Postanowiłam założyć ten temat chociaż nie przepadam za rankigami jako takimi. Ale skoro sporo osób tu zagląda - z racji popularności "Loving Annabelle"- może się taka lista przydać osobom, które poszukują innych filmów. Swoje typy postaram się pogrupować w pewnych ramach. Można powiedzieć, że to są filmy,które uważam za bardzo dobre i dobre, czyli takie, które moim zdaniem warto zobaczyć. Kolejność jest raczej przypadkowa, bo zdecydować się na to, który jest lepszy nie potrafię :)
Zachęcam do pisania swoich typów.
----------------------------------------
Kategoria - gatunek filmowy
----------------------------------------
1.Romans współczesny
- Desert hearts
- When night is falling
- Loving Annabelle
2. Romans historyczny
- Fingersmith
- Tipping the Velvet
- Women in love (69)
3. Dramat
- Aimee & Jaguar
- Lost and delirious
- Gia
- Inne spojrzenie
- Fine dead girls
- An unexpected love
4. Komedia
- Better than chocolate
- The incedibly true adventure of two girls in love
- Saving face
- Imagine me and you
- D.E.B.S.
5. Kryminał, thriller, horror
- Listen
- Bound
- The Hunger
- Femme Fatale
6. Erotyk
- Goodbye Emma Jo
- Inescapable
7. Serial
- Tle L word
- Bad girls
- ER
8. Film z "lekko" zarysowanym wątkiem "branżowym"
- Fried green tomatoes
- The hours
- Frida
- The colour purple
----------------------------------------
Najciekawsza para aktorek
----------------------------------------
Patricia Charbonneau i Helen Shaver - Desert hearts
Pascale Bussieres i Rachel Crawford - When night is falling
Piper Perabo i Jessica Pare - Lost and Delirious
Gina Gershon i Jennifer Tilly - Bound
Simone Lahbib i Mandana Jones - Bad girls
Mia Kirshner i Karina Lombard - The L Word
----------------------------------------
Najciekawszy soundtrack
----------------------------------------
Aimee and Jaguar
Loving Annabelle
Better than chocolate
Desert hearts
Frida
----------------------------------------------------------------
niewykluczone ze jakiś film pominęłam, ale to się da naprawić :)
może dziewczyna lubi same happy endy? romantyczne słodkie filmy przez 1,5-2h? :)
p.s miss.russ świetny avatarek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie mówie,ze ograniczam sie tylko do takich...ale jestem na takim etapie zycia,ze mam ochote na wesołe:-) Oglądałam inne, Desert Hearts który tak zachwalacie :-) , tipping the velvet czy chociażby loving annabelle...wszystko juz jasne?:-)
Katja i Gro mnie rozczulaja, sa takie slodkie i widac, ze bardzo sie kochaja. Od 4 lat sa para i jest to bez watpienia moja ulubiona para sportowa :)
http://www.youtube.com/watch?v=Yg9Czthp7nI&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=3DBfdprhHIU&feature=channel_page
A to wywiad Robbiego Williamsa z Gro Hammerseng, chlopak zbaranial w pewnym momencie :P
http://www.youtube.com/watch?v=JI4pWPWqY0Q
Ponieważ miss.russ nie lubi się "ograniczac":))polecam (nie tylko jej) hiszpański dramat "A Love to keep "z 2006 roku,oparty na prawdziwej,tragicznej historii uczucia dwóch nauczycielek w latach 70-tych.Wstrząsający i to nawet dosłownie film- uprzedzam,że miłośniczkom Lisy czy Sheetal może byc ciężko....:)
Nie wiem,czy w tym zalewie postów ten film nie był już polecany przez np.Karen.Przypomniec ponownie jednak nie zaszkodzi...
Dopisuję "Running on empty dreams" do listy filmów branżowych wartych obejrzenia.
Już sie nie mogę doczekać kiedy zobaczę w całości 'Running On Empty Dreams', zajafki z jutjuba narobiły mi niezłego smakoszka :)))
A i Affinity przydało by się wreszcie zobaczyć, choć mam opory bo książka hmn... cóż jeszcze jej nie skończyłam czytać, tak mnie 'wciągnęła' :)))
Ah te zakończenie...
