PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=624525}

Koneser

La migliore offerta
7,9 151 670
ocen
7,9 10 1 151670
6,7 24
oceny krytyków
Koneser
powrót do forum filmu Koneser

Pretendujące do miana kryminału, z powierzchownie zarysowana fabułą, bez szczegółów i z zerową dozą prawdopodobieństwa wydarzeń. Jednym słowem - wydmuszka.
Gdyby to wszystko upakować w 1.5h to może bym to łyknął, ale w obecnej długości mniej więcej od połowy film zaczyna się snuć niczym smród z przenośnego klopa.
Oczywiście od początku wiadomo, ze całość skoczy się przewrotnie; że mamy do czynienia z jakimś spiskiem albo urojeniami głównego bohatera, co także jest ostatnio modne.

Dla mnie to trochę takie scfi było - całkowicie niewiarygodna historyjka.

Motorcycle_Boy

Lubię sobie zapytać ludzi nadużywających słowa zlepku "pseudo-ambitny", co ich zdaniem jest właściwie ambitne. Zdradzisz?

ocenił(a) film na 4
DeWitt

Pseuso-ambitny, czyli w tym wypadku podejmujący mało popularny, potencjalnie wymagający wysiłku intelektualnego temat konesera sztuki i sprowadzający go do formy kiepskiego kryminału.

Motorcycle_Boy

Pseudo-ambitny, bo mało popularny? Czyli gdyby zrobiono go o ćpunie, to byłby już ambitny, bo to popularny temat? Dlaczego temat konesera sztuki miałby wymagać od widza wysiłku intelektualnego? Absolutnie nie ma to sensu.

ocenił(a) film na 4
DeWitt

Do pierwszych 2 zdań się nie odniosę, bo nie ma sensu - nie przeczytałeś ze zrozumieniem.

Odnośnie zdania trzeciego. Są tematy nieco łatwiejsze (miłość, życie przestępcze, problemy finansowe) o których może powiedzieć coś każdy oraz te nieco trudniejsze, jak np. mechanika kwantowa, translacja matematyczna, otwarcia szachowe, albo bitwy morskie epoki napoleońskiej.
Jeśli bierzesz się za te drugie, to wypada trzymać pewien poziom, którego tutaj nie ma. Absolutnie ma to sens.

Motorcycle_Boy

Mało popularny temat. Nie nie zrozumiałem, tylko nie dopisałem.
Drugie pytanie jest analogiczne do stwierdzenia pseudo-ambitny -> podejmujący mało popularny temat potencjalnie wymagający wysiłku intelektualnego. Temat narkomanii pasuje jak ulał.

Nie rozumiem co według Ciebie nie trzyma poziomu. Temat sztuki jest przedstawiony od najlepszej możliwej strony. Zresztą, to tylko tło. Równie Miłość masz za to na pierwszym planie.

ocenił(a) film na 4
DeWitt

"Czyli gdyby zrobiono go o ćpunie, to byłby już ambitny, bo to popularny temat?"

Sam temat narkomani nie jest jakoś specjalnie ambitny, bo banałów na ten temat opowiedziano już setki, ale z grubsza można uznać, że jest to temat w jakimś tam stopniu ważki. To jednak o niczym nie przesądza. Można w tym momencie zrobić coś naprawdę ambitnego, zręcznie ujmując problem na przykład w ramy komediowe, tak jak to zrobiono w Trainspotting, albo nakręcić toporne, ociekający suchym dydaktyzmem filmidło pokroju Requiem dla snu.

Nawiązując już konkretnie do Twojego pierwszego pytania. Ambitny film to taki, który podejmuje temat mało popularny, stanowiący wyzwanie dla umysłu przeciętnego zjadacza chleba i kontynuuje go na wysokim poziomie. Pseudo-ambitny, to taki, który stwarza pewne pozory.
Oczywiście nie musisz zgadzać się z moim werdyktem odnośnie Konesera, aczkolwiek samo użycie słowa "pseudo-ambitny" nie jest tutaj żadnym nadużyciem. Przynajmniej nie w świetle mojej opinii na temat filmu.

No i dwa słowa dotyczące już samej krytyki tego wątpliwego "dzieła". Cały problem z nim polega na tym, że obiecuje widzowi wyrafinowaną intrygę z kolekcjonerem sztuki malarskiej w tle, a oferuje tak naprawdę miałką fabułę i ogólny brak logiki na poziomie scenariusza.

