Oto 20 według mnie godnych uwagi horrorów.Jeżeli macie inne typy to piszcie.
1.Koszmar z ulicy Wiązów
2.Piątek trzynastego
3.Blair With Project
4.Oszukać przeznaczenie 2
5.13 duchów
6. www.strach
7.Noc żywych trupów
8.Statek widmo
9.Łowca snów
10.Dracula 2000
A może TAK
1. Friday the 13th
2. A Nightmare of Elm Street
3. The Shining
4. Hellraiser
5. The Texas Chainsaw Massacre
6. Evil Dead
7. Braindead
8. Halloween
9. Cabinet of Dr Caligari
10. Night of The Living Dead
jak dla mnie :
1. koszmar z ulicy wiazow - wojownicy snow
2. lsnienie
3. the ring
4. inni
5. oszukac przeznaczenie
6. koszmar z ulicy wiazow
7. jestem legenda
8. cmentarz dla zwierzakow
9. teksanska masakra pila mechaniczna
10.Resident Evil
11.Cube
12.blair witch project
13.freedy nie zyje koniec koszmaru
14.amityville
15.gothika
16.Oko
17.egzorcyzmy emily rose
18.the ring 2
19. Hostel
20.Silent Hill
co do "inni" i " egzorcyzmy emily rose " sie nie zgodze ^^ bardziej na komedie sie nadaje hehe ^^ zreszta " hostel " i " ring 1 i 2" rowniez :PP a o " oszukac przeznaczenie " nie wspomne juz ;DD
Ja cie nie rozumiem rozumiem pozycje pierwszą i drugą i siódmą. Od Oszukać przeznaczenie jest wiele lepszych horrorów ale jest niezłe moge sie zgodzić. Blair Witch project nie oglądałem i łowcy snów teżnie ale widziałem www.strach Stataek widmo Drcula 2000 i PRZEDE wszytskim 13 duchów. Jak możesz takie gówna umieszczać obok Koszmaru i piątku. Przemyśl to
Horrory isnieją duużo dłużej, niż to się może wydawać.
Oto moja 20 tka (niekoniecznie po kolei, w koncu to nie skok o tyczce) :
1. Dziecko Rosemary 1968 USA R. Polański
2. Harry Angel 1987 USA A. Parker
3. Horror Draculi 1958 Anglia T. Fisher
4. Egzorcysta 1973 USA W. Friedkin
5. Frankenstein 1930 USA J. Whale
6. Gabinet Doktora Caligari 1919 Niemcy R. Wiene
7. Suspiria 1977 Włochy D. Argento
8. Koszmar Z Elm Street 1984 USA W. Craven
9. Evil Dead 1982 USA S. Raimi
10 Lśnienie 1980 Anglia S. Kubrick
11. Noc Żywych Trupów 1968 USA G. Romero
12. Nosferatu 1920 Niemcy W. Murnau
13. Obcy - Ósmy Pasażer Nostromo 1979 USA R. Scott
14. Piknik Pod Wiszącą Skałą 1976 Australia P. Weir
15. Pogromca Czarownic (aka Robak Zwycięzca) 1967 Anglia M. Reeves
16. Psychoza 1960 USA A. Hitchcock
17. Rzecz 1982 USA J. Carpenter
18. Ringu 1999 Japonia H. Nakata
19. Zagłada Domu Usherów 1960 USA R. Corman
20. Studnia I wahadło 1961 USA R. Corman
Podoba mnie sie twoja top 20. Uwzględniłeś większość filmów które ukształtowały ten gatunek. Mi brakuje tylko Hellraisera 1 reż. Clive Barker (chociaż fanem serii nie jestem) oraz Teksańskiej Masakry Piłą mechaniczną (reż. Tobe Hoper) i Piątej trzynastego (reż. Sean Cunnighman)
No to są horrory, a do "Zagłady domu Usherów" mam szczególny sentyment. Nie wszystkie z tych filmów widziałam, ale z czasem nadrobię zaległości.
