PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=469867}

Hobbit: Pustkowie Smauga

The Hobbit: The Desolation of Smaug
7,6 322 163
oceny
7,6 10 1 322163
6,1 27
ocen krytyków
Hobbit: Pustkowie Smauga
powrót do forum filmu Hobbit: Pustkowie Smauga

Z wywiadu jasno wynika, ze animacje poszczególnych bohaterów są dużo naturalniejsze niż
charakteryzacje.
http://stopklatka.pl/wywiady/-/116884365,maciej-sznabel-polak-ktory-pracowal-na- sukces-hobbita-

ocenił(a) film na 5
kamilxxx09

No, no, no, ...może będzie więcej polskich animatorów filmowych. :)

ocenił(a) film na 8
natalii03012000

ciekawe:)

natalii03012000

Mamy się kim pochwalić :D

kamilxxx09

Zawsze na początku nikt nic o Tobie nie wie, a potem masz szansę zaistnieć.
Życzmy tego wszystkimi, każdy musi mnieć swoje 5 min, niektórzy np. PJ ma swoje 3h :)

natalii03012000

Mocne :)

kamilxxx09

Hahhaah, aha :) :P :)

kamilxxx09

Jest wielu utalentowanych Polaków którzy zaistnieli dopiero za granicą. A u nas się o nich niestety nie mówi...

ocenił(a) film na 8
kamilxxx09

I tak wolę charakteryzację

kamilxxx09

Temat niezgodny z regulaminem

ocenił(a) film na 8
kamilxxx09

O, super ! Najbardziej podobał mi się fragment rozmowy o kreacji Smauga i drodze Pana Macieja do Weta Digital ;) Tylko mu pozazdrościć takiej pracy i fajnie, że nie poddawał się, spełnił swoje marzenie o tworzeniu tego świata. Więcej takich tematów Kamil, bo naprawdę mnie to zainteresowało, dzięki ;)

calays

Nie ma za co :)

kamilxxx09

Prawda absolutna jest taka, że nigdy animacja komputerowa nie jest naturalna ponieważ np. nie zawiera tylu szczegółów co w rzeczywiste makiety czy charakteryzacja. No i niestety jestem w stanie odróżnić, gdzie gra aktor sfilmowany, a gdzie jego cyfrowy dubler.

hr_dooku

IMHO prawda absolutna.

hr_dooku

Ale na pewno lepszy komputerowy Gollum niż charakteryzowany :) Niedługo pewnych rzeczy nie będzie się dało charakteryzować. Już nawet z orkami trudno przy niektórych scenach, dlatego sa komputrowe w większości :)

kamilxxx09

Golluma zagrano znakomicie, więc CGI nie miało tu większego znaczenia.

hr_dooku

Dobrze przeczytaj wywiad. To własnie aktorzy grają świetnie, więc nie ma różnicy czy make - up czy CGI

kamilxxx09

Orkowie nie za bardzo. Ponadto grać ma aktor a nie jego imitacja.

hr_dooku

Jak kto woli. Ja sobie nie wyobrażam Azoga w charakteryzacji. Cała mimika poszłaby w las :)

kamilxxx09

Mimika? On wyraża jakieś emocje prócz złości? W LotR nikt nie narzekał na charakteryzację. Wystarczy mieć paskudny ryj, charczeć i robić łubudu.

hr_dooku

Hahaha

ocenił(a) film na 8
hr_dooku

Nie rozumiesz, poczytaj sobie Oficjalny Przewodnik - w przypadku charakteryzacji jej braki i niedostatki wychodzą na wierzch podczas kręcenia filmu w technice cyfrowej, w FullHD, a do tego w 3D i 48 kl/s więc i tak musieliby ingerować komputerowo w każdą scenę z ucharakteryzowanym i przebranym Orkiem, więc szybciej i taniej było zrobić to od razu jako CGI - podobnie było z modelami, makietami.
Mnie niepokoi tylko spora ilość cyfrowych dublerów w plenerach ogólnych i trudniejszych scenach akcji - w takim TASM2 rozumiem używanie cyfrowych dublerów, gdyż nikt nie wykona na żywo akrobacji Spider Mana, ale w " Hobbicie "? - oby nie okazało się, ze za parę lat w filmach nie będą już potrzebni kaskaderzy, dublerzy i naturalne plenery...

lelen_lis

No własnie. Ludzie gadają czesto głupoty, bo nie interesowali isę produkcją filmu. A powinni, jesli maja już zamiar się udzielać.

lelen_lis

Szybciej i taniej - czyli pójście na łatwiznę.

ocenił(a) film na 8
hr_dooku

Ale powiedz, jaka by była różnica, gdyby Orków grali ludzie w kostiumach a spece z Vety i tak by ich przerobili za pomocą CGI? (bez cyfrowych poprawek by się nie obyło0.

