Witam.
Szukam wszelkiej maści "zrytych" filmów. Im bardziej niepojęty, przerażający tym lepszy.
Najlepszy byłby filmy krótkometrażowe. Proszę o dopisywanie w tym wątków waszych
propozycji.
Tytuły jakie ja widziałem i mogę polecić:
Pies andaluzyjski (1929) http://www.filmweb.pl/film/Pies+andaluzyjski-1929-906 8/10
Jak działa jamniczek (1971) http://www.filmweb.pl/film/Jak+dzia%C5%82a+jamniczek-
1971-133046/discussion 10/10
Pierwsze co przychodzi mi na myśl to "Fando i Lis", "Kret" i "Święta góra" Jodorowsky'ego, ale to są filmy pełnometrażowe.
Dziękuje bardzo, Twoje propozycje były świetne. Obejrzałem każdą z produkcji i miałem dużo zabawy (?). Wszystkie oceniłem na 9, gdybym miał je ułożyć od najlepszej do lepszej to wyglądałoby to tak "święta góra", "Fando i Lis" i "kret". :)
http://www.filmweb.pl/film/Short+Films+of+David+Lynch%2C+The-2002-125357 może znasz, jeśli nie, to będziesz zadowolony :)
Oceniłem film na 7/10 nie był tak dobry jak "Pies andaluzyjski". Bardzo trudny do przyswojenia, żeby obejrzeć go całego potrzebowałem trzech podejść. W tych klimatach dopiero raczkuję. :) Niemniej do filmu/filmików na pewno będę wracał. Dziękuję bardzo!!
Przychodzą mi do głowy:
Spiskowcy Rozkoszy (1996) Svankmajera (w ogóle jego twórczość...)
Freak Orlando (1981) Urlike Ottinger
Witaj. Ja polecam wszelkie filmy braci Quay...Żaden nigd mnie nie zawiódł... i jeszcze to...http://www.youtube.com/watch?v=VCH6n-OGSJA ;)
Nagi Lunch Lyncha (to najbardziej), Mulcholland Drive Lyncha (mniej), to chyba o takie filmy ci chodzi, zupełnie przypadkiem są to filmy psychodeliczne, w przeciwieństwie do "jak działa jamniczek", który takowym chyba nie jest.
Psychodeliczny film - stworzony pod wpływem środków psychodelicznych lub wyrażający wizje powstałe pod ich wpływem
Środki j.w. - środki poszerzające świadomość (definicja dr Osmonda, twórcy owego pojęcia). LSD, psylocybina itp.
Psychodeliczny film nie musi być zatem straszny ani strasznie dziwny, nie musi mieć nawet niepokojącego nastroju. I vice versa.
Kocia Zupa (2001) http://www.filmweb.pl/film/Kocia+Zupa-2001-190308
Las Vegas Parano (1998) http://www.filmweb.pl/Las.Vegas.Parano
Tetsuo - Człowiek z żelaza (1989) http://www.filmweb.pl/film/Tetsuo+-+Cz%C5%82owiek+z+%C5%BCelaza-1989-90812
Mind Game (2004) http://www.filmweb.pl/film/Mind+Game-2004-300972
+ prawie wszystko Lyncha (prócz Prostej Historii i Człowieka Słonia - choć nieco inne, to również warte polecenia)
to ja od siebie z krótkometrażówek dodam:
z twórczości Jana Svankmajera obowiązkowo
Jedzenie http://www.filmweb.pl/film/Jedzenie-1993-120388
Wymiar dialogu http://www.filmweb.pl/film/Wymiar+dialogu-1982-36538
Mieszkanie http://www.filmweb.pl/film/Mieszkanie-1968-36104
oraz pelnometrazowe
Enter the Void http://www.filmweb.pl/film/Wkraczaj%C4%85c+w+pustk%C4%99-2009-349764
Where the Buffalo Roam http://www.filmweb.pl/film/Tam+w%C4%99druj%C4%85+bizony-1980-11621 (na motywach tej samej powieści, co Las Vegas Parano)
Taxidermia http://www.filmweb.pl/film/Taxidermia-2006-265557
Delicatessen http://www.filmweb.pl/Delicatessen
Cztery Pokoje http://www.filmweb.pl/Cztery.Pokoje
Guzikowcy http://www.filmweb.pl/Guzikowcy
Być jak John Malkovich http://www.filmweb.pl/film/By%C4%87+jak+John+Malkovich-1999-868
Wojna polsko-ruska http://www.filmweb.pl/film/Wojna+polsko-ruska-2009-298581
Kontrolerzy http://www.filmweb.pl/Kontrolerzy
Ktoś zarzuci mi pewnie, że część z nich nie można nazwać psychodelicznymi... no cóż, kierowałem się specyficznym klimatem, jaki mają te filmy, klimatem, który wydaje mi się bardzo kwaśny :P A sięgając do przytoczonej już w tym temacie definicji pojęcia psychodeli - filmy te (działające na umysł jak psychodeliki) niewątpliwie "poszerzają świadomość", także gorąco zachęcam do takiego odurzenia
nie przeczytałem powyższych, ale może nie było od nikogo propozycji - "Kalasanty i Pafnucy" no i oczywiście gorąco polecam film pełnometrażowy pt. "Taxidermia". Zrytego oglądania :)
przepraszam, chcę się poprawić. Nie "Kalasanty i Pafnucy" lecz "Drżące Trąby" - http://www.filmweb.pl/film/Dr%C5%BC%C4%85ce+tr%C4%85by-2010-619729.
