PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=98572}
7,4 66 812
ocen
7,4 10 1 66812
7,0 22
oceny krytyków
Good Bye Lenin
powrót do forum filmu Good Bye Lenin!

jeszcze zanim obejrzałam Good Bye Lenin, przesłuchałam kilkakrotnie muzykę Tiersena napisana do tego filmu i zakochałam się w niej po uszy. przez te cudne dźwięki obudziły się we mnie wielkie oczekiwania związane z tym filmem, który następnie trochę mnie rozczarował (musiałby być naprawdę niezwykły, żeby dorównać tej muzyce). oczywiście można powiedzieć, że to jest niewłaściwe podejście, niejako ** **** strony, ale proponuję taki eksperyment wszystkim, którzy jeszcze nie widzieli filmu. dajcie się oczarować muzyce Tiersena, a następnie zabawiać młodym Niemcom, wspominając dawne czasy. oba doświadczenia za bardzo do siebie nie przystają.

eileen_swallow

ja też jestem oczarowana muzyką...coś cudownego! :)

ale jeszcze właśnie nie obejrzałam tego filmu...obejrzę, ocenię ;)

ocenił(a) film na 6
eileen_swallow

zgadzam się w zupełności. również najpierw zakochałam się muzyce, potem obejrzałam film. było to spore rozczarowanie. bez tej muzyki byłby to film niezbyt godny uwagi.

użytkownik usunięty
K_H

Niezbyt godny uwagi? Pokazuje kawałek historii w sposób trochę zabawny, komediowy, chwilami tragiczny, a na pewno bardzo dostępny i łatwy w odbiorze. Zjednoczenie Niemiec widziane oczami zwykłych, prostych ludzi. Młodzi ludzie 16-17 letni, którzy oglądali ze mną ten film przyznali, że nie mieli o tym pojęcia. Wiedzieli że było coś takiego jak mur, ale dlaczego powstał i kiedy, a także co działo się po jego upadku? Albo to, że trzeba było mieć paszport podróżując z jednej części Berlina do drugiej? W Polsce te zmiany mimo wszystko nie zaszły tak gwałtownie. Wielu Niemców po zjednoczeniu było bardzo rozczarowanych i to zarówno ci z NRD jak i z RFN, to widać w filmie.
Polecono mi kiedyś ten film, jako "obowiązkowy" dla wszystkich uczących się języka niemieckiego i przyznaję, że bardzo go lubię.