Agent XXL wraca i ma ze sobą wsparcie – towarzyszy mu pasierb o imieniu Trent. Martin Lawrence po raz trzeci wcielił się w agenta FBI, Malcolma Turnera, a Trent a zagrał Brandon T. Jackson. Kiedy chłopak staje się przypadkowo świadkiem morderstwa, Malcolm postanawia zapewnić mu bezpieczeństwo – przebiera go za Charmaine i umieszcza w szkole dla dziewcząt, a sam po raz kolejny udaje Mamuśkę. Muszą złapać mordercę zanim ich namierzy… Widzowie poznali Mamuśkę w 2000 roku oglądając film „Agent XXL”. Pokochali ją i tłumnie chodzili na film, podobnie jak na jego drugą część. Martin Lawrence zdobył rzesze fanów na całym świecie – ludzie uwielbiają potężną Mamuśkę walczącą z przestępcami. Nieważne ile masz lat i skąd jesteś – na pewno ulegniesz urokowi Mamuśki. „Każdy z nas zna jakąś mamuśkę – ma siostrę czy babcię, która jest szczera aż do bólu i ma złote serce.” - mówi Lawrence, a producent David T. Friendly dodaje : „Martin świetnie rozumie swoją bohaterkę i dzięki temu widzowie ją uwielbiają. Bije z niej pozytywna energia. Sprawia, że świat staje się lepszy.” „Mamuśka to ikona. Ma zdanie na każdy temat i nie boi się go wyrażać. Kiedy trzeba, potrafi przywołać do porządku, ale i pocieszyć. Jest wspaniała.” – mówi reżyser, John Whitesell, który nakręcił poprzednie części filmu. Po sukcesach „Agenta XXL” i „Agenta XXL 2” twórcy ochoczo przystąpili do pracy nad trzecią częścią, ale pragnęli wprowadzić do niej coś nowego. „Pragnęliśmy dopełnić serię, a nie kopiować wcześniejsze filmy.” - tłumaczy Friendly, który razem z Lawrence’em i scenarzystą, Matthew Fogelem, postanowił sprawić Mamuśce wspólnika – pasierba o imieniu Trent. Akcja filmu rozgrywa się w żeńskim liceum, nie zabrakło scen tanecznych… Historia zaczyna się w momencie, gdy Trent kończy ogólniak i dostaje się na uniwersytet, ale postanawia rzucić naukę i zostać raperem. To prowadzi do konfliktu z ojczymem, ale kiedy chłopak zostaje przypadkowym świadkiem morderstwa, skłóceni bohaterowie muszą współpracować. Przebierają się za kobiety i ukrywają się w żeńskim ogólniaku. Wynika z tego wiele komicznych sytuacji, ale twórcy nie zaniedbali relacji między bohaterami. Malcolm musi pogodzić się z Trentem, a Trent dojrzeć do odpowiedzialnych decyzji. „Uwielbiam grać Mamuśkę, a trzecia część filmu jest moją ulubioną, bo związek Malcolma i jego pasierba to bliska mi sytuacja.” ¬– mówi Martin Lawrence. Jackson przyznaje, że rola w tym filmie to spełnienie jego marzeń. „Martin Lawrence to mój idol. Praca z nim była niezwykłym doświadczeniem. Dawał mi mnóstwo cennych rad, również tych, które dotyczyły noszenia kostiumu. Podstawą było wczucie się w rolę, luz i dobra zabawa. Z natury jestem towarzyski i pogodny, więc nie miałem z tym problemów.” – śmieje się młody aktor znany z takich filmów jak „Jaja w tropikach” i „Percy Jackson i bogowie olimpijscy : Złodziej pioruna”. Jackson opisuje Trenta jako „nastolatka, który jest pewny, że zostanie znanym raperem”. Chłopak uważa się też za podrywacza, ale trudno wyrywać dziewczyny, gdy jest się przebranym za jedną z nich…”Udając Charmaine poznaje naturę kobiet, a także dowiaduje się o sobie czegoś nowego.” ¬– mówi aktor i dodaje, że najtrudniej było wiarygodnie grać dziewczynę, a jednocześnie zachować charakter i styl bycia Trenta. Chłopak nie tylko ukrywa się przed bandziorem, ale i próbuje poderwać Haley (Jessica Lucas) – piękną wokalistkę i kompozytorkę. Trent jest nią zachwycony, ale Charmaine musi udawać tylko koleżankę. Zaprzyjaźniając się z Haley staje się lepszym człowiekiem (i facetem). „Stają się sobie bliskie, bo Haley uważa, że Charmaine jest do niej podobna. Dzięki nowej koleżance nabiera pewności siebie.” ¬ - mówi Jackson. Charmaine i Haley nie są