Oprócz trylogii, Człowieka z blizną i Chłopców z ferajny.
Klasyka to np. Wojownicy - świetny, gęsty i mroczny klimat. Po za tym polecam gorąco "Wróg publiczny numer jeden" - obie części. Także "Wschodnie obietnice", "Prawo bronxu" - przypomina nieco chłopców z ferajny. Po za tym "Prorok" jest warty zobaczenia. "Wściekłość" - japoński film gangsterski z tego roku (epatuje ponoć przemocą) powiadają że jest również ciekawym obrazem, aczkolwiek jeszcze nie miałem okazji zobaczyć. Ponoć "Rany" i "Danie dnia" są bardzo dobre, ale też jeszcze nie miałem okazji. Pozdrawiam:)
Nie lubię "Chłopców z ferajny" więc podaruję sobie "Prawo bronxu". Za resztę dziękuję.
Jak nie lubisz Chłopców z Ferajny to nie lubisz kina gangsterskiego, bo Chłopcy to najlepszy film w tych klimatach.
Poza tym "Kasyno" to kawal dobrego kina w stylu "Chłopców z Ferajny", bo i obsada aktorska niemal identyczna.
American Gangster - solidne kino, ale wątpie, żeby ci się stary cokolwiek spodobało, bo jeśli Chłopców nie lubisz to zmień gatunek filmów - będzie szybciej i prościej.
nie ogarniam Cię, pytasz jakie znamy DOBRE filmy gangsterskie poza Chłopcami, a potem piszesz że ich nie lubisz:D
"Prawo bronxu- przypomina nieco chłopców z ferajny," rozjebales mnie totlanie , ten film w niczym nie przypomina Chlopcow z ferajny, 0klimatue,0 przemocy (a to przeciez fiom gangsterski) i zalosne postaci
A mnie "rozjebał" styl twojego postu. Subtelność, no i te literówki.... Wracając jednak co do tematu. Cechy wspólne to chociażby osoba Roberta De Niro i najważniejsze - narracja z perspektywy chłopca, chociaż z tą różnicą że w chłopcach tylko przez początkową część filmu. Stąd "nieco" a nie bardzo. Tyle.
Możesz jeszcze sprawdzić El Padrino - dobry film który jest wzorowany właśnie na "Człowieku z blizną"
"Dawno Temu w Ameryce" to gówno. "Gorączka" to nie film gangsterski. "Nietykalni" słaby film.
Jeśli lubisz "Ojca Chrzestnego":
http://www.filmweb.pl/serial/Ostatni+Don-1997-33369
Trudny do znalezienia, ale bardzo dobry.
Droga do Zatracenia. Moim skromnym zdaniem bardzo dobre kino gangsterskie i ten niesamowity klimat lat 30-stych w USA.
Bardzo dobry film, też z Al'em Pacino, na dodatek kręcony przez tego reżysera Braiana De Palme, tego który kręcił Scarface.
Dawno Temu w Ameryce, a z rozrywki to oczywiście Wściekłe Psy - tłumaczenie beznadziejne..
Obejrzyj sobie serial: The Sopranos- super serial o Italo-Amerykańskiej rodzinie przestępczej z New Jersey.
Zakazane Imperium jest dla Ciebie, świetnie mi się oglądało dwa sezony, Tobie też polecam.
"Dawno temu w Ameryce" omijaj z daleka bo nudny ten film jest jak flaki z olejem. Nie wiem czy ktoś wyżej wspomniał ale jest przecież jeszcze nieśmiertelne "Kasyno"
no i Życie Carlita - wiem że wyżej już było ale osobiście również polecam - jest git majonez jak Scarface.
nie to żebym bezmyślnie krytykował, kupiłem go na DVD, mam do teraz ale nie był to najlepszy zakup...mi się po prostu nie spodobał. Pozdrawiam, hej ho !
Bardzo lubię kino gangsterskie ale akurat co do "Dawno temu w Ameryce" też słyszałem takie opinie z kilku co najmniej źródeł... Aczkolwiek nie widziałem, więc własnego zdania sobie nie wyrobiłem.
"Dawno temu w Ameryce" to faktycznie arcydzieło, tego filmu się nie ogląda tylko nim delektuje (muzyka, klimat, aktorstwo, napięcie). Wywołuje często skrajne uczucia u widza: raz jesteś nafaszerowany adrenaliną a zaraz przywołuje uczucie samotności, nostalgii. Pod względem odbioru emocjonalnego ten film jest numerem 1 wśród kina gangsterskiego ;p
Kolejnym faktem jest to, że jeśli nie podobał się Tobie film "Chłopcy z ferajny" to, tak jak wspomniał ktoś wcześniej, daruj sobie kino tego typu. Moje typy to: Ojciec Chrzestny (1-2), chłopcy, scarface, dawno temu w ameryce, kasyno, gotti, mobsters, zycie carlita, donnie brasco, krolestwo zwierząt, ulice nędzy. Coś tam pewnie pominałem.
Ja polecam "Stan łaski" z 1990 roku, z Seanem Pennem w roli głównej. Nie wiem czy gustujesz w komediach gangsterskich. Jeśli tak, to polecam Ci również "Porachunki" Guya Ritchiego z 1998. Pozdrawiam!