Nie wiem czym się tutaj podniecać.Pomimo,że film ma kategorię wiekową "R" jest przesłodzony na maxa.Nie czuć w ogóle prawdziwego ulicznego klimatu.Gra aktorka również kuleje.Tyczy się to także filmu "Menace ii society".
Obejrzyjcie sobie coś ze Skandynawii lub Wielkiej Brytanii np.trylogie "Pusher" ,a potem ten film i opiszcie wrażenia :)
http://youtu.be/X6m9B-xk3sk
Po tym co napisałeś, śmiem twierdzic, ze albo masz góra 15 lat i nie rozumiesz takich filmow spoleczno-rasowych, albo jestes zwyklym idiotą. Po notach jakie dajesz filmom obstawiam jedno i drugie.
Film genialny, tak samo jak z reszta Menace II Society, nominacja za scenarius dla Singletona to potwierdza, a sam film bardzo gleboki w wymowie i genialnie ukazuje problemy i klimat wczesnych lat 90tych w USA w strukturach czarnych.
Wiesz,scenariusz to nie wszystko,dla mnie to w ogóle prawdziwego klimatu nie miało.Wychowałem się na Warszawskiej Pradze i trochę mam o tym pojęcie...
Niestety, jest zupelnie na odwrot, stary cie na oglupiaczach montowal, z tąd tak rozlegle zażenowanie budzisz wsrod otoczenia :)
No i widac jaki z ciebie prostak, cham i prymityw to jedna z cech warszawiakow, wiec musisz sie tak do ludzi odnosci. Koles ci normalnie odpisuje, a ty zaczales mu obrażać rodzinę, widać to jest ta twoja ulica praska hhehe, prostactwo i tyle.
nie, nie zaczął, bo to ty napisales pierwszy, cytuję: A idiota to cię robił lamusie :)
Nie widzisz tego co napisał ?
Cyt :
"albo jestes zwyklym idiotą. Po notach jakie dajesz filmom obstawiam jedno i drugie"
no i mial racje heh, ale ojca ci nie obraz al, a ty wmieszałeś w ta gierke słowną jego rodzine, a tak sie nie robi, tak robia prostaki.
a wiesz o tym, ze nie ejst wstydem sie urodzic idiotą, wstydem jest nim tylko umrzec. Zostal ci troche jeszcze czasu, wiec wez to sobie do serca.
Nudzi mnie już dogadywanie tobie bo można tak w nieskończoność...
Na mnie film nie wywarł wrażenia i tyle,a że dyskusja potoczyła się jak się potoczyła,to zasługa tego pana który mi odpisał i widzę że nie tylko mi w pewien sposób...
Kłóciłeś się z jednym kolesiem - killafornia i funkadelic to ten sam osobnik, który, gdy nie ma argumentów, zabiera głos z innego konta i pokazuje, jakie to niby ma poparcie i jak go wszyscy lubią. Inne jego wcielenie to kiki_zjada_guziki. Kiedyś chyba używał nicka blackbastard czy jakoś tak.
Tak z ciekawości, z której części jesteś Pragi. Jeżeli obczaiłeś Pusher to polecam Ill Manor z brytyjskich produkcji. Bardzo sugestywny i do tego z rewelacyjną ścieżką dźwiękowa.
PS. Wydaje mi się, że Boyz 'n da hood jest filmem, który ostatecznie ma coś przekazać natomiast nie wiem jakim jest Pusher (na pewno obczaję) ale po tym trailerze z pewnością głównym zadaniem będzie jak największe zszokowanie widza aniżeli jakaś puenta na koniec filmu.
PS. 2 Nie każdy kto jest z Warszawy musi od razu obrażać innych od rodziny.
PEACE
"Ill Manor" widziałem,spoko filmik.
Obczaj Pusher'a :) Tylko nie tego z 2012r a trylogię :
http://www.filmweb.pl/film/Dealer-1996-33076
http://www.filmweb.pl/film/Pusher+II+-+Krew+na+r%C4%99kach-2004-187479
http://www.filmweb.pl/film/Pusher+III+-+Jestem+anio%C5%82em+%C5%9Bmierci-2005-18 7480
Zarzucanie braku klimatu tym filmom to tak jakby zarzucac Al Pacino, że jest slabym aktorem. Masz wogole pojecie o czarnej spolecznosci, zwlaszcza pod koniec lat 80 i poczatku 90tych ? Bo odnosze wrazenie, ze temat jest ci zupelnie obcy.
