Berlin: Die Sinfonie der Grosstadt

Opinia publiczna i krytycy chwalą niemal jednogłośnie film montażowy Waltera Ruttmanna "Berlin: Symfonia wielkiego miasta". Uważa się go za ... czytaj dalej

Ten film nie ma jeszcze zarysu fabuły. Możesz go dodać.

pokaż:
 
Paul von Hindenburg Paul von Hindenburgjako: Paul von Hindenburg (niewymieniony w czołówce) (on sam)

Opinia publiczna i krytycy chwalą niemal jednogłośnie film montażowy Waltera Ruttmanna "Berlin: Symfonia wielkiego miasta". Uważa się go za wyraz nowej rzeczowości - kierunku w sztuce, którego zwolennicy zmierzają do penetracji "autentycznego życia". Dzięki temu filmowi Ruttmann stał się obok Hansa Richtera głównym reprezentantem niemieckiej awangardy filmowej. Pierwszy pełnometrażowy film Rottmanna dokumentuje 24 godziny powszedniego dnia w Berlinie. Podczas realizacji operatorzy pracowali niekiedy ukrytymi kamerami, by zarejestrować sceny nasycone autentyzmem. Następnie zdjęcia zostały zmontowane, korzystając po części z techniki nakładania. Ilustrowany muzyką Edmunda Meisela, fascynujący niepokornym rytmem obrazów, powstał portret Berlina, jako nowoczesnej, pulsującej życiem metropolii.

recenzje użytkowników

Na razie nikt nie dodał recenzji tego filmu. Możesz być pierwszy! Dodaj swoją recenzję.

pozostałe informacje o filmie
Berlin: Symfonia wielkiego miasta

muzyka:
zdjęcia:
(więcej...)
na podstawie:
 
oceń twórców
studio:
  • Deutsche Vereins-Film
  • Les Productions Fox Europa
inne tytuły:
Berlin: Die Sinfonie der Großstadt
  • (alternatywna pisownia) Niemcy

(więcej...)
  • Film nakręcono w Berlinie (Niemcy).
  • Die Lichter der Großstadt

    • autor: Caligula
    • 2015-12-15 18:03:13 +0100
    • ocenił(a) ten film na: 9

    Jeden dzień z życia Berlina. Film Ruttmanna często stawiany jest w jednym rzędzie ze słynnym dziełem Wiertowa "Człowiek z kamerą". Awangardowy dokument zdaje się pulsować tym samym rytmem, co samo miasto, podporządkowany są mu zarówno zdjęcia, jak i montaż. Poszczególne elementy składają się na ...

    2
  • Symfonia miejska

    • autor: nemezis1212
    • 2017-04-22 19:57:12 +0200
    • ocenił(a) ten film na: 8

    Film odkryłam czytając książkę Erika Larsona "W ogrodzie bestii". Dynamiczny, kalejdoskopowy obraz metropolii lat 20 - tych XX wieku uchwycony 24 h obraz życia Berlińczyków . Praca operatora i montażysty znakomicie obrazuje kolaż wydarzeń podpatrywanych z ukrycia, intymnych, obnażających egzystencje, ...

  • Ruttmann czy Wiertow?

    • autor: kosarz 666 neg
    • 2012-12-17 22:59:23 +0100
    • ocenił(a) ten film na: 9

    Który ze słynnych dokumentów robi na was większe wrażenie, "Symfonia wielkiego miasta" czy "Człowiek z kamerą filmową". Na tą chwilę ja preferuję "Symfonię", bardziej zdyscyplinowaną, mniej rozedrganą, prawdopodobnie "muzycznie" łatwiejszą. Słynny montaż Wiertowa czasem wydawał mi się kakafoniczny. ...

  • Niezły

    • autor: jetinajt
    • 2011-05-20 09:19:03 +0200
    • ocenił(a) ten film na: 6

    Ciekawa praca kamery i montaż. Podoba mi się plastyczność i dynamiczność tego filmu. Natomiast nie tworzy on historii, przez co tak na prawdę, bez muzyki na żywo, czy jakiejkolwiek muzyki jest on nie do oglądnięcia

  • GENIUSZ!!!!! bardzo ważny film w historii kina!

    • autor: Bolverk
    • 2006-01-26 01:52:53 +0100
    • ocenił(a) ten film na: 10

    Z tym filmem spotkałem się po raz pierwszy jakies 3 lata temu i musze przyznać że od tego czasu widziałem go juz parokrotnie. Uwązam że jest to jedno z największych obrazów kina epoki przedwojennej na czele z takimi filmami jak "Człowiek z kamerą" Wiertowa. Właśne z tym ...

zobacz wszystkie tematy na forum

twórcy strony zobacz więcej

Cieszymy się, że Ty też masz łeb pełen filmów i chcesz podzielić się swoją wiedzą z innymi.
Niniejsza strona została utworzona dzięki takim jak Ty! Najwięcej treści dodali:

Dowiedz się więcej o

o