"Hamburger Hill", "Bat 21", "Ofiary wojny", "Lot Intrudera", "Full metal jacket", "Hanoi Hilton", "Byliśmy żołnierzami", "Wiara ojców", "Sajgon", "Nie płacz, to tylko burza".
z M. Foxem i Seanem Pennem jest jeszcze jeden, ale nie pamiętam tytułu. Trochę patetyczny, ale pokazuje co tam się działo...
Tak jak wyżej najbardziej polecam "Czas Apokalipsy" http://www.filmweb.pl/Czas.Apokalipsy.
Jest też trylogia Olivera Stone'a:
"Pluton" http://www.filmweb.pl/Pluton,
"Urodzony 4 lipca" http://www.filmweb.pl/film/Urodzony+4+lipca-1989-1007 i
"Pomiędzy niebem a ziemią" http://www.filmweb.pl/film/Pomi%C4%99dzy+niebem+a+ziemi%C4%85-1993-6100.
Obejrzałam na razie pierwszy z nich i również gorąco polecam.
Hej! Powiedz mi koleżanko, który film z trylogii Stone'a obejrzałaś jako pierwszy? Chciałem tylko zasugerować byś zaczęła od Urodzonego 4 lipca, później Pluton i Pomiędzy niebem a ziemią. W tej kolejności zachowana jest chronologia wojny w Wietnamie, a i samą trylogię odbiera się lepiej. Miłego seansu! Pozdrawiam!!!
Niestety, ja zasugerowałam się bardziej datą nakręcenia filmu i zaczęłam od "Plutonu", nie tak dawno zabrałam się za "Urodzony 4 lipca" i został mi "Pomiędzy niebem a ziemią". Dwa pierwsze wpadły w mój gust, więc prawdopodobnie niedługo obejrzę ostatnią cześć. Szkoda, że nie wiedziałam o tej chronologii wcześniej, bo pewnie zastosowałabym się do Twojej rady ;) Niemniej jednak, dziękuję :)
http://www.filmweb.pl/article/Kowboje+i+Obcy-95802
Zobaczyłam ten artykuł i akurat mi się przypominało, że się tutaj niedawno wypowiadałam. Chyba wszystkie możliwe filmy poruszające tematykę Wietnamu (; Co prawda lepsze i gorsze, ale może znajdzie się coś odpowiedniego.
Od siebie polecam jeszcze
1. Full Metal Jacket http://www.filmweb.pl/film/Full+Metal+Jacket-1987-8625
2. Łowca Jeleni http://www.filmweb.pl/Lowca.Jeleni
3. Taksówkarz (bohater jest weteranem wojny w Wietnamie, sama fabula nie porusza bezpośrednio jej problemu) http://www.filmweb.pl/Taksowkarz
(Zdecydowanie nie są to, hm, typowe produkcje, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni w dzisiejszych czasach, takie kino trzeba po prostu lubić)
Dzięki wielkie za te pozycje :D Miałam się właśnie zabrać do Łowcy Jeleni więc dzięki jeszcze raz :)
Droga koleżanko, oprócz w/w filmów, chciałbym Tobie polecić takie filmy jak:
1) "Opowieści wojenne z Wietnamu" http://www.filmweb.pl/film/Opowie%C5%9Bci+wojenne+z+Wietnamu-1989-105927
2) "Patrol" tudzież "Zwiad" http://www.filmweb.pl/film/Zwiad%3A+84+Charlie+MoPic-1989-32572
3) "Pola śmierci" http://www.filmweb.pl/film/Pola+%C5%9Bmierci-1984-8762.
Pierwsze dwa są typowo o tematyce walk w Wietnamie, natomiast akcja trzeciego filmu toczy się w Kambodży (jednak jest to ten sam konflikt - II konflikt Indochiński). Pozdrawiam i życzę miłego seansu!!!
PS znalazłem jeszcze dwa filmy "Ostatni pluton" i "Hanoi Hotel". Pozdrawiam