"Wychowałem się na Warszawskiej Pradze i trochę mam o tym pojęcie..."
hahhaha hahha zaraz chyba jebne ze smiechu hahah. Ta twoja fajansiarska praga to przy Compton i Crenshaw kurort wypoczynkowy, albo wczasy w SPA. Nawet sie dziecko drogie nie błaznij.
Najpierw poczytaj lub zapoznaj sie z tematem czarnej spolecznosci i ich problemach tamtego okresut, bo tak jakby kompetencje w wyrazaniu opinii na ten temat masz rownie zajebiste co niejaki Antoni Macierewicz o katastrofie smolenskiej, zwyczajnie sie osmieszasz.
BITH i MIIS to esensja problemow czarnej mniejszosci w uwczesnych Stanach. Filmow widocznie nie zrozumiales, bo ich dosadnosc tak na prawde czemus sluzyla, ale to juz nie moja wina, ze twoja bystrosc nie ejst najwyzszych lotow :)
Może i ten film był na faktach życia czarnej społeczności z początku lat lat 90-tych,o przeyebanym życiu,jednak nie miał on w ogóle klimatu.Oglądaj sobie dalej te amerykańskie gówienka gdzie do prawdziwości europejskiego kina spoooooro brakuje....
Widze, ze cie killafornia juz podsumowal, wiec nie bede sie produkowal, dodam tylko, ze o klimacie w filmach tego typu wiesz tyle co świnia o programowaniu video.
Wiesz,dla mnie mocniejszy moze byc nawet film,ktorego akcja bedzie sie dziala w jednym pokoju...gowno wiesz o klimacie...
no niestety, ale wiem duzo wiecej od ciebie.
Bylem w USA, mieszkalem w Oakland, to troche wiem na te tematy, a ty i ta twoja zalosna praga to jakis smiech na sali.
Ten dalej swoje,nie pisze tutaj o historii czy dokonaniach gangow.Nizej to wyjasnilem...
Tutaj mi nie chodziło o to,która dzielnica jest bardziej niebezpieczna,tylko o to że mam jakieś pojęcie o życiu na ulicy.Już z tych amerykańskich arcydzieł film "Bullet" miał lepszy klimat....
Co do rapu to tutaj akurat nie trafiłeś,lubię ten klimat,nawet ostatnio widziałem ten film http://www.filmweb.pl/film/Style+Wars-1983-238547
Problem jest taki że w kinie amerykańskim lata 70' i 80' były dobre a od lat 90' filmy zaczynały już tracić klimat....
Raczej gowno masz pojecie bo Praga to nie zadna gangsterka, a pojecia jakie masz? Chyba ze jestes bezdomnym, jak nie to nawet sie nie odzywaj. Bullet to zupelnie inny film, z reszta dzieje sie w innym miescie, czlowieku twoje argumenty to jakas żenada jedna wielka. Nie potrafisz zargumentowac niczego, tylko sypiesz jakimis sloganami i frazesami nijakiej tresci.
Lata 90te w kinie czarnym spolecznym to zloty okres tego typu tematyki, kolejny raz dajesz do zrozumienia, ze nic nie wiesz na te tematy.
Czy Wy nie rozumiecie że nie chodzi mi żadne fakty czy scenariusz,. tylko o sposób w jako podano ten film ?
Dla mnie on po prostu nie był mocny,dlatego napisałem że jest dla dzieci...
No tylko ze sposób w jaki przedstawiono realia w tych 2óch filmach jest wrecz genialny. W obu filmach grali rdzenni mieszkancy tcyh osiedli, Ice Cube urodzil sie w Compton, tak jak i Mc Eiht, a w filmach gral takze Saafir i kilku innych znanych lokalnych artystow, sam Singleton urodzil sie i wychowal w LA w tamtych rejonach, wiec zarzut o tym jak to zostało przedstawione jest z dupy. Filmy oba tworzone byly przez osoby, ktore tam całe życie spędziły wiec wiarygodność jest 100 procentowa, ale co tam taki polaczek jak ty wie swoje.
