PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=643366}

Kapitan Phillips

Captain Phillips
7,7 217 526
ocen
7,7 10 1 217526
7,5 33
oceny krytyków
Kapitan Phillips
powrót do forum filmu Kapitan Phillips

Muszę powiedzieć, że film zrobił na mnie spore wrażenie, moim zdaniem dobrze zrobiony. Sama historia intrygująca i przerażająca jednocześnie. Trochę mnie zadziwiło, że aż tyle ludzi zostało wciągniętych w akcję ratunkową jednego człowieka. Nie znam się oczywiście na zasadach i dobrze, że kapitan przeżył, ale mimo wszystko to nadal trochę szokujące. To raz. A dwa, że poświęcone zostały trzy życia, by uratować jedno. Nie chcę użalać się nad przestępcami, ale bądź co bądź, pirat też człowiek i ja osobiście jestem przeciwna takiemu zwrotowi akcji. Moim zdaniem powinni zostać osądzeni i zamknięci, a nie zabici. Trzy osoby musiały zginąć tylko po to, by uratować jedną. Coś takiego przeczy trochę mojej logice.
Nawiasem dodając, wiele osób tutaj dziwi się, że na statku nie było broni. Z tego co wiem, nie mogło jej być, takie były zasady. Dziwne, bo dziwne, ale jednak. Dopiero potem zasady się zmieniły i razem z załogą zaczęli pływać ochroniarze wyposażeni w broń palną.

A tak co do filmu jeszcze, to absolutnie polecam. Warto obejrzeć. Ujęła mnie przede wszystkim ostatnia scena, już po przejęciu kapitana. Tom Hanks zagrał to na medal, naprawdę. Film oglądałam z rodziną i po zakończeniu nikt z nas nie odzywał się przez dobrą minutę. Nikt nie bardzo wiedział, co powiedzieć po tym, co zobaczyliśmy.

ocenił(a) film na 6
kiyori

Mnie też to zaskoczyło, że ludzie na statku nie mieli żadnej eskorty, żadnej broni - pomimo, że zagrożenie było wszystkim znane i zupełnie realne. Dwóch ochroniarzy z bronią i lepsze zabezpieczenie samego statku zupełnie by wystarczyło - ale nie, trzeba było angażować marynarkę wojenną i odziały specjalne... Mam wrażenie, że użyto armaty, żeby rozprawić się z muchą...

ocenił(a) film na 8
winczenca