Pozdrawiam
nie można zapomnieć o koszmarze minionego lata a także o ring ( amerykańskim )
a z wcześniej wymienionych to zgodze się do BWP , piątek 13, Lśnienie no i koszmar z ul. wiązów
horrory typu 13 duchów czy statek widmo powinny raczej trafić na liste najgorszych horrorów
aha no i wracając do nalepszych to oczywi ście jeszcze seria Obcy i szósty zmysł
Oto moje typy!!
1.Egzorcysta.
2.Halloween.
3.Nawiedzony dom.
4.Blair Witch Project.
5.Koszmar z ulicy wiązów.
6.Dracula.
7.Noc żywych trupów.
8.Duch 1-3.
9.Wilk.
10.Inni.
11.Dziecko Rosemary.
12.Teksańska masakra piłą mechaniczną.
13.Krzyk.
14.The Ring-wersja amerykańska.
15.Lśnienie.
16.Coś.
17.Carrie.
18.Smakosz.
19.Od zmierzchu do świtu.
20.Piątek 13-stego.
Prosze o komentarz mojej listy z czym się zgadzacie a z czym nie!!!
swój ziom!
hA !
Krzyka uwzględniłeś, to jest moja miłość od wielu już lat!***
no ale "inni" nie byli straszni:D
pozdrawiam!
Ja pałam ogólną miłością do klasyki horrorów
1. Nosferatu 1922 Murnau (i ma się rozumiec Max Shreck)
2. Nosferatu - Wampir (1979)
3. The Thing (Carpenter)
3. Ringu
4. Lśnienie
5. Obcy ósmy pa...........
6. Obcy4
7. Mechaniczna Pomarańcza
8. The RING
9. Wyspa dr. Morau
10. Powrót zywych trupów 3 (pod względem chumoru, a nie straszenia)
11. Noc żywych trupów
12. Świt żywych trupów
13. Piątek 13
14. Krzyk
15. Cabin Fever
16. Potwór (to samo co w pkt. 10)
17. Inni
18. Resident Evil
19. Texan chainsaw massacre
20. Resident evil 2
Jak dla mnie "Mechaniczna pomarancza" moze nie jest horrorem ale jest bardziej przerazajaca (nie straszna tylko przerazajaca) od wiekszosci filmow ktore umiesciliscie na swoich listach ot co.
Zgadzam się z tobą w pełni. To przeraża, ale nie ma mowy tutaj o jakimkolwiek horrorze.
Nie mogłam wyjść z podziwu patrząc na tą listę:)
EGZORCYSTA NIE NA PIERWSZYM MIEJSCU,HALLOWEEN NIE JEST HORROREM TYLKO THRILLEREM,BLAIR WITCH PROJECT JEDYNKA JEST ZALOSNA,WILK Z NICHOLSONEM NIE JEST REWELACYJNY,INNI TO TEZ NIE JEST NIEWIADOMO JAK DOBRA PROPOZYCJA,A JUZ KRZYK NA PEWNO NIE NALEZY DO HORROROW.SMAKOSZ,LSNIENIA ANI OD ZMIERZCHU DO SWITU TO NIE SA REWELACYJNE FILMY.DLACZEGO TAK DALEKO UMIESCICLES PIATEK TRZYNASTEGO,BRAKUJE MI TU KOSZMARU Z ULICY WIAZOW,EVIL DEAD, LONG TIME DEAD, KLATWY,HELLRAISER(NIE WSZYSTKIE CZESCI SA REWELACYJNE) NO I LALECZKI CHUCKY.
