podawajcie 10 najlepszych filmowych trylogii.
1. Władca pierścieni 10,10,10
2. Stare Star Wars 9,9,9
3. Nowe Star Wars 9,9,9
4. Godfather 10,8,7
5. Trylogia dolarowa 8,9,9
6. Jurassic Park 9,8,7
7. Hannibal 9,7,7
8. Matrix 8,7,7
9. Powrót do przyszłości 7,7,7
10. Shrek 8,6,6
1. Trzy Kolory (Niebieski, Biały, Czerwony), Krzysztof Kieślowski
2. Trylogia pionowa (Jak w zwierciadle, Goście Wieczerzy Pańskiej, Milczenie) - Ingmar Bergman
3. Trylogia niemiecka (Zmierzch Bogów, Ludwig, Śmierć w Wenecji) - Luchino Visconti
4. Trylogia alienacji (Noc, Zaćmienie, Przygoda) - Michelangelo Antonioni
5. Trylogia milczenia (Podróż na Cyterę, Pszczelarz, Pejzaż we mgle) - Theodoros Angelopulos
6. Trylogia średniowieczna (Dekameron, Opowieści kanterberyjskie, Kwiat 1000 i jednej nocy) - Pier Paolo Pasolini
7. Trylogia orientalna (Ostatni cesarz, Pod osłoną nieba, Mały Budda) - Bernardo Bertolucci
8. Dola Człowiecza - Masaki Kobayashi
9. Trylogia Apu (Droga do miasta, Nieugięty, Świat Apu) - Satyajit Ray
10. Trylogia niemiecka (Małżeństwo Marii Braun, Tęsknota Veroniki Voss, Lola) - Rainer Werner Fassbinder
Kolejność dowolna.
Dziękuję.
ciekawy ten Twój ranking. Ja bym chciał żeby ktoś dokończył książkową trylogię Odyseji kosmicznej. W tych czasach mogłoby wyjść ciejkawie. Tylko kto odpowiadałby za reżyserię ? Scott, Nolan, Aronofsky-to moje typy ;p
Wolałbym jednak dopływ "świeżej krwi" do kina, młodych gniewnych z odważną wizją, dalekich od hollywoodzkiego konformizmu.
skąd wzięła Ci się 'trylogia pionowa'? :) sam bergman zaprzeczał jej istnieniu, a ludzie dla swojego uproszczenia nazwali ją trylogią. nie, to nie jest trylogia. ogólnie takie wymuszone te Twoje trylogie :)
W to nie wnikam, funkcjonuje toto jako trylogia, więc czułem się zobowiązany ją podać. Tak samo jak pozostałe, w żadnym wypadku nie jest to mój wymysł, z określeniem "trylogia" spotkałem się w odniesieniu do każdego zestawu.
Nie no, spoko. Choć przyznaję że sporo się musiałem nagimnastykować, żeby dobić do dychy.
1.Trylogia Wietnamska Olivera Stone'a 10 10 10
2.Gwiezdne Wojny (Oryginalna Trylogia) 10 10 10
3.Trylogia Dolara Sergio Leone 8 9 10
4.Powrot do przyszlosci 10 9 9
5.LOTR 9 9 9
6.Indiana Jones 9 9 9
7.Matrix 9 8 8
8.Austin Powers 9 9 8
9.Toy Story 10 9 9
10.Mad Max 6 10 8