Poszukuję podobnych filmów, jak ten. Historia z epoki, kostiumy. Coś jak Księżna, Kochanice Króla, Inni, Człowiek w żelaznej masce, Wzgórze nadziei, Marzyciel itp.
Ekranizacje powieści Jane Austen, czyli wszystkie wersje "Dumy i uprzedzenia", "Rozważna i romantyczna", "Mansfield Park", "Northanger Abbey", "Emma", "Perswazje", adaptacji jest naprawdę pełno. Poza tym może "Młoda Wiktoria", "Maria Antonina", "Zakochana Jane" (i inni zakochani: Szekspir, Molier), "Lawendowe wzgórze", "Moulin Rouge"?
wszystkie tu wymienione, plus może jeszcze 'Kropka nad i', 'Pogorzelisko' (ale to dość mocny film. przepiękny.) Choć nie są to kostiumowe propozycje. Na wolne wieczory polecam też 'Miłość na żądanie', 'Moja wielka grecka wycieczka' i wszystkie filmy z Edwardem Nortonem :)
"Zakochana Jane" jest bardzo fajny i również przeniesiony w czasie. Mi się bardzo podobał
Jeszcze są:
Jedwab
Pokuta
Edge of Love (prowincjonalna Anglia przełomu lat 30 i 40)
Elizabeth (może nie tyle o miłości)
Pan Tadeusz ;D
Lektor (również przełom lat 30 i 40, w każdym razie śmietanka melodramatów)
Tristan i Izolda
"Szerokie Morze Sargassowe":
Na podstawie powieści Jean Rhys "Szerokie Morze Sargassowe", dla której inspiracją była postać obłąkanej pani Rochester z "Jane Eyre" Charlotte Brontë. "Bezkresne Morze Sargassowe" ukazuje jednak nie tylko wydarzenia, które doprowadziły Antoinette Cosway do szaleństwa. Miejscem akcji jest gorąca Jamajka. W latach 40. XIX stulecia młoda kreolka Antoinette Cosway poślubia bogatego przybysza z Anglii, licząc na jego pieniądze, gdyż chce uratować swoją zadłużoną posiadłość.
Ja się jeszcze dołączę i polecę Elisa di Rivombrosa - włoski film kostiumowy z piękną parą aktorską, która pokochała się w trakcie kręcenia tego filmu :)
a ja mam pytanie odnośnie książki- czytałam kiedyś książkę bardzo podobną do tej tylko że główna bohaterka była złodziejką, aby zatuszować jej przeszłość poszła do szkoły dla guwernantek. Trafiła do bogatej posiadłości, zakochała się z wzajemnością we wdowcu, z którym spędziła upojne chwile;) . Gdy główny bohater dowiaduję się, że jego ukochana go okłamała odrzuca go. Oczywiście wszystko kończy się happy- endem. Czy ktoś wie o jakiej książce mówię, nie mogę sobie przypomnieć, a gdy oglądnęłam ten film to przypomniała mi się owa powieść. Pozdrawiam.
O filmy z podłożem Historycznym-Afera naszyjnikowa,Maria Antonina,serial Tudorzy,kochanice króla/temat Tudorów,lecz ukazany nieco bardziej płytko/,również Księżna,rewelacyjny film!
Do tego polecam portret damy,casanova/super!/niebezpieczne związki i te co napisałam wyżej bardzo polecam!
PRZEDE WSZYSTKIM "FORTEPIAN" JANE CAMPION!!! No i "Wiek niewinności" Scorsese. Poza tym "Okruchy dnia", "Pokój z widokiem", "Powrót do Howard's End" itd.
Tylko i wylacznie Jane Austen ,czyli wkranizaxje jej ksiazek ;)) do moich ulubionych nalezy rowniez podzialona maserial ukochana.wojna i pokoj ;**
"Cheri", "Hrabia Monte Christo", "Dom dusz", "Houdini. Magia miłości", "Gosford Park", "Prawdziwe kobiety", "Miss Potter", "Wzgórze nadziei", "Biała hrabina", "Kopia mistrza", Opactwo Northanger, Miłość z wrzosowiska,
Ja Ci polecam "Jaśniejszą od gwiazd" w reż. Jane Campion z Abbie Cornish i Benem Whishawem. Ten sam smutek, przywiązanie do szczegółu i cudowna oszczędność w grze, bardzo poruszające i pięknie sfilmowane.
ponad wszystkie polecam : wichrowe wzgorza z juliett \binoche -przepiekne i angielskiego pacjenta z ta sama aktorka.. tess ....z seriali : napewno : saga rodu forsaytow ..ze wspolczesnych doskonaly jest dom nad jeziorem z Sandra Bullock i Przeczucie....po za tym Casablanca ,Hawana, i oczywiscie Love Story...
dołożę (mam nadzieje, nie zdublowane) kilka:
"Wojna domowa / Easy Virtue", " Vatell", " Porządna kobieta / Good Woman, A", " Nędznicy / Misérables, Les", " Henry i June", " Joanna d'Arc / Joan of Arc ", " Rasputin", " Dziewczyna z perłą / Girl With a Pearl Earring"....
Mój ulubiony melodramat to "Niebezpieczna piękność" - rzecz dzieje się w XVI-wiecznej Wenecji, szczerze polecam !
Dziewczyna z perłą
Uczta Babette (bardzo surowy obraz, statyczny i symboliczny, XIX-wieczna Dania, przedstawiający purytańską ascezę)
Porządna kobieta (fabuła może nie jest górnolotna ale dialogi są fenomenalne, bardzo lubię niektóre cytaty z tego filmu ,np. Tam gdzie jest małżeństwo bez miłości jest miłość bez małżeństwa :)
Jane Austen i wszystkie ekranizacje
Księżna
Z kolei nie przypadły mi do gustu:
Nędznicy
Casanova
Vanity fair
Zamierzam obejrzeć, całkiem dobrze się zapowiadają:
Pożegnanie z Afryką
Malowany welon