Wyłożyłem to już najprościej jak się da.

Motorcycle_Boy

No i właśnie to się sprowadza do tego, że dla mnie, jak i dla masy widzów temat ani chwili nie miał udawać ambitnego, odnosi się do znawstwa sztuki ze względów fabularnych. Jak więc może być pseudo-ambitny? To po prostu kryminał, gdzie motywem zbrodni jest zemsta za brak uznania. Mało to kryminałów dotyczyło dzieł sztuki?

Miałka fabuła - kwestia gustu. Nie najlepsza jaką w życiu widziałem, ale na bardzo wysokim poziomie.
Braku logiki nie zaobserwowałem.

ocenił(a) film na 4
DeWitt

Za dużo tam szeroko pojętej "sztuki", abym mógł przyjąć Twój punkt widzenia. Cały film kreci się wokół obrazów oraz maszyny Vaucansona . Już sam tytuł - "koneser" - wiele obiecuje.

"Mało to kryminałów dotyczyło dzieł sztuki?"

Sporo. I większość traktuje ten temat pobieżnie, bez takiego zacięcia jak tutaj.

"Braku logiki nie zaobserwowałem."

Nie chce mi sie teraz za duzo pisać, zwrócę wiec uwagę na trzy rzeczy. Właścicielka domu przesiadywała całe dnie w knajpie, do której chodził Virgil. Reszte dopowiedz sobie sam.
Druga sprawa - sam android. Zbudowanie czegoś takiego jest praktycznie niemożliwe bez jakichś tytanicznych nakładów pracy i niesamowitych pieniedzy.
No i jeszcze pozostaje kwestia drzwi do pokoju z obrazami. Jak je sforsowali?

Brakuje tutaj wielu szczegółów. Cała historia bardzo ogólnikowa.

Motorcycle_Boy

OK, jeśli chodzi o kwestie poziomu ambicji tematu - rozumiem i szanuję Twoje zdanie, ale nie zgadzam się z oceną. Mogę to tak zostawić.

Automat - przecież wystarczyło skonstruować automat, jak te które Vaucanson naprawdę tworzył. Maszyna wykonywała tylko jeden ruch, a dźwięk był nagrany. Z punktu widzenia fabuły filmu, można go uznać za "oryginał". Była przecież mowa o androidzie, który zawsze odpowiadał prawidłowo na pytanie.
Właścicielka domu była niepełnosprawną osobą, zapewne sawantką, która wypożyczała willę i nie dbała o resztę. Nie widzę nieścisłości.
Moja interpretacja sforsowania drzwi to poznanie systemu przez fałszywą Claire, której Virgil bezgranicznie ufał.

Może gdyby film trwał try godziny, historia nabrałaby więcej głębi. To już niestety poza zasięgiem reżysera.

ocenił(a) film na 4
DeWitt

Film ma na Filmwebie 8/10, co tutaj jest oceną naprawdę wysoką.
Z ciekawości wlazłem wiec na Rotten Tomatoes, zeby zobaczyć jak na sprawę zapatruje się ogół krytyków filmowych. Wychodzi na to, że film przez niech został przyjęty równie chłodno, bo średnia z 32 recenzji to zaledwie 5.9/10

Widać, nie są to moje urojenia.

W sumie najbardziej podobało mi się stwierdzenie jednego z uzytkówników tego forum, porównującego intryge filmu do tej z Ocens Eleven, tyle ze bez szczegółów. mam dokładnie takie same odczucia. W zasadzie każdy element fabuły trzeba sobie jakos tłumaczyć po swojemu, aby całosc trzymała sie jako tako kupy.