ulubienicami szkolnych gwiazdeczek. Przewodząca nimi Jasmine (Portia Doubleday) jest wyjątkowo cięta na Mamuśkę i Charmaine, ale dzięki tej napiętej relacji widzowie zobaczą kilka interesujących scen tanecznych… „Cóż, młodzi ludzie wyrażają emocje przez muzykę i taniec.” – tłumaczy Whitesell. W filmie można podziwiać efekty niezwykłej pracy specjalistów od charakteryzacji, makijażu i protetyki. „Współpracowaliśmy z najlepszymi z najlepszych. Przy filmie pracowali wybitni specjaliści dzięki czemu „Agent XXL 3” jest rewelacyjny.” ¬– zapewnia reżyser. Filmowcy sięgnęli po najnowsze technologie i podnieśli sobie poprzeczkę – zrobili wszystko, by trzecia część serii o Mamuśce była równie innowacyjna, jak pierwsza. Przy osiągnięciu tego efektu pomagali między innymi makijażyści z Spectra Motion Inc. Zdjęcia powstały w Atlancie. „W filmie jest dużo południowej muzyki, więc Atlanta była dla nas wymarzonym miejscem pracy. Niemal w każdej scenie odnajdziemy coś charakterystycznego dla Atlanty.” – mówi Whitesell. Kręcono między innymi w Agnes Scott College, a także Centennial Park, Little Five Points i Ainsley Park.
O OBSADZIE
MARTIN LAWRENCE (Malcom/Mamuśka/produkcja) jest jednym z najpopularniejszych amerykańskich komików znanym z takich filmów, jak „Agent XXL”, „Bad Boys” czy „Diamentowa afera”. Najnowsze filmy z jego udziałem, to „Zgon na pogrzebie”, „Witaj w domu, Panie Jenkins” i „Wycieczka na studia”. Użyczył też głosu niedźwiedziowi – bohaterowi animowanego „Sezonu na misia”. Zaczynał jako stand-upowiec, występował w znanym hollywoodzkim Improv. Trafił do telewizji, do programu „Star Search”, a potem dostał rolę w sitcomie „What’s Happening Now”. Prowadził program „Def Comedy Jam” produkowany przez stację HBO – wybrał go sam twórca, znany producent muzyczny Russell Simmons. Był współtwórcą sitcomu „Martin” emitowanego przez stację FOX w latach 1992-1997. Otrzymał za nie trzy nagrody NAACP, a za płytę „Funk It” nominowano go do nagrody Grammy. BRANDON T. JACKSON (Trent/Charmaine) ma na swoim koncie dobrze przyjętą przez widzów i krytyków rolę w „Jajach w tropikach” Bena Stillera. Pochodzi z Detroit, jest synem biskupa (ojciec) i pastora (matka). Już jako dziecko przejawiał zdolności aktorskie, a w latach szkolnych był klasowym klaunem. Zawsze uwielbiał występować; gdy miał zaledwie 14 lat wziął udział w Motor City Youth Festival i zaprezentował się jako komik. Ma za sobą staż w radiu 93.1 FM, gościnnie był prezenterem dla stacji 105.9 FM. Wraz z wiekiem coraz bardziej pragnął zostać komikiem; proponowano mu występy u boku takich gwiazd jak Chris Tucker czy Wayne Brady. Wziął udział w nowojorskim „Showtime At the Apollo” i „Comic View” stacji BET. Jego pierwszą dużą rolą był Junior w komedii „Życie na wrotkach”. Kiedy film trafił na ekrany, Brandon prowadził „Teens of Comedy Tour”, a także koncerty rakich gwiazd jak Chris Brown, Ne-Yo czy T-Pain. W 2006 roku poprowadził „Up Close and Personal Tour”, na której zagrali Chris Brown, Ne-Yo, Lil Wayne, Juelz Santana czy Dem Franchize Boyz. Jego „The Brandon T. Jakcon Show” zostało nominowane do NAMIC Vision Award. Na swoim koncie ma role w takich filmach jak „8 mila” i „Dzień, w którym zatrzymała się Ziemia”. Niedawno można było go oglądać w „Dobrej wróżce” z Dwayne’em Johnsonem i „Rogue’s Gallery”. JESSICA LUCAS (Haley) to pracowita młoda aktorka robiąca karierę w filmie i telewizji. Na swoim koncie ma udział w serialu „Friends With Benefits” z Ryanem Hansenem, a także udział w takich filmach, jak „Projekt : Monster” i „Ona to on”. Pochodzi z Vancouver, gra od siódmego roku życia. Kształciła się w Children’s Theatre Arts. Najnowsze projekty z jej udziałem to serial „Melrose Place” z 2009 roku i „90210”.
