ludzikw ludzikw
ocena: 10

Ten film zgniata "1612" i gnoi "Ogniem i mieczem"!

Jestem studentem historii (jedną z moich specjalizacji jest wojskowość z wieków od XVI do czasów współczesnych) i jest to pierwszy i jednyny film jaki nie dość, że stoi na wysokim poziomie wykonania to jeszcze jest mocno realistyczny i zgodny z historią! Moja dziewczyna popłakała się na ostatniej scenie a pamiętajmy, że tylko arcydzieła wywołują silne emocje u widza.

Za co plusy:
- za zgodność z historią
- za genialnego Viggo Mortensena i Eduardo Noriegę
- za realizm ówczesnego pola bitwy
- za ostatnią wzruszającą scenę
- za scenografię
- za kostiumy
- za scenariusz
- za pokazanie scen z kontrpodkopami
- za muzykę
- za to, że bohaterowie nie są przekoloryzowani i przesłodzeni, mają i wady i zalety a nie jak te gnioty z Hollywood

• Varshewer Varshewer
    ocena: 8

Zgadzam się wymienionymi plusami, dodałbym jeszcze słowo o rewelacyjnych ujęciach, stylizowanych na obrazy Velasqueza. Mimo to oceniam film 'tylko' na 8/10. Jego jedyną (ale bardzo dużą) wadą jest kompletny brak głównego wątku. Jest zbiorem mniej lub bardziej powiązanych scen, streszczających życie Alatriste. I tyle. Twórcy ewidentnie przyjęli, że widz zna książkowy pierwowzór, co dla Hiszpana nie musi być wadą, ale Polaka może zniechęcić do obejrzenia.
    "Alatriste" można polecić głównie miłośników historii, filmów kostiumowych i Hiszpanii. Pozostali będą się nudzić.

• kwolana kwolana
      ocena: 10

Dlaczego wszyscy czepiają się tutaj braku głównego wątku? Dlaczego to wg was jest minusem filmu? Komuś tu się trochę pomieszało. Wątkiem głównym jest przecież życie Alatriste. W tym filmie nie ma się czego doczepić więc co niektórzy wymyślili sobie "brak głównego wątku".

Przypomnijcie sobie początek filmu, w którym wyraźnie jest powiedziane, że ten film opowiada historię życia jednego z wielu hiszpańskich żołnierzy - Alatriste. Jaki więc miałby być inny wątek główny, żeby ten film trzymał się kupy bardziej niż się trzyma?