lelen_lis

Oto wady cyfrowych kamer.

ocenił(a) film na 7
lelen_lis

Hmm... taka:
http://screencapped.net/movie/lotr/albums/hobbit1/thehobbit-007619.jpg
http://screencapped.net/movie/lotr/albums/userpics/10002/thehobbit-004825.jpg
http://screencapped.net/movie/lotr/albums/dos/theatrical/thehobbit-dos-4889.jpg

hr_dooku

Nieprawda. Robienie komputerowych postaci jest dłuzszym procesem niż charakteryzacja. Poza tym daje większe możliwosći, bo sam Jackson mówił, przy scenach z beczkami byłoby to niemozliwe.

kamilxxx09

To już wina Jacksona, że zdecydował się na tak absurdalne sceny akcji.

hr_dooku

Lepsza akcja, niż nudny spływ, bo znowu by było narzekanie, ze mało akcji, Zawsze wam coś nie pasuje

kamilxxx09

Ja nie narzekałem na ilość akcji w jedynce, ale na jej absurdalność i brak praw fizyki. To samo w przypadku Pustkowia.

hr_dooku

TO JEST FILM FANTASY.

kamilxxx09

I co z tego? LotR to też fantasy i nie latało tam wszystko w powietrzu jakby nie miało masy.
W Hobbicie orkowie odbijają się od skał niczym piłeczki pingpongowe, jeszcze ta beczka z Bomburem.

ocenił(a) film na 5
kamilxxx09

Fantasy nie jest równoznaczne z science-fiction...

lelen_lis

Niech mi pokażą te niedoskonałości bo mi się śmiać chce. A jeśli tak bardzo się uparli na zastąpienie wszystkiego CGI to mogli się chociaż postarać, szczególnie przy całym wnętrzu Ereboru, płynnym złocie, sławnym koniu czy spływie beczkami.

ocenił(a) film na 8
hr_dooku

Wnętrza Ereboru Ci się nie podobały?, dla mnie były zrobione super
owego "sławnego" konia nawet nie zauważyłem, beczkowy spływ mnie się podobał, tylko płynne złoto mogliby poprawić.

lelen_lis

W Niezwykłej Podróży Erebor wyglądał majestatycznie. W pustkowiu cały zamazany, mało szczegółowa kwadratowa architektura, dużo miejsca zajmowały puste przestrzenie. No i nie podobała mi się zmiana kolorystyki i paru kadrów w stosunku do zwiastunów.

hr_dooku

Główna wada tych wszystkich obiektów z CGI jest taka, że są gładziutkie i mało szczegółowe.

użytkownik usunięty
hr_dooku

Godzilla prawdopodobnie będzie inna.

Pokładam w niej nadzieję, bo wygląda imponująco.

użytkownik usunięty
hr_dooku

Ja także.

ocenił(a) film na 7
lelen_lis

Erebor świetnie zrobiony. W większosci ujęc nie widac, że to CGI i powiedziałbym, że to miniatury. Np. słynna scena z przechodzeniem pod Smaugiem - Erebor jest po prostu przepiękny. Wygląda na pewno lepiej niż Moria. Jedynie nie podobają mi się kuźnie. Te wszystkie mechanizmy, koła zębate, piece kompletnie nie pasują mi do klimatu Śródziemia. A spływ beczkami? Jedna z najgorszych scen akcji (i scen w ogóle) w filmach o Śródziemiu. Okropnie sztucznie i z durnymi pomysłami.

użytkownik usunięty
Banner

Te mechanizmy pasują jak najbardziej do krasnoludów, więc do Śródziemia także.

ocenił(a) film na 7

Jak dla mnie to trochę zbyt "zaawansowane" jak na ten świat. Chociaż jak elfy swoje produkty oznaczają "made in Rivendell"...

użytkownik usunięty
Banner

Wystarczy spojrzeć na Shire - puby, mieszkania, licytacje, policja, poczta, czy te słowa kojarzą się ze średniowieczem? Bardziej mi to przypomina Anglię z XIX wieku.

ocenił(a) film na 7
Banner

Erebor faktycznie ładnie wygląda, ale Dol Guldur jest juz straszny pod tym wzgledem.

Banner

Moria przy Ereborze wygląda jak zagroda :)

użytkownik usunięty
lelen_lis

Nie kłóć się z nim, bo on wie co mówi.

ocenił(a) film na 7
kamilxxx09

Więc żywy człowiek ma słabszą mimikę twarzy od CGI? Buhahahaha

straightlines

Jego nie przekonasz. On żyje w komputerowej rzeczywistości, więc dla niego to naturalne. Jakaś charakteryzacja, maski, makiety to byt materialny; w jego świecie to tylko linijki kodu. Zrozum go.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones