Taka kombinacja nie zwiastuje nic dobrego. Teraz gra toczy się naprawdę o życie chłopaka - jeśli w ogóle wygra wyścig. Czy jego przeznaczeniem jest zginąć z ręki bossa Yakuzy - wuja D.K.’a - Kamaty (legendarny SONNY CHIBA, „Kill Bill: Vol. 1”). Wszystko jest sprawą najwyższych umiejętności i honoru. Zwycięzca - mistrz toru może być tylko jeden. O wszystkim zadecyduje wyścig - „Tokio Drift”.
Za sterem kamery trzeciej części “Szybkich i wściekłych” stanął reżyser JUSTIN LIN (“Better Luck Tomorrow”). Autorem scenariusza do filmu jest CHRIS MORGAN (“Cellular”), w roli producenta wystąpił po raz trzeci już NEAL H. MORITZ (dwie pierwsze części „Szybcy i wściekli” oraz „Za szybcy, za wściekli”. Producentem wykonawczym obrazu jest CLAYTON TOWNSEND (“Czterdziestoletni prawiczek” /The 40-Year-Old Virgin/).

W zespole filmowców pracujących przy filmie znaleźli się: autor zdjęć STEPHEN F. WINDON („Patriota” /The Patriot/); scenograf IDA RANDOM („Odwet” /A Man Apart/), montażyści FRED RASKIN („Annapolis”) oraz KELLY MATSUMOTO („Poznaj moich rodziców” /Meet the Fockers/) i projektantka kostiumów SANJA MILKOVIC HAYS („Szybcy i wściekli” /The Fast and the Furious/). Autorem muzyki do filmu jest BRIAN TYLER (“Constantine”).

KONTROLOWANIE ZAWROTNEJ PRĘDKOŚCI: FILMOWCY I PRODUKCJA ŚWIATA NA NAJWYŻSZYCH OBROTACH
SZTUKA DRIFTINGU I SUPER SZYBKIE SAMOCHODY W "TOKYO DRIFT"
POSMODERNISTYCZNY WESTERN: STRONA WIZUALNA FILMU
SZYBCY I WŚCIEKLI : TOKYO DRIFT - AKTORZY
SZYBCY I WŚCIEKLI : TOKYO DRIFT - TWÓRCY FILMU