PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=119658}

Kapitan Alatriste

Alatriste
6,5 4 025
ocen
6,5 10 1 4025
Kapitan Alatriste
powrót do forum filmu Kapitan Alatriste

Ocena 10 na 10!

ocenił(a) film na 10

Ten film zgniata "1612" i gnoi "Ogniem i mieczem"!

Jestem studentem historii (jedną z moich specjalizacji jest wojskowość z wieków od XVI do czasów współczesnych) i jest to pierwszy i jednyny film jaki nie dość, że stoi na wysokim poziomie wykonania to jeszcze jest mocno realistyczny i zgodny z historią! Moja dziewczyna popłakała się na ostatniej scenie a pamiętajmy, że tylko arcydzieła wywołują silne emocje u widza.

Za co plusy:
- za zgodność z historią
- za genialnego Viggo Mortensena i Eduardo Noriegę
- za realizm ówczesnego pola bitwy
- za ostatnią wzruszającą scenę
- za scenografię
- za kostiumy
- za scenariusz
- za pokazanie scen z kontrpodkopami
- za muzykę
- za to, że bohaterowie nie są przekoloryzowani i przesłodzeni, mają i wady i zalety a nie jak te gnioty z Hollywood

ludzikw

Zgadzam się wymienionymi plusami, dodałbym jeszcze słowo o rewelacyjnych ujęciach, stylizowanych na obrazy Velasqueza. Mimo to oceniam film 'tylko' na 8/10. Jego jedyną (ale bardzo dużą) wadą jest kompletny brak głównego wątku. Jest zbiorem mniej lub bardziej powiązanych scen, streszczających życie Alatriste. I tyle. Twórcy ewidentnie przyjęli, że widz zna książkowy pierwowzór, co dla Hiszpana nie musi być wadą, ale Polaka może zniechęcić do obejrzenia.
"Alatriste" można polecić głównie miłośników historii, filmów kostiumowych i Hiszpanii. Pozostali będą się nudzić.

ocenił(a) film na 10
Varshewer

Dlaczego wszyscy czepiają się tutaj braku głównego wątku? Dlaczego to wg was jest minusem filmu? Komuś tu się trochę pomieszało. Wątkiem głównym jest przecież życie Alatriste. W tym filmie nie ma się czego doczepić więc co niektórzy wymyślili sobie "brak głównego wątku".