Nie masz zadnych argumentów, merytoryka z twojej strony kuleje bardziej niz pies po przejsciach, filmów nie zrozumiałeś, a szczytem bezczelnosci jest wmawianie, ze ten film jest dla dzieci, bo ty sie dokładnie zachowujesz jak gnojek.
Film nie byl mocny ? hahha a co ty chciales kolejna czesc Piły?
Jak dla ciebie budowanie niepokoju wewnetrznego, ktore towarzyszy przez caly film i otoczka zla, ktore wyzwala w człowieku instyknty pierwotne to oznaki, ze film byl malo mocny, to ty masz chyba cos popie.rdzielone we łbie, albo masz skrzywiony wachlarz emocjonalny.
Obawiam sie ze jestes za mało dojrzały na takie produkcje. Moze jak przekroczysz 20 rok zycia to obejrz sobie jszcze raz, a tym czasem obejrz sobie tą swoją najwueksza tandetę i kicz dekady jakim jest Awatar.
Albo Lejdis :)
Obejrzyj sobie :
http://www.filmweb.pl/film/Dealer-1996-33076
http://www.filmweb.pl/film/Nienawi%C5%9B%C4%87-1995-8106
http://www.filmweb.pl/film/Uno-2004-162467
http://www.filmweb.pl/film/Bleeder-1999-107677
http://www.filmweb.pl/film/Ill+Manors-2012-621372
http://www.filmweb.pl/film/Zaw%C3%B3d+gangster-2007-396579
http://www.filmweb.pl/film/Zagrywka+Czarnego-2012-630184
http://www.filmweb.pl/film/Zebra+Crossing-2011-500628
http://www.filmweb.pl/film/Nordvest-2013-678018
mogę wymieniać dalej :)
Może wtedy zrozumiesz o co mi chodzi z tym mocnym kinem dzieciaczku :)
wszystkie praktycznie filmy, ktore wymieniles ogladalem i przy BNTH i M-II-S sa duzo slabsze. Tylko Dealer i Nienawisc godna uwagi.
Ill Manors to jakas padaka przy tych moich, Zagrywka Czarnego byla taka plastikowa ze az glupio ją wymianic. Widze, ze lubujesz sie w angolskich shitach o pseudo spolecznej wymowie. W dodatku produkcje w wiekszosci nowe, oprcz kilku pozycji w tym bardzo dobrej Nienawisci.
Boyz n The Hood i Menace II Society maja status kultu, na nich bylo wzorowanych masa filmow, a ty sie blkaznisz z tymi swoimi, no to sorry, ale potwierdzasz tylko to, co wczensiej pisalem.
Wymieniaj dalej, lubie sie posmiac.
Mocne kino to to nie jest. Dzieckiem ejstes ty gnoju, bo arhumentacji zadnej nie masz, ty nawet odniesc sie nie potrafisz do moich zarzutow co do twojej osoby. Ktory ty rocznik jestes, pytam z ciekawosci ?
Skoro oglądałeś te filmy i uważasz że Boyz n the Hood był mocny to się nie zrozumiemy....
Wymień mi proszę jakieś amerykańskie mocne filmy o ciemnoskórych gangach :)
Tylko daruj sobie te cukierkowe w których gra 2Pac :)
Ty kretynie nie rozumiesz slowa "mocny" zwyczajnie nie trybisz o co w tym chodzi. Na czym polega definicja mocny film, bo jestem bardzo ciekawy :)
W Bullicie gral 2pac, a przeciez tak ten film chwaliles.
Obejrz sobie takie arcydzielo jak - Fresh:
http://www.filmweb.pl/film/Fresh-1994-5735
al bo inne jak:
- Clockers
- Juice
- New Jack City
- New Jersey Drive (1995)
- Jungle Fever
- South Central
- Set It Of
- Dead Presidents
- 187
- Gliniarze z Brooklynu
- Colors
-
- Trainning Day
Te filmy nie mają tego "brudu" co kino europejskie.
