Może Księżna albo Kochanice Króla? Moim zdaniem ten film i tak jest od nich lepszy. Kochanice Króla mi nie przypadły do gustu w ogóle.
A ja polecam film Elżbieta I z Helen Mirren, jest słabszy niż ten, ale warto obejrzeć Jeremy'ego Irons'a:)
Duma i uprzedzenie
Zakochany Szekspir
Casanova
Człowiek w żelaznej masce
Anna i król
Amadeusz
Zakochana Jane
1)Iluzjonista (świetna kreacja Nortona)
2)Tristan i Izolda
3) Wichrowe wzgórza
4) Mansfield Park
5) Pokój z widokiem
6) Z piekła rodem ( może nie tak do końca kostiumowy, ale jakieś kostiumy tam mają ;) )
Mi najbardziej podobal sie 1 i 4
Z tego co pisał przedmowca polecam:
-Zakochana Jane (ten podobał mi się bardziej)
-Duma i uprzedzenie
a ja polecam gorąco "zakochanego szekspira", "królową margot", "emme" i...wiecej mi narazie nie rzychodzi do głowy:d
Oh, jeszcze serdecznie polecam serial "The Tudors", po prostu cudowny, polecam każdemu fanowi filmów kostiumowych i historii Anglii:D
perfumeria - historia mordercy
wichrowe wzgórze [klasyka].
Pokuta [z Keirą Knightley]
duma i uprzedzenie [z keira Knightley]
marzyciele [misrzoswo moim zdaniem].
kochanice króla. [natalie portman]
malowany welon. [naprawde swietny]
przeminelo z wiatrem [rowniez klasyka]
oniegin. [urzekł mnie]
serdecznie dziekuje za odpowiedzi, bardzo duzo filmow z tego widzialam, zwlaszcza jesli chodzi o te nowsze, ale po kilka pozycji chetnie siegne:)
Jęśli do mnie pijesz to "Niebezpieczne związki" 1988 rok, a "Valmont" 1989. Może dla niektórych to problem jeżeli pod tym samym tytułem jest więcej niż jeden fim;)
Przede wszystkim polecam te perły kostiumowe:
Becket 1964, Oto jest głowa zdrajcy 1966, Lew w zimie 1968, Diabły 1971.