Zna ktos podobne zkręcone filmy takie jak byc jak john malkovich,podziemny krąg,gra,przypadek
harolda crica ?
Hmh, mi akurat "Zakochany bez pamięci" pasuje do tej kategorii jak Zmierzch do horrorów, ale co do pozostałych trzech i Truman Show
zgadzam się w całej rozciągłości (przypadku Harolda Cricka jeszcze nie widziałem).
Jak dla mnie, takimi zakręconymi, frapującymi filmami są chyba wszystkie głębsze filmy psychologiczno-filozoficzne; pewności jednakże
nie mam, toteż na tę chwilę ograniczę się do wymiany co lepszych tytułów, a ty mi powiesz, czy trafiłem w sedno, czy nie:
- z filmów Terry'ego Gilliama - Parnassus, Bracia Grimm, 12 Małp, Fisher King
- z filmów Tima Burtona - Duża Ryba, Beetlejuice, Sweeney Todd, Alicja w Krainie Czarów
dodatkowo: Mechaniczna Pomarańcza, Dzień Świstaka, Nagi Lunch, Chłopak Rzeźnika
Zgadzam sie. Moze jeszcze filmy LYncha - w zupelnie innym klimacie, ale porzadnie zakrecone
nie zgodziłbym się co do zupełnie innego klimatu. W "Być jak John Malkovich" też mamy niemożliwą do wytłumaczenia w racjonalnych kategoriach fabułę, tutaj też film posługuje się na tyle swoim językiem, że nieprzetłumaczalnym. I porządnie zakręcone, to fakt!
Wyspa strachu(2009)
pomijając banalny(niedopracowany) zarys fabuły na Filmweb ciekawie ujęty motyw poszukiwania nieśmiertelności i życia życiem innych. Bonus - przepiękne widoki ;)
eXistenZ(1999)
Również warty uwagi, taki surrealistyczny bądź jak kto woli sci-fi, ale dawne bez masy wybuchów. Poszukiwanie alternatywnej rzeczywistości, i niechęć powrotu do prawdziwego życia.
O północy w Paryżu(2011)
moze malo podobny ale tez z elementem podrozy, raczej nie w głąb świadomości, lecz inspiracji.
Birdman(2014)
ktos juz wymienil, jest to obowiazkowy film na liscie
Basen(2003)
Ale jazda!(2002)
Moon(2009)
Revolver(2005)
sybil 2007
kraina traw 2005
Polecam I heart Huckabees, reżysera, który zrobił Poradnik Pozytywnego Myślenia :) równie zakręcony o ile nie bardziej!
Nie wiem jak wymienione tu filmy mają się do "Być jak JM", większość ma niewiele wspólnego - jeszcze Titanica tylko tu brakuje.
Zatem ode mnie tylko dwie propozycje FISHERKING i BIG LEBOWSKI.
Ja raczej polecam oryginał zamiast podróby:
http://www.filmweb.pl/film/Otw%C3%B3rz+oczy-1997-33260