Nie będę już ciebie wyzywał bo szkoda mi klawiatury...
hahah brudu hahha, moze dlatego, ze sie myją :)
To USA zapoczątkowało ten nurt kina "osiedlowego" wiec Europa może co najwyzej possać im. Europejska gangsterka jest 100 lat za USA.
Dalej mi nie wyjaśniłeś tego co chciałem, wiec o czym ja mam dyskutować z dzieckiem, które sie wysłowić nie potrafi :)
Co do listy moich filmow, to założę sie, ze wiekszosci nie wwidziales, a juz na pewno nie genialnego Fresha, ktory jest uwazany za najlepszy film w tej kategorii, chodz malo znany.
Jak byłbyś trochę bystry zrozumialbys o co mi chodzi z tym brudem.Czy ty tego nie widzisz ze kino amerykanskie robi cenzure w wiekszosci mocnych i kontrowersyjnych scen budzacych czesto obrzydzenie ?
Nie chodzi mi tu o zadna historie czy "dokonania"...
Dla mnie ten film moze byc nawet o MS-13,ale jak bedzie podany w ten sam amerykanski cukierkowy spisob napisze to samo...
Nie wiem po co w ogole ciagnac ten temat i zaprzeczac faktom.Tyczy sie to takze amerykanskich filmow z innego gatunku...
Fresha z checia zobacze....
Co za groteska, żeby o bystrosci wypowiadala sie osoba o mentalnosci ułoma :)
Dobrze wiedzialem co miales na mysli, ale ten caly brud jest plastiowy w gangsterce europejskiej.
Chyba malo filmow widziales jak wdg ciebie amerykanie cenzure wstawiaja do swoich filmow, akurat im tego nie mozna zarzucic. O jakie obrzydzenie ci chodzi, ty nie bardzo wiesz co napsiac, zwyczajnie rzucasz hasla kretysnkie, ale nie umiesz tego rozwinac, bo bariera jest twoje nikłe iq hehe.
Co to znaczy cukierkowaty sposob podania filmu? Jak sie ma ten "cukierkowaty" sposob do Menace 2 Society i BNTH ? Bo tym filmom tego nie mozna zarzu cic , w życiu nie.Nie odpowiedziales dalej na moje pytanie, szkoda czasu na kogos kto nie zna tamtych realii i nie potrafi sie wyslowic :)
No debil,dalej nie rozumie.Napisze Ci wprost. Czy w tych amerykanskich filmach beda takie sceny obrzydzenia jak np. ż yganie,s ranie w bramie,sz czanie na kogos ,pokazywanie genitalii meskich,kontrowersyjne sceny gwaltow,porozrzucane szczątki cial z widokiem mózgu a nie tylko zakrwawionej twarzy,lub tak jak to bylo w "Zagrywce Czarnego" ,moment gdy koles sobie myje k utasa po stosunku i wylatuje mu z niego gowno do umywalki :)
Nie sa to piekne sceny ale mocne.
To nie tyczy sie tylko filmow gangsterskich...wiec przestan mi tu nawijac o tej swojej gangsterce,bo pewnie z jakiejs wsi pochodzisz i znasz ten klimat tylko z filmow...
Niektore wyrazy napisalem oddzielnie bo Filmweb na cencure...
Niestety te ale te kontrowersyjne sceny powoduja ze film oglada sie z wiekszymi emocjami.
No to moze obejrzyj to :
www.filmweb.pl/film/Wr%C3%B3g+publiczny+numer+jeden%2C+cz%C4%99%C5%9B%C4%87+1-20 08-393442
Nie, mylisz pojęcia. Nie kontrowersyjne filmy sprawia, ze film jest mocny w odbiorze, tylko przekaz i klimat oraz budowania emocji i pobudzanie sfery psychologicznej u oglądającego.
Twoim tokiem rozumowania, to filmy porno powinny byc na piedestale albo kino gore w których sie patroszy bebechy, jest wartosciowe.
twój link nie działa
Pomijajac juz te kontrowersyjne sceny....
