No więc film był cholernie słaby, męczący, przewidywalny, nudny, paskudny od strony technicznej; słabo nagrany, słabo zmontowany, dźwięk tragiczny, obraz paskudny. Postacie były płytkie, płaskie i jednowymiarowe, tandetny podział na ten jest dobry ten jest zły. Gra aktorska to też poziom oceny 2/10. Brak pomysłu.
Film chyba był robiony po to żeby był film o tej tematyce którą porusza a ręki do niego nikt porządnie nie przyłożył. Najgorzej wyglądały próby ukrycia budżetu którego chyba nie było.
Jeżeli chcą uczcić czyjąś pamięć to niech nie robią tego tym filmem bo to jest obelga po prostu. Czy nie mogą zebrać budżetu, zatrudnić lepszych aktorów, kurvva kogoś kto umie zrobić film? Zawsze muszą iść po kosztach jak nie mogą to niech nie robią, proste.
4/10 Ode mnie. Pozdrawiam.
Poczytaj sobie o procesie powstawania tego filmu, a dopiero potem otwieraj jadaczkę. Poza tym przesadziłeś dokumentnie, film jak na dostępne środki był zrobiony bardzo dobrze i każdy ci to powie.
Był zrobiony tragicznie i w nosie mam jaki był proces jego powstawania. Ważny jest efekt, ja nie oceniam czy twórcy się starali czy nie, czy stawali na głowie żeby wszystko zrobić na czas czy nie, bo oceniam finalny produkt a prawda jest taka że mimo poważnej tematyki i ważnej to wykonania zostawia wiele do życzenia. I każdy Ci to powie.
"Najgorzej wyglądały próby ukrycia budżetu którego chyba nie było", "Zawsze muszą iść po kosztach" - to świadczy że najwyraźniej NIC nie słyszałeś ani nie czytałeś o problemach jakie miał reżyser choćby tylko z PISFem, inaczej nie pisałbyś takich bzdur. Poczytaj w internetach o zmaganiach Zalewskiego z postkomuchami chcących udupić jego film i dopiero zabieraj głos w sprawie budżetu "Historii Roja", i tego jak powinien być zrobiony film, kogo w nim umieścić oraz czy w ogóle robić gdy z kasą jest kulawo czy nie robić i pozwalać takim gniotom jak "Pokłosie" czy "Ida" promować Polskę i Polaków za granicą. Ocena filmu w kategoriach udolności reżyserskiej, spójności scenariusza, głębi postaci i jakości gry aktorskiej to zupełnie co innego i tu choć się całkowicie z Tobą nie zgadzam, to uznaję różnicę ocen, bo każdy ma prawo do swojej.
Sorry, ale nawet jak nie ma się kasy na efekty itd. to jest jeszcze kwestia tandetnego scenariusza pisanego przez jakiś antytalent, nie obchodzi mnie brak kasy, Ida to film bardzo prosty fabularnie, ale nie prostacki nie robiony pod prostaków, jak ten. Nikt z wyczuciem smaku nie dałby ani złotówki na sfilmowanie tego gniota, to marnowanie publicznych pieniędzy i mentalność posttotalitarną ma ten, kto chcę dawać kasę podatników na sfilmowanie czegoś tylko ze względu na "słuszny przekaz", to jest dopiero postkomuna.
Jeśli ktoś zna kino Viscontiego, Hasa, Felliniego etc, to NIGDY nie oceni wysoko tego gniota. To wbrew estetyce. Wszak już Herbert pisał o "potędze smaku".
Tak właśnie stawali na głowie żeby ten film mógł tylko powstać!!!Nie znasz historii powstawania tego filmu to milcz...Jak na taki budżet i problemy z powstaniem filmu jest dla mnie super.A te głupie komentarze o antysemityzmie są nie na miejscu bo to właśnie Żydzi byli odpowiedzialni za śmierć naszych Bohaterów
"Nie znasz historii powstawania tego filmu to milcz..." Kolejny, nie nie będę. Zrozum że jak oglądam film to nie jego produkcję tylko film, jak kiełbasa jest niedobra to też mówisz że pewnie mieli problemy z jej wytworzeniem i rozumiesz czy po prostu oceniasz niedobre? Serio?