O TWÓRCACH
JOHN WHITESELL (reżyseria) jest niezwykle zapracowanym twórcą filmowym i telewizyjnym. Wyreżyserował ponad dwieście odcinków takich seriali, jak „Roseanne”, „Cosby” czy „Jack i Jill”. Nakręcił takie filmy jak „Agent XXL”, „Wesołych świąt” czy „Agencie, podaj łapę”. Zaczynał od telewizji – produkował takie seriale, jak „Another World” czy „Guiding Light”. MATTHEW FOGEL (scenariusz) ukończył anglistykę na Uniwersytecie Yale i filmoznawstwo na Uniwersytecie Columbia. Pracował jako dziennikarz w takich magazynach jak „GQ”, „Details” czy „Inc”. Pochodzi z New Jersey, mieszka w Los Angeles. „Agentx XXL 3: Rodzinny interes” to pierwszy film, który powstał na podstawie jego scenariusza. DON RHYMER (nowela filmowa) jest twórcą scenariuszy do takich filmów jak „Bardzo długa podróż poślubna”, „Przygoda z mumią” czy „Na fali”. Pracował przy takich serialach, jak „Karolina mieście i „Świat pana trenera”. DAVID T. FRIENDLY (produkcja), to nominowany do Oscara producent, który siedzi w biznesie filmowym od dwudziestu lat. W ciągu ostatnich lat zdobył renomę, jako producent potrafiący dostrzec potencjał– nieważne, czy film to komedia, kino akcji, dramat, thriller, czy coś dla całej rodziny. Niezależnie od gatunku, w każdym filmie można znaleźć coś nowego. Ostatnio wyprodukował „Soul Men” z Samuelem L. Jacksonem i Bernie Mac’iem. W 2006 roku wyprodukował, a następnie sprzedał Fox Searchlight Pictures zdobywcę dwóch Oscarów – „Małą Miss” („Little Miss Sunshine”) ze Stevem, Carellem, Gregiem Kinneraem, Toni Collette i Alanem Arkinem. Film miał swoją premię na Sundance Film Festival w 2006 roku i odniósł ogromny sukces. Friendly dostał za niego Producer’s Gild Award. W tym samym roku, Twentieth Century Fox wypuściło kasowy hit –„Agenta XXL 2” („Big Momma’s House 2), sequel równie kasowego „Agenta XXL” („Big Momma’s House). W filmie wystąpili Martin Lawrence, Nia Long i Paul Giamatti, a obraz zarobił na całym świecie ponad dwieście milionów dolarów. Zestawienie „Małej Miss”, z „Agentem XXL” pokazuje różnorodność filmów, jakie realizuje Friendly. Pod sztandarem Foxa, założył Friendly Films i wraz z Twentieth Century Fox podjął się zrealizowania „Mów mi Dave”. Wcześniej wyprodukował między innymi „Doktora Dolittle” z Eddiem Murphym, w reżyserii Betty Thomas (który zarobił na całym świecie ponad 200 milionów dolarów), „ Szaloną odwagę” z Denzelem Washingtonem i Meg Ryan, w reżyserii Eda Zwicka, a także „Morską przygodę” („Out to sea”) z Walterem Matthau i Jackiem Lemmonem. W ramach Friendly Productions zrealizował także dramat „Miejsce na ziemi” („Here on Earth) z Leelee Sobieski, Chrisem Kleinem i Joshem Hartnettem, w reżyserii Marka Piznarskiego. Ma też na koncie „Pozew o miłość” („Law sof attraction”) z Piercem Brosnanem i Julianne Moore, a także „Tunel” („Daylight”), „Moją dziewczynę” i „Moją dziewczynę 2”. W 2000 roku, po trzech latach pracy w Twentieth Century Fox, Friendly założył wraz z Martinem Turtletaubem Deep River Productions. Po skończeniu Northwestern University, Friendly zaczął pracować jako dziennikarz. W wieku 22 lat dołączył d ekipy „Newsweeka”, a następnie pisał do „Los Angeles Times” do działu rozrywki, gdzie pracował do 1987 roku. Potem przyjął propozycję Briana Grazera i Rona Howarda – przyłączył się do założonego przez nich Imagine Entertainment, gdzie został wiceprezesem. Przez siedem lat pracy, był zaangażowany we wszystkie etapy realizacji, aż w końcu został szefem produkcji. Pracował przy największych hitach firmy – „Ognistym podmuchu” („Backdraft”), „Gliniarzu w przedszkolu” („Kindergarten Cop”), „Drużynie marzeń” („The Dream Team”) i „Na przedmieściach” („The ‘burbs’”). Był także producentem wykonawczym „Mojej dziewczyny”, „Sknerusa” („Greedy”) i „Komory” („Chamber”). W 1994 roku został prezesem Davis Entertainment, gdzie nadzorował wszystkie etapy realizacji i produkcji projektów. Friendly ma showbusiness we krwi. Jego ojciec, to sam Fred Friendly – prezes CBS News w latach 1964-1966. Właśnie jego sportretował George Clooney w „Good Night and Good Luck”. Żoną Davida jest znana montażystka, Priscilla Nedd-Friendly („Pretty Woman”, „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” („Dead Poets Society”), „American Pie”). MICHAEL GREEN (produkcja) wyprodukował dwie poprzednie części filmu „Agent XXL” i współpracował z takimi artystami, jak Roseanne Barr, The Backstreet Boys, Martin Lawrence, Enrique Iglesias, Ice Cube, Michael Jackson czy Limp Bizkit. Zaczynał od pracy w agencji menadżerskiej Irvina Arthura, potem przeszedł do Gallin Morrey & Associates. W 1997 roku założył The Firm, która zarobiła do 2001 roki półtora miliarda dolarów. Wyprodukował ponad dwadzieścia filmów, w tym „Czarnego rycerza” i „Parasol bezpieczeństwa” z Martinem Lawrence’em. JEFFREY KWATINETZ (kierownictwo produkcji) to producent i menadżer. Współpracował przy takich filmach, jak „Czarny rycerz” i „Parasol bezpieczeństwa”. JEREMIAH SAMUELS (kierownictwo produkcji) wyprodukował takie filmy, jak „Pidżama party, „Bracia” i „Życie na wrotkach”. Zaczynał od bycia kierownikiem planu, stopniowo piął się po szczeblach kariery producenta filmowego. Wyprodukował między innymi „Miłość od trzeciego wejrzenia” – film zdobył w 1997 roku nagrodę publiczności na festiwalu filmowym w Sundance. ARNON MILCHAN (kierownictwo produkcji) to uznany producent kina wysoko-budżetowego i niezależnego. W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat zrealizował ponad sto filmów. Urodził się w Izraelu, studiował na Uniwersytecie w Genewie. Jego pierwszym sukcesem było przekształcenie firmy ojca w największe przedsiębiorstwo agrochemiczne w kraju. Do tej pory Milchan ma zmysł do interesów. Niedługo potem zaczął pisać do filmu, telewizji i teatrów, co zawsze go interesowało. Jednym z jego pierwszych projektów był „Amadeusz” Romana Polańskiego, a także „Dizengoff 99”, „La Menace”, „The Medusa Touch” i mini-serial „Masada”. W latach osiemdziesiątych wyprodukował między innymi „Króla komedii” Martina Scorsese, „Dawno temu w Ameryce” Sergio Leone i „Brazil” Terry’ego Gilliama. Po sukcesach „Pretty Woman” i „Wojny państwa Rose” Milchan założył New Regency Productions, w ramach którego zrealizowano takie filmy, jak „J.F.K” , „Sommersby”, „Czas zabijania”, „Uwolnić orkę”, „Klient”, „Tin Cup”, „Liberator”, „Tajemnice Los Angeles” , „Adwokat Diabła”, „Negocjator”, „Miasto Aniołów”, „Osaczeni” , „Podziemny krąg”, „Daredevil”, „Człowiek w ogniu”, „Zgadnij kto”, „Strażacki pies” czy „Alvin i wiewiórki”. Najnowszymi filmami, które wyprodukował są „Lustra” z Kieferem Sutherlandem, „Ślubne wojny” z Kate Hudson (która jest także producentką filmu) i Anne Hathaway, „Obcy na poddaszu”– komedię przygodową o grupie nastolatków, która broni swojego domu w Michigan przed atakiem kosmitów; „Marley i ja” na podstawie książki Johna Grogana z Owenem Wilsonem, Jennifer Aniston, Alanem Arkinem, Erichem Danem i Kathleen Turner. Milchan nawiązał współpracę z dwoma, wpływowi partnerami – Nine Network i Twentieth