Dziękuję miss.russ- pomogło i... zobaczyłam :))
A teraz przydało by się coś z happy endem! :))
Hmn.... nareszcie zobaczylam "Running on empty dreams" i... kurcze, nie zachwycił mnie aż tak, jak myślałam, że to zrobi... Może byłam za bardzo na niego "napalona"... cóż...pozostał niedosyt i to ogromny...
Panie śliczne, treść hmn...pogubili się scenarzyści... ale za sam wątek les daje 7...
Nie sądziłam, że kiedyś to napiszę...
Całkiem niezła polska komedia, albo raczej groteska, z tego roku - "Idealny facet dla mojej dziewczyny" :) Humor i lekkość na przyzwoitym poziomie, a niektóre dialogi skutecznie mnie rozbawiły :)
Taki film do pośmiania się i moim zdaniem bez zbytniej obrazy "świętości", feminizmu, homoseksualizmu. W rolach głównych: "lekko przegięty" kompozytor oratoriów, jego wuj - ojciec dyrektor oraz para żyjących ze sobą kobiet.
Mam zdradzić zakończenie? :) No coś Ty :) Tam się dzieją różne "dziwne rzeczy", nawet momentami trochę niesmaczne (uwaga dla wegetarian), ale warto zobaczyć, choćby dla Kobiety Roku - pani Ryszardy :) ale nie tylko.
Możesz mi zdradzić na priv bo najpewniej i tak się nie skuszę :) Polskie kino mi się odbija czkawką :)
Jeśli się skuszę, to tylko przez wzgląd na Magdalenę Różczkę, bardzo mi się ta pani podoba :)
Skuś się, skuś, wspominałam Ci, że dla głównej bohaterki można zaryzykować :) Film jak każda komedia posiada specyficzny humor (tym bardziej, że jest jeszcze z branżowym wątkiem pomieszanym z "rydzykowym"), dlatego jednym się podoba, a inni kręcą nosem. Mnie się podobało :)
Ale główna bohaterka prezentuje typ urody, który właśnie mi nie pasuje, w dodatku blondynka :)
"Idealny facet dla mojej dziewczyny" mnie nie zachwycił, zwykła średniawka, ze sporadycznymi ubawkowymi tekścikami...
"Podróż do Kafiristanu" , film niemiecko-francusko-holenderski zrobił na mnie ostatnio dobre wrażenie. Historia w nim opowiedziana dotyczy autentycznych osób i wydarzeń, rozgrywających się tuż przed wybuchem II wojny światowej.
Ładne zdjęcia Orientu i bardzo ciekawa, klimatyczna ścieżka dźwiękowa - z udziałem portugalskiego zespołu "Madredeus" i saksofonisty Jana Grabarka - bardzo przypadły mi do gustu. Warto zobaczyć, chociaż wątek "branżowy" wydał mi się niezbyt ciekawy.
Czeski "Jiná láska" (2008). Pomyślcie jak daleko jesteśmy za naszymi południowymi sąsiadami, skoro jest to produkcja telewizyjna, a głównymi bohaterkami są nauczycielki. Wyobrażacie sobie sytuację, w której w polskiej szkole nauczyciel/ka otwarcie przyznają się do homoseksualizmu i nikt im nie zabrania kontaktu z dziećmi? Eva, 33-letnia mężatka i matka dwójki dzieci zakochuje się w swojej młodszej koleżance z pracy, Danieli...
miss.russ zainteresował mnie opis tego czeskiego filmu. Ostatnim filmem branżowym jaki oglądałam był 'I can't think straight',mam spore zaległości,jak kupię sobie laptoka to zaczne seansy:) pozdrawiam
Witam, postanowiłam, że wbiję się nieco do tematu.
Zastanawiam się, czy nie wiecie przypadkiem, jakie ciekawe branżówki jeszcze się zapowiadają na ten rok? :)
Zwykle nie oglądam reality show, ale zrobiłam wyjątek i mogę z czystym sumieniem polecić "Curl girls", którego bohaterkami jest szóstka przyjaciółek, amatorek surfingu. Mi osobiście najbardziej przypadła do gustu Michelle, ale myślę, że każda z Was znajdzie coś dla siebie :) Pogoda za oknem fatalna, więc proponuję przenieść się na słoneczne plaże i potowarzyszyć dziewczynom w przygotowaniach do zawodów surfingowych.
