Pocałunek o północy/film/Poca%C5%82unek+o+p%C3%B3%C5%82nocy-2007-4273932007
pressbook
Inne
NAGRODY
2008 ? Florida Film Festival ? nagroda jury za reżyserię 2007 ? Woodstock Film Festival - nagroda za najlepszy montaż
OPIS FILMU
?Pocałunek o północy? to żywiołowa podróż przez krainę miłości, nietypowa komedia romantyczna dziejąca się w Los Angeles sylwestrową noc. Wilson (Scoot McNairy) jest 29-letnim facetem, który właśnie przeżył najgorszy rok swojego życia. Czuje się obco w Los Angeles - jest samotny, nie ma żadnych planów. Rok temu przybył do Miasta Aniołów by zrobić oszałamiającą karierę jako scenarzysta. Niestety nie wszystko potoczyło się zgodnie z jego planem. Rzuciła go dziewczyna, rozbił samochód i ktoś ukradł mu laptopa. Dlatego sylwestrową noc zamierza spędzić samotnie w łóżku. Za namową swego przyjaciela Jacoba (Brian McGuire) loguje się w serwisie randkowym. Na jego ogłoszenie odpowiada Vivian (Sara Simmonds), która tak jak on potrzebuje towarzystwa w tę wyjątkową noc... Dziewczyna dzwoni do niego, a jego łóżkowe plany spełzają na niczym. Vivian i Wilson przez resztę dnia włóczą się bez celu po ulicach Los Angeles. Z każdą chwilą dowiadują się o sobie coraz więcej, ale czy połączy ich pocałunek o północy? Twórcą ?Pocałunku o północy? jest nagradzany wielokrotnie Alex Holdridge, którego ostatni film ?Sexless? jest jedynym obrazem, który zdobył jednocześnie nagrodę jury i nagrodę publiczności za najlepszy film fabularny na festiwalu SXSW w 2003 roku. Producentem wykonawczym filmu jest weteranka sztuki producenckiej, Anne Walker (?Przed wschodem słońca?, ?Uczniowska balanga?). Jest to bardzo prosty, pełen inteligentnych dialogów i specyficznego humoru, film nakręcony na taśmie czarno-białej, który swoim klimatem przypomina ?Przed wschodem słońca?Richarda Linklatera oraz filmy Jimiego Jarmusha.
KRYTYCY O FILMIE
Czarno-białe zdjęcia idealnie oddają klimat filmu. Reżyser znalazł niesamowite miejsca w Los Angeles ? miejsca, które przypominają to miasto, ale jednocześnie sprawiają wrażenie zupełnie nieznanych? Patrzymy z zachwytem na głównych bohaterów i ich grę. Oboje świetnie oddają emocje swoich postaci, pokazują zmiany, które w nich zachodzą. Są naturalni, nie udają niczego. Chicago Sun-Times, Roger Ebert, 21.08.2008 Ostatnio miałem okazję oglądać tylko filmy kina akcji. Poranione ciała, kraksy samochodowe, wielkie wybuchy? Z ogromnym entuzjazmem obejrzałem ?Pocałunek o północy? ? niskobudżetowy, czarno biały film bez efektów specjalnych? To poruszające, klimatyczne kino. The Observer, Philip French, 15.06.2006 Urocza, zabawna, romantyczna komedia. The Guardian, Peter Bradshaw, 13.06.2008
JAK POWSTAWAŁ FILM?