W kinie to chyba ludziom dawali instrukcje obsługi tego? Jakieś retrospekcje ciągłe skoki z miejsca na miejsce tragedia!!
Czy aby z pewnością obowiązuje schemat duże pieniądze = ekstra film.
"Pojedynek na szosie" Spielberga z 1971, budżet 450.000 $ nominacja do Złotego Globu, film telewizyjny więc trudno mówić o box office, ocena Rotten Tomatoes 91%.
"El Mariachi" Rodrigueza 1992, budżet 7.000 $, zarobił 2 mln $, laureat festiwalu Sundance, ocena Rotten Tomatoes 93%.
"Piwne rozmowy braci McMullen" Burnsa z 1995, budżet 238.000 $, zarobił 10.4 mln $, laureat festiwalu Sundance, ocena Rotten Tomatoes 91%.
Z drugiej strony polecam "list of box office bombs", gdzie można się przekonać jak mylące jest wiązanie budżetu filmu nie tylko z wynikiem finansowym, ale i z artyzmem.
WTTW_FILM, zdefiniuj słowo "każdy". Tzn. domyślam się odpowiedzi, ale warto usystematyzować wiedzę o wypowiadających się, by osoby szukające dobrych filmów, a nie karmy dla swych poglądów, nie były wprowadzone w błąd.
Jak się nie ma środków, to się nie robi filmu na siłę. Jeszcze gorzej jak się nie ma pomysłu, warsztatu i scenariusza...
Jakoś powstały filmy kręcone komórką, które świat filmowy docenił. Można?
Jakoś dziwnym trafem ten film ma patronat zarówno dwóch prezydentów jak i kilku dużych firm, które za umieszczenie swego logo w czołówce coś na ten film pewnie dały. O budżecie państwa, czyli naszych pieniądzach, nie wspominając...
no właśnie ten film to ma taki montaż i prowadzenie kamery że chyba BYŁ kręcony komórką
Mam wrażenie, że nie oglądałeś tego filmu, albo widziałeś jedną z tych wersji "demo" które krążyły (przed postprodukcją) po różnych miastach w Polsce.
Oglądałem i mam własna opinię, film taki jak napisałem powyżej. Jak dla mnie jak robią taki film, to niech robią to porządnie a nie wydają ludziom takie coś. pozdrawiam.
"Oglądałem i mam własna opinię" - no ale może oglądałeś właśnie demosa, skoro tak bardzo raził Cię "paskudny obraz i dźwięk"? Ja w kinie narzekałem jedynie na zbyt ciemne ustawienie projektora, ale to kwestia technicnza kina a nie samej taśmy filmowej. W Kinotece chyba żałowali lampy, żeby im się nie "wyświeciła"...
Em, demo w kinie? Już nie gadajcie bajeczek. Tobie film się podobał to to napisz, mi się nie podobał i piszę że mi się nie podobał, tyle.
Był dodany na jakimś portalu w wersji Cam ale całkiem przyzwoitej, niestety albo ja nie mogę znaleźć albo usunęli :(
Tak, a do kina się może wybiorę na przyszły miesiąc bo to barachło puszczają może skoczy do 3 ale wątpię, trzymaj kciuki :*
Ups, poj.ebały mi się filmu z tym u góry nie patrz, czytaj a nie gadaj, całkiem przyzwoita (są takie) tam u góry o innym gniocie pisałem. A mętlik był bo jak mogłem 2 dać to się pomyliłem ;)
Film w wersji dostępnej na VOD Canal+ jest tragicznie nagłośniony. Nawet podkręcenie dźwięku na tunerze do 100% powodowało, że zaledwie coś tam słychać...
Zapewne Canal+ okroił dźwięk. A może nie musiał, bo zwyczajnie był słaby? Jak na większości polskich filmów?
