1. Romper Stomper.
2. American History X
3. Believer.
A wy jak uważacie?
Romper stomper niestety nie oglądałem, a w fanatyku troche dziwna argumentacja, nie do końca do mnie trafia.
1. American History
2. Believer
3. Romper Stomper
Dodatkowe punkty dla fanatyka to główny aktor Ryan Gosling. Kurcze skąd on się urwał. Nigdy o nim nie słyszałem, a szkoda...
Wiesz gdzie wcześniej grał ten aktor? W "Liceum na morzu" tandetnym komediowym serialu dla dzieci (leciał dosyć dawno na Fox Kids :)), gdzie grał głupka i klasowa pośmiewisko wraz z jednym grubasem. Wtedy moja siostra stwierdziła, że jest za dobry na takie chłamy i kiedyś wystąpi w dobrym filmie. No i miała rację.
1.fanatyk
2. american history x
3. romper stomper [za autentyzm]
i może nie do końca rasistowska problematyka ale na pewno rasowa w La haine [ gdzie Kassovitz gra skinheada w małym epizodzie]
1. American history x
2. This is england
4. Romper Stomper (soundtrack najlepszy z wymienionych)
4. Clockwork orange oczywiście ;]
5. 16 years of alcohol
fanatyk dośc nudnawy wg mnie, nie przekonał mnie, końcówka z dupy trochu.
Dla mnie "Romper Stomper" jest za bardzo łopatologiczny, w summie to film mocny ale pod względem przekazu sąłby.American History X jest bardzo dobry a poza tym widowiskowy i strasznie dobrze sie go oglada.Najlepszy to "Fanatyk" bo najbardziej szczegółowo i z niuansami tłumaczy proces uzaleznienia od chorej ideologii.Od strony psychologicznej.Jest tez najtrudniejszy do zinterpretowania przez to
Witam, a pamieta moze ktos tytul filmu, w ktorym pewien zydowski dziennikarz podaje sie za angielskiego (tudziez amerykanskiego, bo juz nie pamietam gdzie toczy sie akcja) naziola, probuje zrobic o nich artykul, pamietam tylko jedna czy dwie sceny - np. w pewnym (opuszczonym??) kinie, badz w jakims wiekszym miejscu puszczaja film, na ktorym niemcy morduja zydow, w pierwszym rzedzie siedzi jakis dziadek i sie zabawia przy tym raczka.. pamietam tez jakas bojke.. na koniec wszyscy skini juz odkrywaja kim jest glowny bohater - przy spotkaniu sam na sam z pewnym lysolcem daje mu w ryj i mowi cos takiego: "nas tez jest wielu i bedzie coraz wiecej".. kurde trudno mi napisac cos wiecej, to wszystko co pamietam, bo ogladalem ten filmik jak bylem mlodzszym ludzikiem, ale bede wdzieczny jesli ktos podpowie, co to moze byc:) Dzieki!
Karikus film o ktory pytasz to "Wtyczka" (The Infiltrator) z 1995 r. Gdzie w role dziennikarza wcielil sie Oliver Platt. :)
A co do tematu trudno mi ocenic bo filmy chodz o podobnej tematyce to zupelnie rozne...
1.Romper Stomper
2.American History X
3.The Beliver
1.romper stomper
2.american history x
3.fanatyk
romper stomper jest pokazany tak prawdziwie jak kiedyś wyglądało życie skinhedów jakimi byli lumpami i brudasami a i jeszcze kozakami!!!mi ten film się podobał i mu dałem 10 a oprócz tego super rola crowe!!!
american history x tam już tak nie był pokazany ale za to dobra rola nortona i dobrze film zrobiony oraz sceny(było też tam dużo myślenia nad rasami białyczmi i czarnymi za którymi bardziej być!
hmmm...fanatyk tak szczerze nie oglądałem ale po opisach nie ciekawie wygląda haha :D
Ja bym jeszcze dodał Made in Britain dobry film pokazujący że niektórych nie da sie z resocjalizować.
Rasizm, no nie wiem."Fanatyka"odebrałam bardziej jako w poszukiwaniu własnego JA,? Chyba zagubiona trochę jestem.
Raczej nie będę oryginalna :P
1.Więzień nienawiści
2.Fanatyk
A co do Made in britain, to troche nudny. Pozdro
Fanatyk! Super film.10/10..Przepiękny, mądry, prawdziwy, niedoceniony.Jestem Polką z dziada pradziada, ale to nie ma nic do rzeczy.Film genialny, może duża zasługa Goslinga..
fanatyk nie byl o rasizmie tylko antysemityzmie ..................... co za ludzie sie tu wypowiadaja
Jeśli chodzi o rasizm, to:
Believer
American History X
La Haine
Do the right thing
Rasizm łatwo również zauważyć w takich filmach jak:
-Sekretne życie pszczół
-Daleko od niebios
-Antwone Fisher
-Rodzynek na słońcu (wspomniany wyżej)
Może rasizm, jako taki nie jest głównym, bądź jedynym tematem podanych przeze mnie filmów, ale myślę, że warto je zobaczyć.
Mocnych wrażeń życzę ;)
Patrzac na wymienione przez Ciebie tytuły myśle że chodziło Ci o filmy o skinach, romper stomper i fanatyk to chyba najlpesze z wymienionych,american history do mnie nie przemowilo. Co do rasistowskiej tresci to Czas zabijania, choc sądzę że z wątkiem rasistowskim jest co drugi tytuł od pianisty zaczynając
Polecam też film MADE IN BRITAIN (Zrobione w Brytanii), jest to film o młodym skinie który miał wszystko gdzieś.
Pozdrawiam
0 "KRZYŻOWY OGIEŃ" Edwarda Dmytryka
1 "MARATOŃCZYK"
2 "CHŁOPCY Z BRAZYLII"
3 "THE MAN IN THE GLASS BOOTH"
4 "JULIA" Freda Zinnemanna
5 "LOMBARDZISTA"
6 "MŁODE LWY"
Polecam również:
"Nienawiść"
https://www.filmweb.pl/film/Nienawi%C5%9B%C4%87-1995-8106?ref=ls_d_0_nienawi%C5% 9B%C4%87
"Dzień próby"
https://www.filmweb.pl/film/Dzie%C5%84+pr%C3%B3by-2001-31686
"Miasto Boga"
https://www.filmweb.pl/film/Miasto+Boga-2002-38377
"Amorres perros
https://www.filmweb.pl/film/Amores+perros-2000-31040
"Imigranci"
https://www.filmweb.pl/film/Imigranci-2015-731423
"Ziemia i wolność"
https://www.filmweb.pl/film/Ziemia+i+wolno%C5%9B%C4%87-1995-89056
"Nędzne psy"
https://www.filmweb.pl/film/N%C4%99dzne+psy-1971-9819