Jasona miał grać znowu C.J. Graham, ale reżyser John Carl Buechler wybłagał producentów, aby wybrali oni Kane'a Hoddera. Reżyser poznał go na planie filmu "Więzienie" gdzie aktor jadł żywe robaki, Buechler był tym zachwycony.
Iain Paterson - producent filmu, bardzo chciał pojawić się w VII części "Piątku trzynastego". Niestety wywalczył jedynie rolę zwłok Russa na brzegu.
Heidi Kozak, aktorka grająca w filmie, posiadała kilka dublerek oraz zaświadczenie, iż w przypadku złapania hipotermii (wiele zdjęć z jej udziałem było nagrywanych w wodzie) otrzyma ubezpieczenie
W scenie w której Jason wypycha jedną z dziewczyn za okno, kobieta cofa się widząc oprawcę. Jason chwyta ją za szyję i pcha tyłem w stronę okna. Następne ujęcie pokazuje dziewczynę spadającą z okna twarzą do ziemi a nie plecami jak to powinno być.
Gdy Tina widzi jak Jason morduje jej matkę, przerażona zjeżdża z drogi. W tym czasie widać, że na tylnim siedzeniu jej samochodu zamontowana jest kamera.
Tina w walce z Jasonem używając swoich zdolności telekinetycznych, wiesza go i wrzuca do dziury w podłodze. Jej wielkość i otaczające ją gruzy, zmieniają się pomiędzy ujęciami.
Zmianie ulega wysokość piwnicznego sklepienia podczas finałowej sceny walki z Jasonem.
Gdy Jason zabija dziewczynę siekierą, pokazana jest jego głowa. Przez otwory w masce nie widać wtedy nawet małego kawałka twarzy mordercy. Znajduje się pod nią jakaś czarna tkanina.
Sposób położenia wbitej w twarz blondynki siekiery nie zgadza się z ruchem, który wykonał Jason. Morderca wykonuje zamach od góry nad aktorką, a narzędzie zostaje wbite w jej twarz.
Gdy Jason podchodzi do Jane od tyłu widać, że ma ona skrzyżowane na piersiach ręce. Następne ujęcie pokazujące aktorkę od przodu pokazuje ją ponownie wykonującą czynność zakładania rąk.
Jedna z dziewczyn puka do drzwi i wypowiada słowo: "Maddy?" - widać wtedy cienie osób z ekipy filmowej znajdujących się przy ścianie.
David wypowiada kwestię: "The neanderthal man..." i kładzie wtedy swoją rękę na klatkę piersiową dziewczyny. W następnym ujęciu jego ręki już tam nie ma.
Matka Tiny wkłada do odtwarzacza video kasetę i zostawia na biurku otworzone pudełko. W następnym ujęciu, gdy wchodzi psychiatra opiekujący się jej córką, pudełko od kasety leży zamknięte.
Tina unosi doniczkę na wysokości klatki piersiowej Jasona, uderza nią jednak w głowę mordercy.
Gdy Jason schodzi do lasu, po jego prawej stronie widać trzy reflektory.
Na ciele zamordowanej i przybitej do drzewa Jasne widać odruchy pulsu.
Pomiędzy ujęciami zmianie ulega ilość drewna niesiona w lesie na rękach Dana.
Po tym jak Jason przebił Dana swoją pięścią, była ona pokryta krwią. Gdy po chwili, podchodzi do jego dziewczyny, ręka jest już czysta.
Przed tym jak Tina spowodowała zniszczenie naszyjnika Melissy, zmienia on swoje położenie pomiędzy ujęciami.
Ujęcia rejestrują dwukrotnie tą samą czynność: podnoszenie butów przez Maddy, gdy chowa się ona przed Jasonem. Wykonuje to ponadto w innej pozycji.
W czasie, gdy Mandy oświadcza, że zamierza się dobrze bawić, rozkłada swoje ramiona ku górze. Ujęcia rejestrują dwukrotnie tę samą czynność.