ocenił(a) film na 7
Motorcycle_Boy

Polecam również :
"W POSZUKIWANIU IDEALNEGO KOCHANKA" z Diane Keaton i Tuesday Weld :
https://www.filmweb.pl/film/W+poszukiwaniu+idealnego+kochanka-1977-7403
"RANDKA NA PRZERWIE" z Thandie Newton, Nicole Kidman i Naomi Watts
https://www.filmweb.pl/film/Randka+na+przerwie-1991-5644
"ŻAR CIAŁA" z Kathleen Turner :
https://www.filmweb.pl/film/%C5%BBar+cia%C5%82a-1981-12109
"LISTONOSZ DZWONI ZAWSZE DWA RAZY" z Jessicą Lange
https://www.filmweb.pl/film/Listonosz+zawsze+dzwoni+dwa+razy-1981-1021
"ŚWIADEK MIMO WOLI" z Melanie Griffith i Deborah Shelton :
https://www.filmweb.pl/film/%C5%9Awiadek+mimo+woli-1984-12100
"ZĘBATE OSTRZE" z Glenn Close :
https://www.filmweb.pl/film/Z%C4%99bate+ostrze-1985-11830
"Fatalne zauroczenie" z Glenn Close
https://www.filmweb.pl/film/Fatalne+zauroczenie-1987-1453
"PRZECIW WSZYSTKIM" z Rachel Ward
https://www.filmweb.pl/film/Bez+szans-1984-3719
"DZIKA NAMIĘTNOŚĆ" z Melanie Griffith
https://www.filmweb.pl/film/Dzika+nami%C4%99tno%C5%9B%C4%87-1986-5310
"HARRY ANGEL" z Lisą Bonet
https://www.filmweb.pl/video/Na+skr%C3%B3ty/Harry+Angel-28804
"NIEZNOŚNA LEKKOŚĆ BYTU" z Leną Olin i Juliette Binoche
https://www.filmweb.pl/film/Niezno%C5%9Bna+lekko%C5%9B%C4%87+bytu-1988-35019
"HENRY I JUNE" z Umą Thurman i Marią de Medeiros
https://www.filmweb.pl/film/Henry+i+June-1990-6124
"POZYTYWKA" z Jessiką Lange
https://www.filmweb.pl/film/Pozytywka-1989-8837
"UZNANY ZA NIEWINNEGO" z Gretą Scacchi i Bonnie Bedelią
https://www.filmweb.pl/film/Uznany+za+niewinnego-1990-11421
"KOCHANEK" z Jane March
https://www.filmweb.pl/film/Kochanek-1992-12249
"SKAZA" z Juliette Binoche
https://www.filmweb.pl/film/Skaza-1992-9577
"DZIKA ORCHIDEA" z Carre Otis i Jacqeline Bisset
https://www.filmweb.pl/film/Dzika+orchidea-1989-31193
"DIAGNOZA ZBRODNI" Kim Basinger i Umą Thurman
https://www.filmweb.pl/film/Diagnoza+zbrodni-1992-5039
"KRWAWY ROMEO" z Leną Olin i Annabellą Sciorrą
https://www.filmweb.pl/film/Krwawy+Romeo-1993-6894
"RĘKA NAD KOŁYSKĄ" z Rebeką DeMornay i Annabellą Sciorrą
https://www.filmweb.pl/film/R%C4%99ka+nad+ko%C5%82ysk%C4%85-1992-10432
"SUBLOKATORKA" z Bridget Fondą i Jennifer Jason Leigh
https://www.filmweb.pl/film/Sublokatorka-1992-9853
"MARTWA CISZA" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Martwa+cisza-1989-7572
"MALICE" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Pe%C5%82nia+z%C5%82a-1993-7519
"DOLORES" z Jennifer Jason Leigh i Kathy Bates
https://www.filmweb.pl/film/Dolores-1995-5127
"DIABOLIQUE" z Isabelle Adjani, Sharon Stone i Kathy Bates
https://www.filmweb.pl/film/Diabolique-1996-5037
"NAGI INSTYNKT" z Sharon Stone i Jeanne Triplehorn
https://www.filmweb.pl/film/Nagi+instynkt-1992-1063
"W SIECI" z Demi Moore
https://www.filmweb.pl/film/W+sieci-1994-11505
"BARWY NOCY" z Jane March
https://www.filmweb.pl/film/Barwy+nocy-1994-4066
"OSTATNIE UWIEDZENIE" z Lindą Fiorentino
https://www.filmweb.pl/film/Ostatnie+uwiedzenie-1994-90658
"WIĘŹ" (Brudne pieniądze) z Giną Gershon i Jennifer Tilly