Dziewczyny a gdzie mogę znaleźć ten czeski film? Chciałabym go sciągnać ale coś ciężko go znaleźć:/
Na ten rok hmn... nie wiem czy to bedzie branżówka, ale czekam na "You And I", trailer zapowiada sie ciekawie :) Zresztą jak każdy jeden, bo po to one przecież są :))
Ah, 'You and I', całkowicie zapomniałam o tym filmie. Miał być już jakiś czas temu, a tu, jak nie było, tak nie ma ;-)
O ja Cie...pierwsze widzę :) i już chcę zobaczyć :)) Miss.russ, widziałaś go już?
A skąd, 19 czerwca dopiero jest jakiś premierowy pokaz na którymś z LGBT festiwali.
Moja lista nie jest jeszcze zbyt długa, nadal mam sporo do nadrobienia (ale pracuję nad tym:)
Z tego co do tej pory udało mi się zobaczyć na pewno powinny się tu znaleźć:
- Loving Anabelle
- Imagine Me and You
- I can't think straight
- The truth about Jane
- Saving face
- Love&suicide
- Kiss me again
- South of nowhere
- Affinity
dla dopełnienia, choć już nie byłam pod takim wrażeniem
- Fucking Amal
- Lost and delirious
- Monster
- Cosa Bella
pary:
- Piper Perabo i Lena Headey
- Lisa Ray i Sheetal Sheth
soundtrack:
- Loving Anabelle
- Love&suicide (co prawda tylko za piosenkę "Here we are" :)
Wstyd sie przyznać, ale dopiero wczoraj zobaczyłam perełkę jaka jest 'Boys Don't Cry' i oczywiście wędruje ona do mojej top 10 :)) O filmie dużo myślę nie trzeba mówić, zapewne wszystkie Panie już go widziały, tylko ja taka opóźniona....
Polecam również film 'Were The World Mine', bardzo sympatyczny o tematyce mesko-męskiej:)
Ach, też bym chciała takiego kwiatuszka... :)))
Przejrzałam Wasze posty, niestety nie wszystkie bo chyba nie dałabym rady;), ale nigdzie nie rzuciły mi się w oczy tytuły:
Everything relative - dla mnie numer jeden branżówek;)
Bar girls
Serving in Silence: The Margarethe Cammermeyer Story
It's in the Water
jak jakiś jeszcze sobie przypomnę to napiszę;)
a tak przy okazji, gdyby któraś z Was miała napisy do:
Bar girls
Everything relative
Out of season
Serving in silence: The Margarethe Cammermeyer story
The truth about Jane
It is in the water
to byłabym bardzo wdzięczna, ja sobie z pogańskimi językami jakoś daję radę, ale kilka moich znajomych nie bardzo;P
Podsyłam link do stronki z wieloma tytułami filmów, gdzie można o nich poczytać jak i dzięki rapidshare w nie się zaopatrzyć.
http://ls-lesbianmovies-gr.blogspot.com/
pozdrawiam:)
to ja też coś dorzucę;)
http://www.clublez.com/movies/lesbian_movie_scenes/titles_new_01.htm
jest tutaj praktycznie wszystko, gdzie występował wątek les, pozdrawiam;)
Właśnie natrafiłam na informację, że w 2010 ma się ukazać, wydaje się, że ciekawy film "Cloudburst". Już się nie mogę doczekać;)
http://www.filmweb.pl/Leciwe+lesbijki+uciekaj%C4%85+z+domu+spokojnej+staro%C5%9B ci,News,id=52644
Auf der anderen Seite (Na krawędzi nieba)- nie widziałam go jeszcze na żadnym spisie, a jest to film wybitny, z zresztą zwycięzca większości festiwali filmowych. Polecam!
Moja lista najlepszych ;)
- High Art
- Fine Art of Love
- Loving Annabelle
- The L Word
- Imagine Me and You
hello girl:]
a ja dotarłam do 4 sezonu swojej ulubionej serii czyli "Heroes" i nie zgadniecie:D
kto się zapuścił w oglądaniu tego serialu polecam
taki smaczek zawsze cieszy szczególnie, że owa postać zawsze była moją ulubioną:)
pozdrawiam
w oglądaniu. nie ma sensu mój wpis do osób, które nie oglądały wcześniej "Heroes".
tak rzuciłam ciekawostką, może akurat ktoś to ogląda
ogladalam 2 pierwsze sezony, ale z postu numer dwa nadal nie wiem o kogo chodzi, co i jak :D pozdrawiam