No włąsnie jakie znajcie dobre filmy o sporcie.Piszcie(:
Dla mnie
1.We are Marschall
2.Gol
3.Tytani
4.Rocky
5.Trener
6.Zwycięski gol
Ja bym dodał jeszcze:
- "Droga sławy" (Glory Road)
- "Vince niepokonany" (Invincible)
- "Gang z boiska" (Gridiron Gang)
- "Najdłuższy jard" (The Longest Yard)
- "Miłość i koszykówka" {Love And Basketball)
- "Cud w Lake Placid" (Miracle)
a ze starszych tytułów
- "Męska gra" (Any Given Sunday)
- "Mecz ostatniej szansy" (Mean Machine)
- "Zwycięstwo" bądź "Zwycięski mecz" (Victory)
- "Youngblood"
Dodam tu jeszcze kultowe i zabawne "Pierwsza Liga" i "Pierwsza Liga 2", bo to też przecież o sporcie. No i trylogia "Potężne Kaczory" - można to oglądać bez przerwy.
Jeszcze jest "Gra ich życia" (The Game Of Their Lives), ale ten nie jest taki dobry, choć obejrzeć można.
No myślę, że tyle wystarczy. Jak coś sobie jeszcze przypomnę, to dopiszę :).
"Muhamenta Aliego" :P
Od siebie dodam jeszcze:
http://www.filmweb.pl/Cud+w+Lake+Placid+2004+o+filmie,Film,id=98564
Polecam genialny "Rydwany Ognia" z fantastyczną muzyką Vangelisa(oskar)
"Przed metą" bardzo dobry
"tin cup" niezły
Rewelacyjny "Byki z durham"
"WildCats" świetna komedia
"Szybki jak błyskawica" Świetnie nakręcone wyścigi no i niezły film!
Nie można też zapomnieć o "kolorze pieniędzy"
najlepszy jest pod kazdym wzgledem Any Given Sunday, Olver'a Stone'a. dzis jak wstane, bo jest 6 rano prawie, to na blogu robie ranking filmow sportowych, jak sie komus chce to dajcie typy.
pozdr.
1. We are Marshall
2. Goal
3. Goal 2
4. Football Factory
5. The Longest Yard
6. Green Street Hooligans
7. Gridiron Gang
8. Mean Machine
Eeee football factory to ja bym raczej tutaj nie dał , chociaż jest w tym troche sportu , to raczej chodzi tu o rozróbe
Dla mnie:
1. Rocky
2. Człowiek ringu
3. We are marshall
4. Gang z boiska
5. i jeszcze jeden mi sie podobal o piłce nożnej w 2 wojnie swiatowej w tym co gral Pele ale nie pamiętam tytułu...
Mi sie bardzo podobal film pt. Za wszelką cenę. Opowada o dziewczynie ktora za wszelka cene chce zostac bokserka.
Bardzo dobrym filmem o sporcie jest "Friday Night Lights" z Billy'm Bob'em Thornton'em. Na uwagę zasługuje gra Billego i sposób motywacji zawodników. Oczywiście najlepsze filmy sportowe są o tematyce futbolu amerykańskiego ponieważ tylko Amerykanie w odpowiedni sposób potrafią uchwycić temat. A szkoda, bo jest wiele drużyn piłkarskich w Europie, które mają niesamowite historie a nikt nie potrafi tego nakręcić.
Zgadzam sie, jako fan Kluiverta chciałbym żeby nakręcili film jak Ajax Amsterdam wygrywa Ligę Mistrzów w 1995r. (bramka Kluiverta w 85' 1-0 z AC Milanem)
Najlepszy na film byłyby finał Ligii Mistrzów - mecz Liverpool - Milan w Stambule - to był horror dopiero 3-3 i rzuty karne!!!!!!!
"Ucieczka do zwycięstwa" bardzo dobry film z takimi sławami piłki nożnej jak Pele, Bobby Moore czy chociażby nasz śp. Kazimierz Deyna.
