Czy mógłby ktoś podać mi tytułu filmów podobnych do tego, o ile takowe są ?
Z góry mówię że nie chodzi mi o film typu "Cienka czerwona linia", nie chcę filmów typowo wojennych. Mnie bardzo interesują właśnie filmy dokładnie takie jak Black Hawk Down, to znaczy właśnie jakieś misje na terenach Somalii, Iraku, Afganistanu, w których udział biorą amerykańska armia. Zawsze lubiłem takie filmy, zawsze trzymają w napięciu gdy grupa przechodzi przez miasto i nigdy nie wiadomo co się stanie. Mógłby ktoś pomóc ?
Gorąco polecam nastepujące filmy w podobnym klimacie
1) Bracia - 2009r
2) Szalona odwaga - 1996r
3) Szeregowiec Ryan - 1998r
4) Pluton - 1986r
5) Sprawa honoru (Córka generała) - 1999r
Aha i koniecznie obejrzyj:
1) Bylismy żołmierzami - 2002r
2) Green Zone - 2010r
3) Za linią wroga - 2001r
4) Filmy z linii frontu - 2006r
w/w filmy chyba najbardziej zbliżone są do tematyki misji amerykańskiej armii na obczyźnie
oprócz helikoptera to jeszcze
Lzy Słońca
Byliśmy Zołnierzami
Jarhead
Za Linią wroga
Z tego co widzę to Green Zone tylko najbardziej zbliżony do Black Hawk Down, reszta to już typowo wojenne, jak np Szeregowiec Ryan , który jest filmem bardzo dobrym jednak nie takich szukam. Jarhead także miałem okazję obejrzeć i byłem przekonany że to właśnie będzie "to" czego szukam, jednak bardzo mało akcji tam było.
1) 9 kompania Fiodora Bondarczuka. Chyba spelnia Twoje kryteria, no moze z wyjatkiem walczacej nacji ;-)
2) Generation Kill - miniserial HBO, nakrecony w sposob bardzo realistyczny. Niestety najprawdopodobniej znudzi Cie niedostatek akcji, poza tym przypomina Jarhead. Fabula budzi pewien niedosyt, choc ja ogladalem to z przyjemnoscia.
oglądałem, zarówno Hurt Locker jak i Black Hawk Down są to filmy które najbardziej przyciągnęły moją uwagę, dlatego szukam też czegoś podobnego.
a może by tak Full Metal Jacket ? według mnie bardzo dobre kino ale być może nie spełnia twoich kryteriów.
1. Wróg numer jeden
2. Złoto dla zuchwałych
3. Orzeł wylądował
4. Nasze matki nasi ojcowie (jeśli jesteś turbo patriotą który uważa że nasz naród zawsze był kryształowo biały to jednak nie polecam)
5. Upadek
6. Przełęcz ocalonych
7. Ocalony
8. Furia