Century Fox. Fox odpowiada za dystrybucję filmów Regency na całym świecie (z wyjątkiem Niemiec, z którymi Regency zawarło osobną umowę), łącznie z sieciami kablowymi w Stanach, a także telewizją płatną i publiczną w innych krajach. Firma Milchana prężnie działa na rynku telewizyjnym, za pośrednictwem Regency Television („Zwariowany świat Malcolma”, „The Bernie Mac Show”). Regency wykupiło także udziały Chanel 10, BabyFirstTV i Izraeli TV Network. Ma także wyłączność do transmisji wydarzeń związanych z Sony Ericsson Women’s Tennis Association. ANTHONY B. RICHMOND (zdjęcia) pracuje w zawodzie od ponad trzydziestu lat. Na swoim koncie ma zdjęcia do takich filmów, jak „Facet pełen uroku”, „The Comebacks”, „Pokerzyści” , „Dirty dancing 2: Havana Nights”, „Spacer po księżycu” „Legalna blondynka”, „Ravenous”, „Ludzie honoru” czy „John Tucker musi odejść”. Pracował przy pięciu filmach Nicolasa Rega – „Nie oglądaj się teraz”(nominacja do nagrody BAFTA), „Człowieku, który spadł na Ziemię”, „Zmysłowej obsesji” ,„Jądrze ciemności” i „Masażu całego świata”. Na koncie ma między innymi zdjęcia do „Candymana”, „Stardust”, „Śmiałków”, „Orzeł wylądował” i „The Greek Tycoon”. Odpowiadał za zdjęcia w reżyserskim debiucie Angelici Houston – „Bękarcie z Karoliny” i filmie Seana Penna „Indiański biegacz”. Pracował też przy kilku rockowych klasykach lat sześćdziesiątych – „Sympathy For The Devil” Jean-Luca Godarda, „The Rolling Stones Rock And Roll Circus” Michaela Lindleya Hogga, „Let It Be” Beatlesów, a także „The Kids Are Alright” The Who. Richmond pochodzi z Londynu, zainteresował się kinem w wieku piętnastu lat. Współpracował z Associate British Cinemas i Pathe-News. Asystował operatorom zdjęć przy „Call me Bwana”, „Pozdrowieniach z Rosji”, „Devil-Ship Pirates”, czy „Doktorze Żywago”. Był także asystentem operatora obrazu przy „Casino Royale” i „Z dala od zgiełku” . MEGHAN C. ROGERS (scenografia) zamieszkała w Los Angeles w 2002 roku i od tamtej pory pracuje w telewizji i przemyśle filmowym. Jest autorką scenografii do takich produkcji jak „Temple Grandin” czy „Soul Men”. Słynie z bliskiej współpracy z reżyserami. Scenografia jest dla niej nie tylko oprawą, ale i urzeczywistnieniem wizji twórców i dopełnieniem przeżyć bohaterów. Zaczynała od grafiki. Ukończyła wydział teatralny na Arizona State University i projektowanie na University od California Irvine. Pracowała jako cieśla, artystka, rekwizytorka, a nawet spawaczka. PRISCILLA NEDD FRIENDLY (montaż) zmontowała takie filmy, jak „Amerykański żigolak”, „Pretty Woman”, „Narzeczony mimo woli”, „Oficer i dżentelmen”, „Kwaśne winogrona”, „Spadaj na ziemię”, „Męski sport” czy „Blues tajniaków”. Jej mężem jest producent, David T. Friendly. DAVID NEWMAN (muzyka) skomponował muzykę do ponad stu filmów. Za kompozycje do „Anastazji” otrzymał nominację do Oscara. Jego muzykę możemy usłyszeć w takich produkcjach jak „Epoka lodowcowa”, „Jak stracić chłopaka w 10 dni”, „Scooby-Doo”, „Afera naszyjnikowa”, „Małolaty u taty” czy „Kot”. Kilkakrotnie współpracował z Dannym DeVito – skomponował muzykę do filmów „Wojna państwa Rose”, „Hoffa”, „Smoochy”, „Starsza pani musi zniknąć”, ”Matylda” i „Wyrzuć mamę z pociągu”. David Newman jest synem kompozytora Alfreda Newmana, bratem kompozytora Thomasa Newmana i kuzynem Randy’ego Newmana. Niedawno dyrygował serią koncertów w Los Angeles Philarmonic, podczas których orkiestra grała muzykę z klasycznych filmów o Los Angeles.
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.