Moja obecna lista wygląda następująco:
1. NAJLEPSI Z NAJLEPSZYCH (coś więcej niż tylko rywalizacja, na żadnym filmie nie płakałem tak, jak na tym)
2. FAN (De Niro, De Niro, i De Niro ? psychologiczny)
3. MĘSKA GRA (obszerny, aczkolwiek bardzo dopracowany ? i te rewelacyjne sceny z boiska)
4. NIEPOKONANY SEABISCUIT (szczerze poruszający i świetny aktorsko)
5. CZŁOWIEK RINGU (najlepszy film ?bokserski?)
6. WŚCIEKŁY BYK (Jake La Motta na ringu, czyli popis De Niro i Pesci?ego)
7. ZA WSZELKĄ CENĘ (kobiecy boks ? poruszający film)
8. HURAGAN (Denzel Washington w przekonującej roli pięściarza Rubina ?Huragana? Cartera)
9. WYŚCIG (efektowny i emocjonujący ? świetny montaż i zdjęcia, gorzej z realizmem wypadków)
10. SEZON REZERWOWYCH (komediowo, na sportowo)
11. RADIO (urzekający Gooding jr. w roli niepełnosprawnego pomagiera)
12. RYDWANY OGNIA (duch olimpijski i muzyka Vangelis magnetyzują)
13. CUD W LAKE PLACID (przeżyć sportowe emocje - bezcenne)
14. WE ARE MARSHALL (o dramacie ludzi sportu - wzruszająco)
15. TRENER (sport w wydaniu szkolnym ? ale traktowany na poważnie)
16. GOL! (realizm świata piłkarskiego ? to się liczy!)
17. GRA ICH ŻYCIA (o tym, że cieszy nawet drobnostka)
18. JERRY MAGUIRE (obracanie zawodnikami ? od kuchni)
19. ŚWIATŁA STADIONÓW (młodzież w natarciu ? futbol amerykański w niezłym wydaniu)
20. GRA O HONOR (Ray Allen pod koszem - bezbłędny)
21. UCIECZKA DO ZWYCIĘSTWA (Stallone, Pele i Deyna w jednej drużynie ? realizmu brak, ale Niemcy na kolanach!)
22. TYTANI (dyscyplina warunkiem sukcesu)
23. NAD OBRĘCZĄ (latają aż miło)
24. SHAOLIN SOCCER (prawa fizyki nie obowiązują ? piłka nożna na wesoło)
25. BEST (biografia wielkiego piłkarza, film niestety stroni od boiska)
26. BIALI NIE POTRAFIĄ SKAKAĆ (koszykówka w klatce ? bez rewelacji)
Jeśli chcecie poczytać, jak wygląda obraz sportu w filmach, to zapraszam do artykułu pod linkiem:
http://www.kinomaniaki.com/modules.php?op=modload&name=Publikacje&file=index&req =showcontent&id=40
diego83 takie posty chce się czytać normalnie sam bym lepiej nie napisał no może trochę inna kolejność ale oszczędzę sobie
dla mnie rewelacyjny jest "Any Given Sunday" - "Męska Gra". kapitalny film który mogę oglądać 1000 razy...
Tu znajduje się lista najlepszych(ponoć) filmów o sporcie w różnych kategoriach. dorzuciłbym jeszcze do tego najlepszy moim zdaniem()spośród nielicznych jakie widziałem)film o golfie czyli "Nazywał się Bagger Vance".
Nie podoba mi się również wyliczanka filmów uznanych za najgorsze. "Fan" to jeden z najlepszych filmów jakie widziałem, na pewno znalazłby się w pierwszej 20. Psychopatyczna rola De Niro zapadła mi na długo w pamięci. Piąta część Rockiego to moja ulubiona obok pierwszej. Miała dokładnie taki sam styl narracji jak oryginał. Może dlatego, że tylko tych dwóch części nie reżyserował sam Sylwek. "The Babe" i "Any Given Sunday" nie nyły może filmami genialnymi, ale na pewno nie były też "najgorsze".
I parę filmów, które naprawdę warto zobaczyć:
Murderball - gra o życie
http://murderball.gra.o.zycie.filmweb.pl/
Kiedy nadejdzie sobota
http://www.filmweb.pl/Kiedy+nadejdzie+sobota,1996,o+filmie,Film,id=11613
Przetrwać w Nowym Jorku
http://www.filmweb.pl/Przetrwa%C4%87+w+Nowym+Jorku,1995,o+filmie,Film,id=8939
Królowie Dogtown
http://www.filmweb.pl/Kr%C3%B3lowie+Dogtown,2005,o+filmie,Film,id=114883
Dogtown i Z-Boys
http://www.filmweb.pl/Dogtown+i+Z-Boys,2001,o+filmie,Film,id=104180
Peaceful Warrior
http://www.filmweb.pl/Si%C5%82a+spokoju,2006,o+filmie,Film,id=211209
Invincible
http://www.filmweb.pl/Vince+niepokonany,2006,o+filmie,Film,id=249157
Ali
http://ali.filmweb.pl/
Jerry Maguire
http://www.filmweb.pl/Jerry+Maguire,1996,o+filmie,Film,id=664
Coach Carter
http://www.filmweb.pl/Trener,2005,o+filmie,Film,id=121936
Le Grand bleu
http://wielki.blekit.filmweb.pl/
Pumping Iron(koniecznie!)