Budowanie napiecia i klimatu ? W tym filmie przeciez go nie bylo.Bezplciowe postacie,z ktorymi w ogole sie nie zzylem,praktycznie nie obchodzilo mnie co sie z nimi stanie. Ten caly Ice Cube,pomino ze dorastal w ciezkiej dzielnicy,jest slabym aktorzyna i nie potrafi przelac emocji na ekran....
Nie kazdy film musi miec rowniez jakis przekaz czy drugie dno..
Dla mnie mistrzem budowania klimatu w filmach o podobnej tematyce jest Nicolas Refn.Wychodzi mu to wspaniale,wszystko wydaje sie bardzo naturalne,dodatkowo dochodzi charakterystyczna praca kamery,kolor obrazu,nie mowiac o wspanialym aktorstwie np. Mads Mikkelsen...
Ten film,do ktorego link nie dziala to Wrog publiczny numer 1 z Vincentem Casselem...
Masz jakieś człowieku zaburzenia w odbieraniu filmów. Klimat i emocje jakie przekazywały Chłopaki z Sąsiedztwa byly wręcz szablonowe, współczuje ci gustu. Najwyraźniej masz jakies upośledzenie w oglądaniu dobrego kina.
Ice Cube akurat w tym filmie zagral swietnie, a aktorem jest dobrym.
Ta twoja Zagrywka Czarnego to oprocz srania i prymitywnych scen, byla tak strasznie smieszna, ze bardziej mi to komedie przypominalo, zero emocji, rezyser pomylil budowanie emocji z dostarczaniem niesmaku. Bohaterowie praktycznie bezbarwni, nie do zapamietania. Film mozna obejrzec raz i tyle.
Natomiast Boyz N the Hood i Menace 2 Society to autentyczne klasyki, obrazy obdarzone statusem kultu, pierwowzory właściwie tego typu filmów. Dostały one najwyższe noty od prawdziwych ekspertów, a ilosc gadżetów, koszulek, plakaty i muzyka świadczą właśnie o tym jaki wpływ wywarły na masowa kulturę.
To tak jakbys kwestionował takie filmy jak Scarface czy Pulp Fiction. Ta sama zasada.
Ogladamam Wroga Publicznego z Casselem i nijak on sie ma z tematyką gangów osiedlowych. Nie bardzo rozumiem po co go podales?
Ja bym ci podala mase filmow z klimatem, ktore nie maja wspolnego z tym tematem, ale nie mowimy tutaj o filmach ogolnych tylko te z tematyka tzw ghetto hoods movies.
No to w takim razie obejrzyj film Pusher z 1996 r ,który ma tą "surowość" której brakuje filmom amerykańskim....i napisz co o nim myślisz,bo już mnie nudzi to spieranie a zdania i tak nie zmienię...
Widziałam, ale ten film to zupełnie cos innego niz tzw thugs life movies.
Ja czuje bardziej klimat kina czarnego, ty białasów wiec się nie dogadamy i juz :)
"Thugs life movies" można tłumaczyć jako "filmy o życiu bandytów " więc zależy kto co rozumie pod nazwą bandyta...
Ja baaaaaaaaaardzo lubię klimaty USA z lat 80' ,te stare,brudne ulice.poniszczone domy,most Manhattański...Tak samo uwielbiam klimaty Graffiti w tamtych latach - filmy "Style Wars" czy 'Wild Style"....
Mi po prostu w tym filmie,o którym piszemy zabrakło klimatu i tej surowości,którą widzimy nawet u nas w Polsce jak wyjedziemy późną porą na niebezpieczną dzielnicę....i wrażenia że na każdym kroku możemy się zarazić jakąś chorobą syfilistyczną...
thugs life to akurat szersze pojecie w czarnym srodowisku, wiec w tych klimatach bardziej sie uzywa tego okreslenia, to znowu potwierdza, ze o kinie czarnym wiesz malo.
Z tym klimatem to sie omsieszasz, zwlaszcza w kontekscie do Polski, bo to troche smieszne porownywac ulice ghetta do polskoich osiedli, w ktorzych jedyne co mzoe sie z da rzyc to napotkac miejscowego kloszarda.
Jaka choroba syfilistyczna hahha, nie no koles co ty bredzisz.
Dla mnie to ty malo wiesz o zyciu i nie ma co dyskutowac.