Co jest cholernym paradoksem, bo ponoć mamy najlepszych dźwiękowców na świecie... ;)
Czyli standard. Jak chcę coś słyszeć, zawsze wrzucam anglojęzyczną wersję z napisami. Lub bez... ;)
Filmy nominowane do antynagrody "Wąż". "Historia Roja" ma duże szanse na sukces w tej kategorii. :)
http://film.onet.pl/wiadomosci/weze-2017-oto-nominowani-do-polskich-zlotych-mali n/vm2ysk
WIELKI WĄŻ - NAJGORSZY FILM ROKU
"#wszystkogra" - za zmarnowany potencjał na dobre komercyjne kino i nieumiejętność skoordynowania scenariusza, aktorów, piosenek i Warszawy.
"Gejsza" - za najciekawszą od kilku lat próbę dorównania poziomem filmu "Kac Wawie", tyle że w stylu noir.
"Historia Roja" - za przerażający brak umiejętności w próbie przedstawienia antykomunistycznego podziemia w powojennej Polsce.
"Kobiety bez wstydu" - za produkt komediopodobny, którego wstydzić powinni się wszyscy zaangażowani w produkcję.
"Smoleńsk" - za powrót do kina socrealistycznego w jego najczystszej postaci (tylko z odwróconymi biegunami).
NAJGORSZA REŻYSERIA
Agnieszka Glińska - "#wszystkogra"
Dariusz Regucki - "Bóg w Krakowie"
Radosław Markiewicz - "Gejsza"
Jerzy Zalewski - "Historia Roja"
Antoni Krauze - "Smoleńsk"
NAJGORSZY SCENARIUSZ
Marta Konarzewska, Agnieszka Glińska - "#wszystkogra"
Piotr Owcarz, Radosław Markiewicz - "Gejsza"
Jerzy Zalewski - "Historia Roja"
Tomasz Łysiak, Antoni Krauze, Maciej Pawlicki, Marcin Wolski - "Smoleńsk"
ŻENUJĄCY FILM NA WAŻNY TEMAT
"Bóg w Krakowie"
"Historia Roja"
"Nowy świat"
"Smoleńsk"
NAJGORSZA ROLA MĘSKA
Michał Lesień - "Kobiety bez wstydu"
Antoni Pawlicki - "#wszystkogra"
Maciej Półtorak - "Smoleńsk"
Krzysztof Zalewski-Brejdygant - "Historia Roja"
Jerzy Zelnik - "Smoleńsk"
NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA
Beata Fido - "Smoleńsk"
Magdalena Lamparska - "Kochaj"
Joanna Liszowska - "Kobiety bez wstydu"
Eliza Rycembel - "#wszystkogra"
Marta Żmuda-Trzebiatowska - "Gejsza"
WYSTĘP PONIŻEJ TALENTU
Marian Dziędziel - "Gejsza"
Roma Gąsiorowska - "Kochaj"
Kinga Preis - "#wszystkogra"
Zbigniew Zamachowski - "7 rzeczy, których nie wiecie o facetach"
Mirosław Zbrojewicz - "Gejsza"
NAJGORSZY DUET NA EKRANIE
Beata Fido i Redbag Klijnstra - "Smoleńsk"
Beata Fido i Maciej Półtorak - "Smoleńsk"
Joanna Liszowska i Michał Lesień - "Kobiety bez wstydu"
Marta Żmuda-Trzebiatowska i rura - "Gejsza"
NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA
Azjaci protestujący pod Wawelem - "Smoleńsk"
Czy ciebie kiedyś ktoś tak oszukał? (Beata Fido) - "Smoleńsk"
Loża ekspertów w telewizji - "Smoleńsk"
Rozmowa pilotów JAKA - "Smoleńsk"
Kościelna przemowa Roja a’la Braveheart - "Historia Roja"
EFEKT SPECJALNEJ TROSKI
Maciej Stuhr dubbingujący Macieja Stuhra - "Czerwony kapitan"
Wybuch Tupolewa - "Smoleńsk"
Piloci JAKA na lotnisku w Smoleńsku - "Smoleńsk"
Duchy smoleńskie - "Smoleńsk"
Ubek z kulką w czole - "Historia Roja"
(...)
Filmy z największą liczbą nominacji do Węży 2017
"Smoleńsk" – 17
"Historia Roja" – 8
"#wszystkogra" – 7
"Gejsza" – 7
"Kobiety bez wstydu" – 5
"Bóg w Krakowie" – 3
"7 rzeczy, których nie wiecie o facetach" – 3