POCZĄTKI Pomysł nakręcenia ?Pocałunku o północy? powstał w Austin, w Teksie, gdzie Alex Holdridge zrealizował swoje pierwsze dwa filmy (?Wrong Numbers? i ?Sexless?). Oba zostały świetnie przyjęte. To zmotywowało Alexa, żeby przenieść się do Los Angeles i kontynuować swoją filmową karierę. Holdridge inspiracje do ?Pocałunku? w znacznej mierze czerpał z własnych doświadczeń pierwszych dni w Mieście Aniołów. Sam przeżył horror ?milczącego telefonu?. Sięgnął także po wspomnienia innych ? Scoota McNairy (Wilson), Briana McGuire (Jacob), Sary Simmonds (Vivian), Roberta Murphy (Jack). ?Pocałunek?? to efekt swego rodzaju burzy mózgów. 2 stycznia 2006 Alex skontaktował się z Sethem Caplanem (producent), który był właśnie zajęty świętowaniem sukcesu zakończenia pracy nad dwoma fabułami. Alex przedstawił mu scenę otwierającą film, wstępny scenariusz i aktorów, którzy zadeklarowali swój dział. Caplan zwrócił uwagę na Alexa dopiero jednak wtedy, gdy ten poinformował go, że cały sprzęt dotrze do Los Angeles 9 stycznia, czyli dokładnie za tydzień? PRODUKCJA Holdridge i Caplan (producent) są fanami drużyny footbolowej University of Texas. Inspiracją dla panów był zwycięski mecz zespołu, który odbył się 4 stycznia 2006 roku. Gra, dzięki rozgrywającemu Vincentowi Youngowi, zakończyła się zwycięstwem nad drużyną Universitity of Southern California na stadionie Rose Bowl. Obsada i zespół ?Pocałunku? - wszyscy ci, którzy albo żyli albo pomieszkiwali w Texasie - kibicują drużynie UT. Bezwiednie stworzyli grupę, która musiała wywalczyć swoje miejsce w Los Angeles, która musiała wygrać z bezdusznym Hollywood. Produkcja filmu była procesem twórczym i bardzo owocnym. Wszyscy motywowali się nawzajem i wykonywali swoją robotę z pasją. Każdy włożył w film więcej, niż to było ustalone w kontrakcie. Bardzo wiele scen było nakręconych na ulicach Down Town w Los Angeles. Reżyser chciał wykorzystać potencjał miasta ? pokazał miasto, które ma w sobie coś zachwycającego ? kręcąc z różnych perspektyw, pokazał różne twarze metropolii. Po zrealizowaniu 70 pierwszych stron scenariusza w ciągu zaledwie dziewięciu dni, cała ekipa wiedziała już, że to będzie szczególny film. Kiedy reżyser zaczął ciąć film, okazało się, że znika cała magia, którą stworzono na planie. Podjęto decyzję, żeby ubiegać się o większe pieniądze na realizację filmu. I więcej czasu. Ekipa wywalczyła dodatkowe dwa tygodnie. Pracowali po 20 godzin na dobę. Trzeba było improwizować, ale taki już urok niskobudżetowych produkcji. Któregoś dnia pracowano nad ?motelową? sceną Vivian. Wszystkie zdjęcia zaplanowano w pokoju. Jeden z właścicieli hotelu dostrzegł puste butelki i receptę na pudełko leków ? wyrzucił wszystkich i straszył policją. Cała ekipa spakowała się, a Caplan (producent) załatwiał inne miejsce. Półtorej godziny później scena była nakręcona innym hotelu, w innym pokoju. Zdążono zanim menażer tego hotelu zdążył zagrozić policją z tych samych powodów, co jego poprzednik. Część scen była kręcona w Austin ? włącznie ze sceną pocałunku, która otwiera film. MONTAŻ Kiedy wszystko było już nakręcone i przeszło pierwsze cięcia, Holdridge wysłał materiały do Franka Reynoldsa (montażysta), który pracował nad nominowanym do Nagrody Akademii ?In the Bedroom?. Był zachwycony tym, co zobaczył. W przeciągu tygodnia wsiadł w samolot do Los Angeles. Spędził osiem tygodni nadając filmowi kształt. Potem musiał wracać do Nowego Jorku. Pracę Reynoldsa kontynuował Jacob Vaughan. Razem z Holdridgem pracowali trzy miesiące, żeby nadać opowieści idealną formę. Pod koniec lata obraz był gotowy do pierwszych pokazów. POSTPRODUKCJA Anne Walker-McBay była wielkim fanem Holdridge?a od czasu kieidy po raz pierwszy zobaczyła go na ekranie. Była pierwszą osobą, która otrzymała wersję ?Pocałunku? stworzoną przez Holdridge?a i Vauhgana. Była pod ogromnym wrażeniem i podjęła się postprodukcji. Spotkała się z chłopakami, a praca z nimi przywołała wspomnienia pracy nad jej pierwszym filmem ?Slacker? w reżyserii Richarda Linklatera. Pomoc Walker była nieoceniona. Dzięki niej film został pokazany na Tribeca Film Festival.
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.