W jednej ze scen w kuchni Robin wyjawia Maddy swoje plany odnośnie do Davida. Pomiędzy ujęciami znika plastikowy kubek stojący na ladzie, a zielone serwetki zmieniają swoje położenie.
Na masce Jasona nie ma już śladu po kuli, którą w części szóstej zrobił szeryf Garris.
Dr Crews i pani Shepard przybyli do domku i wnieśli ze sobą bagaże. Ich wygląd zmienia się w kolejnych ujęciach.
Zmienia się ułożenie ciała wyrzuconej przez okno Robin. Gdy wypadała, wokół niej było pełno kawałków szkła pochodzących z tłuczonego okna. Później wokół kobiety nie ma śladów rozbitej szyby.
Jason chwyta śpiwór od strony głowy znajdującej się w nim kobiety i uderza nim o drzewo. Gdy morderca odkłada śpiwór, trzyma go już od drugiej strony.
Z biurka dr Crewsa znikają magnetowid i monitor, gdy Tina patrzy na zdjęcie swojego ojca. W tylko niektórych scenach widać także znajdujący się na blacie model pociągu.
Pomiędzy ujęciami zmienia się wielkość namiotu, w którym przebywali Judy i jej chłopak.
Z rąk dziewczyny Michaela znika turystyczna lodówka, gdy czeka ona na powrót mężczyzny z ubikacji.
Kiedy Tina skręca samochodem, żeby ominąć Jasona, drzewa w które prawie uderza, zmieniają się między ujęciami.
Po tym jak Tina zabiła ojca pokazane jest jak mężczyzna wpada do wody, a wraz z nim deski z rozpadającego się mostku. Jedna z tych desek uderza w kamerę znajdującą się pod powierzchnią jeziora.
Kiedy Sandra zauważa na brzegu ciało martwego Russella, koło jej spodni i koszulki znajdują się buty. W pozostałych ujęciach butów tych już niegdzie nie widać na brzegu.
Dziewczyna wypadająca przez okno jest skierowana swoim prawym ramieniem. W następnym ujęciu spada jednak bezpośrednio przodem na ziemię.
Jason idąc przez las wchodzi w kałuże. Widać, że jego ubranie jest przemoczone. W następnym ujęciu, gdy podchodzi do Tiny, jest już suchy.
Eddie odczytuje próbkę swojej twórczości. Widać, że kartki które trzyma w ręku są zniszczone. W zbliżeniu są one już jednak bez zarzutu.
Maddy szukając zaginionego kolczyka, klęka przy wielkim drzewie. W następnym ujęciu drzewo znika.
Film nakręcono w miastach: Bay Minette, Mobile, Point Clear (Alabama), Los Angeles i Malibu (Kalifornia) w USA.
Początkowo planowano po raz pierwszy połączyć na ekranie postaci Jasona i Freddy'ego. Jednak kiedy Paramount Pictures i New Line Cinema nie mogły się dogadać poza planem, scenariusz napisano ponownie i Jasona zestawiono z posiadającą moce telekinetyczne Tiną Shepard.
W tej części ginie 15 osób.
Daryl Haney, oryginalny scenarzysta filmu, został zwolniony po tym jak jego agent zażądał dla niego większego wynagrodzenia (sam Daryl nigdy o to nikogo nie prosił). Scenariusz dokończył inny mało znany scenarzysta Manuel Fidello.
Scena, w której Jason łapie dziewczynę w śpiworze a następnie roztrzaskuje ją o drzewo, była wielokrotnie powtarzana. Powodem był duży ciężar kukły, która zastępowała aktorkę. Filmowy Jason - Kane Hodder po wielu próbach w końcu spełnił oczekiwania reżysera Johna Carla Buechlera i ze zdenerwowania nie wiedząc, że film jest nadal kręcony kopnął śpiwór. Ta scena została użyta w filmie i jest ulubioną sceną mordu Hoddera, którą wykorzystał również w "Jason X".
Zdjęcia do filmu trwały od stycznia do marca 1988 roku.