http://www.filmweb.pl/Kultury%C5%9Bci,1977,o+filmie,Film,id=8987
Friday Night Lights(wcale nie jest taki zły jak go opisują)
http://www.filmweb.pl/%C5%9Awiat%C5%82a+stadion%C3%B3w,2004,o+filmie,Film,id=125 079
Friday Night Lights(serial)
http://www.filmweb.pl/Friday+Night+Lights,2006,o+filmie,Film,id=334539
Najwspanialsza gra w dziejach
http://www.filmweb.pl/Najwspanialsza+gra+w+dziejach,2005,o+filmie,Film,id=118648
To, tyle.
I po tych dość dobrych recenzjach dodam jeszcze:
The Rookie
http://www.filmweb.pl/Debiutant,2002,opisy,FilmDescriptions,id=32575
i Cud w Lake Placid
http://www.filmweb.pl/Cud+w+Lake+Placid,2004,opisy,FilmDescriptions,id=98564
Marek Piotrowski - Wojownik (2007) Produkcji HBO. Piękny film o wspaniałym człowieku, mistrzu świata kickboxingu i jego walce z chorobą. To trzeba obejrzeć!!!
Nikt nie wspomniał o "Rebound: The Legend of Earl 'The Goat' Manigault" i jeszcze ale to już z przymróżeniem oka "Semi-pro":)
<Mxxx yyy xxx beufbknogafbaouigfoas>bdfndfmfyghdfvsdc bwhfuih nfnwfjiw9hf nfiwhofgineikofg nifwenfohewiogf
Ja osobiście polecam "The Express" kolejny świetny film o futbolu amerykańskim ;]
ponadto filmy kore mysle nie zostaly wymienione
pistol;narodziny legendy- koszykowka
mistrzowski rzut -koszykowka
w obreczy marzen -koszykowka
final season,the -baseball w wykonaniu ...norweskim.
dodam jeszcze;
brudne gierki-futball amery. z g.clooneyem
druzyna marzen -koszykowka
serce w grze- dok,koszykowka
znacie tytuł filmu o dziewczynie, która gra w piłkę nożną a chłopak który się w niej zakochał robi zdjęcia?
Siła spokoju / Peaceful Warrior (2006) Chyba nikt nie podal, a film godny uwagi.
czy zna ktos tytul filmu w ktorym to gl bohaterem jest mlody chlopak ktory pewnego razu otrzymuje od starszej kobity buty do gry w noge. Buty te sprawialy ze chlopak doskonale gral w pilke. na koniec filmu zazdrosny kolega wyrzuca mu te buty. gl aktor jest pewien ze nie poradzi sobie w meczu bez tych butow jednak trener przekonuje go ze to nie chodzilo o buty tylko o jego samego, ze on zawsze umial tak grac.
Prosze o pomoc bo wszedzie szukam tytulu i nie moge sie doszukac
w końcu ktoś wymienił "The Damned United", jeśli chodzi o piłkę nożną to dla mnie może się z nim równać tylko "When Saturday Comes"
Polecam:
1."Never back down"
2."Gang z Boiska"
3."Tytani"
4."Mecz Ostatniej Szansy"
5."Plan Gry"
6."Wykiwać Klawisza" bardziej komedia, ale o sporcie
7."Męska Gra"
8."Trener"
9."Tylko dla najlepszych"
10."Kickboxer"
Dziwne, że nie wspominacie o tych najlepszych: Rudy oraz Legendary.
Słyszałem również bardzo pochlebne opinie o Radiu z Goodingiem, na pewno jeszcze to obejrzę.
Pozdr
Nie wiem czy wymienił ktoś bardzo dobry film NIEZŁOMNY . Polecam naprawdę super . Może jeszcze Damned United
Zdecydowanie najlepszym filmem o tematyce sportowej jest Rocky, cała seria jest świetna. Jesze z filmow o tej tematyce polecam Never Back Down, Niezłomny, Człowiek ringu, Goal 1 i 2 (3 czesc tragedia)
Mi się bardzo podobał "Siła spokoju" film opowiadajacy o d.Millanie który był gimnastykiem i mial bardzo poważny wypadek na motorze, wszyscy skazali go na porażkę ale on sie nie poddał i zaczął znowu trenować. Film naprawde warty polecenia