nie wiem czy się to wyświetli pod właściwą wypowiedzią. ma byc do wypowiedzie która zaczyna się od "egozrcysta nie na pierwszym iejscu...". halloween to thriller krzyk to też nie horror-ale piątek 13 to juz horror i płaczesz ze nie jest uwzględniony-nie wiem ale te filmy są do sibie podobne, tyle że krzyk duzo później powstał:)-i moze racją jest że do thrilleru im bliżej-ale dzisiaj często granica się zaciera.blair witch jedynka żałosna?-sorry jeden z najlepszych horrorów jakie widziałem, lsnienie to jest rewelacyjny film, od zmierzchu do świtu się zgodze połowicznie, jest filmemm dobrym ale do połowy, czyli jeszcze jako nie horror.Brauje Ci klątwy i laleczki chucki- to przecież też nie są za rewelacyjne filmy, klątywa straszy ale jest denna, mało oryginalna, odtwórcza:) widzisz na siłe sę można zawsze "czepiać":)
Dude, zarówno Friday 13th, jak i Halloween są slasherami. Ba! Obowiązkowymi pozycjami dla rozpoczynających przygodę z horrorem.
Smakosz to raczej nie jest horror... A i nie zgadzam się że lepsza jest amerykańska wersja The Ring... Ale ogólnie lista mi się spodobała ale w miejsce Smakosza dodał bym prawdziwego "Shutter-Widmo"(2005)
Generalnie to fajne horrory i pewnie na mojej liście też by sie większość znalazła tylko w innej kolejności. Razi tylko jedna pozycja, która jest raczej komedią niż horrorem : "Od zmierzchu do świtu".
Fajny film generalnie, ale zdecydowanie bardziej śmieszy niż straszy
A oto moja 10
Kolejnosc zupełnie przypadkowa
1 Cabin Fever
2 Dead End
3 Texas Chainaw Massacre
4 House of 1000 corpses
5Blair
6 28 dni później
7 Ciemnośc
8 Dziewiąta sesja
9 Cannibal Holocaust
10 Inni
błąd, to film grozy celowo stylizowany na dokument. więc sam się zastanów co piszesz człwoieku.
A oto moja 10
Kolejnosc zupełnie przypadkowa
1 Cabin Fever
2 Dead End
3 Texas Chainaw Massacre
4 House of 1000 corpses
5Blair
6 28 dni później
7 Ciemnośc
8 Dziewiąta sesja
9 Cannibal Holocaust
10 Inni
1. Jacob's Ladder
2. Blair Witch
3. Halloween - seria w której są i gnioty
4. Hellraiser - seria - prócz 3
5. Friday the 13th - tyle ile widziałem(3)
6. Six Sense
7. The Gift
8. The Others
9. Event Horizon
10. Nightmare on Elm Street - seria
11. The Ring
12. Alien
13. 28 Day Later
14. Jeepers Creepers
15. The Eye
W zasadzie bez żadnej kolejności. Na liście nie umieściłem takich filmów jak Powrót Żywych Trupów czy IT! ponieważ oglądałem je tak danwo temu że już ich nie pamiętam a ciężko mi je dorwać.
Btw. Nie wiem jak do takiej listy można mieszać takie filmy jak Statek Widomo czy 13 Duchów. Szczerze się dziwię.
No to fakt,na szczęście istnieją osoby które doceniają stare dobre horrory,tylko dziwi mnie jedno,czemu wszyscy wolą wersję amerykańską Ringu a nie japońską...Statek widmo czy oszukać przeznaczenie to komedie nie horrory.
1Lśnienie
2Noc żywych trupów
3Obcy
4Okno na podwórze
5Ptaki
6Psychoza
7Wilk
8Ring
9Koszmar z ulicy wiązów
10Szósty zmysł
I wiele wiele innych
1. koszmar z ul wiazow
2. nowy koszmar wesa cravena
3. alien
4. the ring
5. blair witch project
6. w paszczy szalenstea
7. carrie
Nowy koszmar Wesa Cravena wcale nie był taki dobry :l ale za to Jedyna była rewelacyjna :))
Horrory to nędza, tylko krew i masowa sieka, straszny suchar...Może kiedys straszyły, ale teraz to już przeżytek. Ja tam wolę thrillery - najlepiej bez wielkich masakr, ale trzymające w napięciu do końca.
Masz rację chociaż nie do końca, bo np. Piątek 13 też trzyma w napięciu i tonawet po filmie
zgadzam sie z Toba!!!!!!ja ogladam tylko takie filmy które strasznie działają na psychikę.W których do końca nic nie wiadomo bo są pokręcone i trzeba przy nich myśleć,a nie oglądać jakieś potworki.
to co powiesz na ringu? tam ani masakr, ani zbyt wiele krwi nie ma, a bez wątpliwości jest to horror
A ja tam lubię krew, masakrę i siekanki. Bez tego to nie horror tylko bajeczka. Wiadomo, musi zastraszać i odpowiednio oddziaływać na psychikę, (lubię horrory psychologiczne ) - no , ale bez krwi to co to za horror ?
hm[...]
no dobra, koszmarek z ulicy wiązów na pierwszym miejscu, ok ok...
no ale Piątek 13?: ) dla mnie soobiście on wogóle nie jest straszny.
Blair Witch Prject gdzieś na 7 miejscu:P
Oszukać przeznaczenie też nie powinno się znaleźć na 3 mijscu!
Statek widmo wogóle nie był straszny.
Ale za to ostatnio oglądałem Osadę, nie wiem czemó, ale siedziałem w pewnym momencie wbity w fotel! Kiedy ten potwór zaatakował tą biedną dziolche w lesie:D to to dopiero masakra:P
a co do masakry, to jeszcze to jest film straszny:D
a oto moje TOP 20:
1.Dziecko Rosemary
2.Omen
3.OMen2
4.Psychoza
5.Koszmar z ulicy wiazow
6.Egzorcysta
7.Psychoza 2
8.Smiertelnie grozna zima
9.Bram Stroker"s Dracula
10.Ptaki
11.Noc zywych trupow
12.Krzyk
13.Koszmar z ulicy wiazow 2
14.Nieustraszeni pogromcy wampirow
15.Omen 3
16.Egzorcysta 2
17.Psychoza 3
18.Dziewiate wrota
19.Aniołowie apokalipsy
20.Krzyk 2
DZIEWIATE WROTA TO JEST HORROR??????????????????? CZLOWIEKU WIDZE ZE MASZ WIELE ZALEGLOSCI.KRZYK,PSYCHOZA,PTAK I TO NIE SA HORRORY
widze ze lubisz, horrory okultystyczne ale troche przesadziłeś z omenem 2 na 3 miejscu,czy też omenem3 na miejscu 15 bo to już porażka komletna, jak dla mnie.19 miejsce aniołowie apokalipsy, sorryjak dla mnie ogromna porażka, beznadziejny film.Troche też tymi psychozami niepotrzebnie pożucałęś na tej liście. pozdrawiam
a iby czmy jest? boże ludzie to ja nie wiem an siłę się do wszytskiego doczepią, kurwa to jest orror?blabla naprawde ich nie czaje.:)
czytam wasze posty i nie moge ich zrozumieć! "koszmar z ulicy wiązów"???
raz ten syf obejrzałam bo kumpela mnie namówiła
wytrzymać przy tym nie mogłam! ze śmiechu! a musze przyznać że jestem taką ofiara losu i wszystkiego się boję...
ten cały freddy kruger czy jak on tam ma biegał po prostu zarąbiście...
z horrorów które oglądałam te sa najlepsze:
1. Shutter- widmo
2. Wszystkie części RINGU(japońskiego!!!)
3. Klątwa
4. Dead Silence
5. i nie wiem ;)
ale cóż, o gustach sie nie dyskutuje ;)
więc oglądajcie co chcecie bo co mnie to obchodzi?
Moja czołówka to :
1.Lśnienie
2.Egzorcysta
3.Halloween
4.Halloween 2
5.Teksańska Masakra Piłą Łańcuchową (1973)
6.Oko
7.Dom 1000 zwłok
8.Koszmar z Ulicy Wiązów
9.Klątwa Ju-On
10.Milczenie Owiec
moje top 10:
Lśnienie
psychoza
koszmar z ulicy wiązów 3
koszmar z ulicy wiązów
oszukać przeznaczenie 2
omen
krzyk
coś
coś(2011)
halloween