PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=4063}
8,0 19 835
ocen
8,0 10 1 19835
8,7 23
oceny krytyków
Barry Lyndon
powrót do forum filmu Barry Lyndon

Męczyłem go 3 dni

ocenił(a) film na 6

Naprawde cieżko mi powiedzieć czy jestem nastawiony pozytywnie czy negatywnie do tego filmu.
Albo po prostu nijak nie jestem do niego nastawiony. Nie miałem w planach oglaać tego filmu,
ale nazwisko reżysera przyciągło mnie do tego filmu.
Strona realizacyjna filmu, oczywiście rewelacja. Wszystko robi wrażenie, od kostiumów po
wystroje wnętrz, miejsca. Idealnie uchwycony klimat XVIII czy XIX wieku. Wybaczcie, nie jestem
pewien, nie znam się na tym i nie chce wyjsć na ignoranta.

Moje problemy z filmem przychodzą wraz z całą resztą. Po pierwsze to jego długość. 3 godziny z
czego każda zdaje sięciagnać w nieskończoność. Odniosłem wrażenie że Kubrick uparł sie
przenieść na taśmę filmową calutką ksiażkę na której bazował. Tak to wygląda. Film jest długi i
dzieje sięw nim tak dużo że każde pół godziny wydało mi się dwa razy dłuższe niż powinno.
To mój główny problem z tym filmem, bo nie byłem w stanie obejrzeć go "na raz". Oglądałęm go
przez 3 dni.
Historia opowiedziana, też moim zdaniem nie powala na kolana. To dość typowa historia
człowieka który dochodzi do władzy i zamienia się w dupka. Zaskoczyło mnie to jednak, że całe
losy Barryy'ego, a są one w zamyśle bardzo ciekawe, zostały podane w tak suchy i bezpłciowy
sposób. Łykajac każdą scene, nie czułem jakieś dramaturgii, nie wzbudzało to we mnei żadnych
emocji. Zabrakło mi jakiegoś artystycznego szlifu, czegoś co wzbudzi we mnie emocje. Jak już
mówiłem, chyba Kubrick zaserwował nam ekranizacje kropka w kropke w dodatki bardzo suchą.

Poza tym sam Barry wydał mi się kompletnie bezbarwny. Nie wiem, moze to przez aktora, który
przyznam był nudny jak flaki z olejem. Na początku nawet go polubiłem, ale po dwóch godzinach,
przez cały czas mówił tym samym nijakim półgłosem - to naprawde nudzi.