https://www.filmweb.pl/film/Brudne+pieni%C4%85dze-1996-30926
PSYCHOPATA z Sigourney Weaver i Holly Hunter
https://www.filmweb.pl/film/Psychopata-1995-8975
"DZIKIE ŻĄDZE" z Denise Richards i Neve Campbell
https://www.filmweb.pl/film/Dzikie+%C5%BC%C4%85dze-1998-45
"CIEMNA STRONA WENUS" z Agnieszką Wagner i Anną Przybylską
https://www.filmweb.pl/film/Ciemna+strona+Wenus-1997-27
"ZABIJANIE NA ŚNIADANIE" z Minnie Driver
https://www.filmweb.pl/film/Zabijanie+na+%C5%9Bniadanie-1997-622
"KREW I WINO" z Jennifer Lopez
https://www.filmweb.pl/film/Krew+i+wino-1996-584
"INCOGNITO" z Irene Jacob i Mają Ottesen
https://www.filmweb.pl/film/Incognito-1997-6430
"PODRÓŻ FELICJI" z Elaine Cassidy
https://www.filmweb.pl/film/Podr%C3%B3%C5%BC+Felicji-1999-5582
"GDZIE LEŻY PRAWDA" z Rachel Blanchard i Alison Lohman
https://www.filmweb.pl/film/Gdzie+le%C5%BCy+prawda-2005-139747
"O MIŁOŚCI I ŚMIERCI" z Anną Falchi
https://www.filmweb.pl/film/O+mi%C5%82o%C5%9Bci+i+%C5%9Bmierci-1994-34739
"FEMME FATALE" z Rebeką Romijn Stamos
https://www.filmweb.pl/film/Femme+Fatale-2002-33988
"NIEWIERNA" z Diane Lane
https://www.filmweb.pl/film/Niewierna-2002-32598
"MULHOLLAND DRIVE" z Laurą Harring, Naomi Watts i Mellisą George
https://www.filmweb.pl/film/Mulholland+Drive-2001-30630
"PIĘTNO" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Pi%C4%99tno-2003-94435
"DZIEWCZYNA NA URODZINY" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Dziewczyna+na+urodziny-2001-4198
"ZA DRZWIAMI SYPIALNI" z Sissy Spacek i Marisą Tomei
https://www.filmweb.pl/film/Za+drzwiami+sypialni-2001-6407
"NOTATKI O SKANDALU" z Judi Dench i Cate Blanchett
https://www.filmweb.pl/film/Notatki+o+skandalu-2006-264516
"MAŁE DZIECI" z Jennifer Connelly i Kate Winslet
https://www.filmweb.pl/film/Ma%C5%82e+dzieci-2006-226856
"WSZYSTKO GRA" ze Scarlett Johansson
https://www.filmweb.pl/film/Wszystko+gra-2005-150528
"Spring Breakers" z Seleną Gomez i Vanessą Hudgens
https://www.filmweb.pl/film/Spring+Breakers-2012-639024
"CZARNY NARCYZ" z Deborah Kerr
https://www.filmweb.pl/film/Czarny+narcyz-1947-111145
"W KLESZCZACH LĘKU" z Deborah Kerr
https://www.filmweb.pl/film/W+kleszczach+l%C4%99ku-1961-113237
"NIEWINIĄTKA" z Audrey Hepburn i Shirley MacLaine
https://www.filmweb.pl/film/Niewini%C4%85tka-1961-8119
"SEKSOLATKI"
https://www.filmweb.pl/film/Seksolatki-1972-9429
"PERSONA"
https://www.filmweb.pl/film/Persona-1966-31654
"JESTEM CIEKAWA W KOLORZE ŻÓŁTYM"
https://www.filmweb.pl/video/Na+skr%C3%B3ty/Jestem+ciekawa+-+w+kolorze+%C5%BC%C3 %B3%C5%82tym+Tylko+dla+doros%C5%82ych-32803
"MARNIE" z Tippi Hedren
https://www.filmweb.pl/film/Marnie-1964-7565
"OBRAZY" Roberta Altmana z Susanah York
https://www.filmweb.pl/film/Obrazy-1972-6382
"WRZASK" z Susanah York
https://www.filmweb.pl/film/Krzyk-1978-10872
"OPĘTANIE" z Isabelle Adjani
https://www.youtube.com/watch?v=hS1ThMTlvSg
"WALKABOUT" z Jenny Agutter
https://www.filmweb.pl/film/Walkabout-1971-11531
"EQUUS" z Jenny Agutter
https://www.filmweb.pl/film/Je%C5%BAdziec-1977-35356
"KLUTE" z Jane Fondą
https://www.filmweb.pl/film/Klute-1971-1299
