Nie oceniam filmu jako arcydzieło, ale jest naprawdę rewelacyjny! Trzyma w napięciu do końca, nie jest przewidywalny, jest naprawdę bardzo, bardzo dobry!!!Polecam! Czy ktoś może mi polecić filmy w podobnym stylu, będę wdzięczna!
Zielona mila ;-) polecam jeśli nie widziałaś.
Prawo zemsty również bardzo dobry film, ale tu już jest inny motyw, choć również nawiązujący do amerykańskiego systemu sądownictwa.
"Lęk pierwotny" , "Milczenie owiec", "Hannibal". Świetne filmy w tematyce sądowej, polecam :)
dziękuję za propozycje - wszystkie podane powyżej tytuły już mam za sobą :). Czekam na dalsze propozycje :).
Mi z tym filmem skojarzył się od razu "Krótki film o zabijaniu", którego nikt jeszcze nie polecił. Naprawdę dobre kino, pamiętam, że niesamowicie mną wstrząsnął ten film. Dodatkowym plusem (dla niektórych minusem) jest to, że są to polskie realia i polski film.
tak, rzeczywiście mocny film, pozostaje w pamięci na zawsze...z tej całej serii zapamiętałam właśnie "Krótki film o zabijaniu" oraz "Krótki film o miłości".
O tematyce sądowej proponuję film "Oszukana" Clinta Eastwooda (a jeśli gustujesz w jego twórczości polecam Gran Torino, tematyka inna ale film fantastyczny). W "Oszukanej" dodatkowym plusem jest to, iż scenariusz pisany był na postawie prawdziwych akt sprawy sądowej, a przedstawione w filmie przestępstwa były bardzo głośne w latach 20-30 w Stanach.
Oglądałam te dwa filmy, bardzo, bardzo mi się podobały i zapadły w pamięć, dziękuję za propozycje, proszę o jeszcze :). Teraz wpadłam w manię oglądania filmów, które zostały zrobione na podstawie prawdziwych zdarzeń, zeznań świadków, dokumentów...takie prawdziwe filmy na faktach, zbrodnie, przestępstwa...nie polityczne, bo takich nie lubię :). Także chętnie przyjmę kolejne tytuły odpowiadające tematyce, która teraz zaczęła mnie interesować :). Pozdrawiam.
"Dziewczyna z sąsiedztwa" na podstawie książki Ketchuma na podstawie odcinka programu "Kobiety, które niosły śmierć" na podstawie historii prawdziwej. Oczywiście książka bije film, ale film też jest wstrząsający. Pasuje do tematu? :)
"Krótki film o zabijaniu" lub inaczej "Dekalog V" Kieślowskiego
American History X
Felon (Skazaniec (2008))
Jeszcze było "12 gniewnych ludzi" oczywiście ale to chyba każdy widział ;) Oprócz tego przypomniały mi się "Świadek oskarżenia", "Sam", "Sprawa Kramerów","Słaby punkt" "Uśpieni" i "JFK"
12 Gniewnych Ludzi - widziałam oryginał i bardzo mi się podobał - muszę jeszcze remake obejrzeć :). Świadka i Sam'a nie widziałam, także dziękuję za polecenie, już mam na liście do obejrzenia, resztę oglądałam, choć "Uśpionych" muszę jeszcze raz, bo jakoś nie mogę sobie przypomnieć :). Dziękuję za propozycje, czekam na kolejne :)
"I sprawiedliwość dla wszystkich" z Alem Pacino a przede wszystkim "Świadek oskarżenia" Billiego Wildera.
"Prawdziwa zbrodnia", oparta na podobnym schemacie - dziennikarz walczy o życie skazanego na śmierć.
Cleaa - mam zaznaczone, że chcę obejrzeć, dziękuję bardzo, to będzie kolejny film do zaliczenia :)
Zoolinka ty prawie wszystko widziałaś xD
Ja proponuję "Rzeka tajemnic", "Siedem", "Mr. Brooks", "Miasto gniewu"
Kocham filmy, a szczególnie dobre filmy :) dlatego prawie wszystko widziałam, bo dajecie mi tytuły dobrych filmów :). Saori89 - Rzeka tajemnic, Siedem i Miasto Gniewu - widziałam :), ale......Mr. Brooks już nie :). Także dziękuję bardzo za propozycję, zaznaczam do obejrzenia i w najbliższym wolnym czasie będę ten film właśnie oglądać :). Dziękuję, czekam na dalsze propozycje i pozdrawiam wszystkich, którzy udzielili się tutaj :)
od słów do śmierci - tego prawdopodobnie nie widziałaś? , a film świetny i powinien ci się spodobać