Dziękuje, za propozycje. Jednakże widziałem ten film już. Oceniłem go 10/10.
Dzięki.
jeszcze Fobia - krótkometrażowy filmik Antonisza, lepszy od Jamniczka moim zdaniem <3
a z takich dziwnych to na pewno wszystkie filmy Bunuela - Piękność dnia, Dyskretny urok burżuazji itd. :)
To ja dorzucę jeszcze "Antychrysta" Larsa von Tiera, genialne choć trudne do zrozumienia "Stay"
-"hiszpański cyrk" -trudny psychodel, oczywiście obowiązkowe- " Requiem for a dream"-,
z krótkometrażowych zrytych jak to ująłes jest jeszcze hiszpanski "Aftermath" ale on jest naprawdę przerażajacy, wręcz obrzydliwy - koniecznie najpierw sprawdź jego opis i jeśli się zdecydujesz.. nie jedz nic min 3 h przed obejrzeniem..., ja widziałem go raz, nie do konca wiedząc co jest jego tematem i wiecej chyba nie obejrzę
Nie wiem czy widziałeś, ale ja proponuję:
Mechaniczna pomarańcza http://www.filmweb.pl/Mechaniczna.Pomarancza
The Rocky Horror Picture Show http://www.filmweb.pl/film/Rocky+Horror+Picture+Show-1975-1462
Nie jest to może psychodeliczne kino, ale dziwne na pewno, polecam.
Mechaniczną pomarańczę widziałem 4/10. The Rocky Horror Picture Show na pewno obejrzę.
Dzięki i trzymaj się. :)
http://www.filmweb.pl/film/Kitchen+Sink-1989-332063
http://www.filmweb.pl/film/Umshini+Wam-2011-619627
filmy http://www.filmweb.pl/person/David.Lynch
Kitchen Sink widziałem 7/10
Umshini Wam obejrzę.
Moja koleżanka mnie ściga z Lynchem, w końcu muszę się za niego wziąć. :-)
Dziękuje i pozdrawiam.
ostatnio udało mi się obejrzeć to http://www.filmweb.pl/film/Zupa-1974-108897 nie było złe :) do tego polskie :)
Nie ma bardziej porytego i trzepiącego mózg kretynizmu, niż "Siódemka w krainie dziwolągów". Trwa dosłownie 10 minut, ale już od pierwszej minuty dzieją się tam takie rzeczy, że nawet Salvador Dali by się przestraszył. Jeśli lubisz mózgotrzepy pokroju "Jamniczka" to ta animacja jest obowiązkowa:)
Potwierdzam. Oglądałem to jako dziecko na kasecie wideo - składance, razem z innymi bajkami tego samego studia (Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej), i kompletnie nic z tego nie zrozumiałem, za to potem po nocach miałem koszmary. Śniło mi się, że też znalazłem się w podobnej krainie i usiłowałem z niej uciec.
Filmiki tego typa. Niektóre naprawdę są zryte
http://www.youtube.com/user/MrFreeMan0
Na YT są też z PL napisami
Lucky man, surrealistyczny z przesłaniem. Świetna muzyka. Nekromantik 1 i 2, Beyond the Black Rainbow, Hydrozagadka, Johnie dies at the end (absurdalna komedia)
Jak psychodelicznie to może filmy Švankmajera -
krótkometrażowy "Wymiar dialogu" http://www.filmweb.pl/film/Wymiar+dialogu-1982-36538 albo
"Mały Otik" http://www.filmweb.pl/film/Ma%C5%82y+Otik-2000-114091 :)
Czy któryś z fanów "zrytych" filmów (a jest was tu jak widzę sporo ;) jest w stanie pomóc mi w poszukiwaniu pewnej krótkometrażówki? Czarno-biały, minimalistyczny obraz, opowiada o małżeństwie(?), w którym żona przygotowuje mężowi śniadanie (praktycznie przez cały czas trwania filmu) i jednocześnie ma przy sobie jakiś tajemniczy pakunek. Jeśli dobrze pamiętam, to żona zastanawia się czy wręczyć go mężowi czy nie. W końcu daje mu go (już pod koniec) i nie widać co jest w środku, ale... No właśnie, dzieję się w tym miejscu coś... charakterystycznego, ale nie chcę zdradzać co na wypadek gdyby ktoś nie widział ;) Jeśli ktoś zna ten film to wie o co chodzi bez tego szczegółu. Z góry dziękuję!
http://www.filmweb.pl/film/Poranny+rytua%C5%82-2001-350732
Rewelacyjny pomysł na krótki metraż. Bardzo mi się podobał :)