"JULIA" z Jane Fondą, Vanessą Redgrave i Meryl Streep
https://www.filmweb.pl/film/Julia-1977-34788
"SPRAWA GORGONOWEJ"
https://www.filmweb.pl/film/Sprawa+Gorgonowej-1977-9718
"DZIEJE GRZECHU" Waleriana Borowczyka
https://www.filmweb.pl/film/Dzieje+grzechu-1975-5284
"IMPERIUM ZMYSŁÓW" Nagisy Oshimy
https://www.filmweb.pl/film/Imperium+zmys%C5%82%C3%B3w-1976-30918
"IMPERIUM NAMIĘTNOŚCI" Nagisy Oshimy
https://www.filmweb.pl/film/Imperium+nami%C4%99tno%C5%9Bci-1978-35119
"EMMANUELLE" z Sylvią Kristel
https://www.youtube.com/watch?v=yWdNnJd4X9c
"CZARNA EMANUELLE" z Laurą Gemser
https://www.filmweb.pl/film/Czarna+Emanuelle-1975-92671
"TURECKIE OWOCE" Paula Verhoevena
https://www.filmweb.pl/film/Tureckie+owoce-1973-11250
"DWA ŚWIATY" Paula Schradera
https://www.filmweb.pl/film/Dwa+%C5%9Bwiaty-1979-128838
"SIŁA ŻYCIOWA" z Mathildą May
https://www.filmweb.pl/film/Si%C5%82a+witalna-1985-7336
"GŁĘBOKIE GARDŁO" z Lindą Lovelace
https://www.filmweb.pl/film/G%C5%82%C4%99bokie+gard%C5%82o-1972-36308
"BEHIND THE GREEN DOOR" Artie Mitchell
https://www.filmweb.pl/film/Behind+the+Green+Door-1972-649995
"DIABEŁ W PANNIE JONES"
https://www.filmweb.pl/film/Diabe%C5%82+w+pannie+Jones-1973-37078
"NINE LIVES OF WET PUSSY" Abla Ferrary
https://www.filmweb.pl/film/Nine+Lives+of+a+Wet+Pussy-1976-40096
INNE SPOJRZENIE z Grażyną Szapołowską i Jadwigą Jankowską-Cieślak
https://www.filmweb.pl/film/Inne+spojrzenie-1982-35999
"PIĘKNA ZŁOŚNICA" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Pi%C4%99kna+z%C5%82o%C5%9Bnica-1991-7009
"LUCIA i seks"
https://www.filmweb.pl/film/Lucia+i+seks-2001-34176
"INTYMNOŚĆ" z Kerry Fox
https://www.filmweb.pl/film/Intymno%C5%9B%C4%87-2001-30763
"9 SONGS" z Margo Stilley
https://www.filmweb.pl/film/9+Songs-2004-139132
"MARZYCIELE" z Evą Green
https://www.filmweb.pl/film/Marzyciele-2003-34199
"LOVELACE" z Amandą Seyfried
https://www.filmweb.pl/film/Kr%C3%B3lowa+XXX-2013-228145
"SERCE JAK LÓD" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Serce+jak+l%C3%B3d-1992-9442
"NELLY I PAN ARNAUD" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Nelly+i+pan+Arnaud-1995-589
"ŻYCIE ADELI"
https://www.filmweb.pl/film/%C5%BBycie+Adeli+%E2%80%93+Rozdzia%C5%82+1+i+2-2013- 655740
"MŁODA I PIĘKNA"
https://www.filmweb.pl/film/M%C5%82oda+i+pi%C4%99kna-2013-659861
"NIE BÓJ SIĘ, BI"
https://www.filmweb.pl/film/Nie+b%C3%B3j+si%C4%99%2C+Bi-2010-571400
"LADY M" z Florence Pugh
https://www.filmweb.pl/film/Lady+M.-2016-759174
"PRAWDA" z BB
https://www.filmweb.pl/film/Prawda-1960-8850
"MOJA NOC U MAUD"
https://www.filmweb.pl/film/Moja+noc+u+Maud-1969-32740
"KOBIETA I MĘŻCZYZNA" z Anouk Aimee
https://www.filmweb.pl/film/Kobieta+i+m%C4%99%C5%BCczyzna-1966-32455
"HIROSZIMA, MOJA MIŁOŚĆ" z Emmanuelle Rivą
https://www.filmweb.pl/film/Hiroszima%2C+moja+mi%C5%82o%C5%9B%C4%87-1959-32062
"TRZEBA ZABIĆ TĘ MIŁOŚĆ"
https://www.filmweb.pl/film/Trzeba+zabi%C4%87+t%C4%99+mi%C5%82o%C5%9B%C4%87-1972 -11219
...

https://www.youtube.com/watch?v=0H-s8Va4TxE
:-)

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones