PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=8718}
8,1 31 242
oceny
8,1 10 1 31242
8,5 35
ocen krytyków
Pociąg
powrót do forum filmu Pociąg

Obejrzałem niedawno w nocy świetny, "niepokojący", rewelacyjny "Pociąg" i nabrałem ogromnej ochoty na Polskie stare filmy z lat 50'60 i 70 filmy.Zupełnie jestem laikiem jezeli chodzi o ten okres Polskiej filmografii.Znam tylko kilka filmów typu "Krzyzacy".Proszę Was o to byście mi polecili coś godnego uwagi z tego okresu.Moze uda mi sie to zdobyc i obejrzeć.Dziękuję

traveler

Podpisuję się pod prośbą. Mnie osobiście podobał się jeden z następnych filmów Pana Kawalerowicza, "Spotkanie na Atlantyku". Film również "niepokojący", choć do "Pociągu" naprawdę ciężko go nawet porównywać, no i niestety film już nie czarno-biały :( .

ocenił(a) film na 10
traveler

Ja również niewiele tytułów z tego okresu obejrzałem . Słyszałem z ust krytyków , że to najlepszy okres w historii polskiego kina . podobno właśnie wtedy nasi reżyserzy stanowili "najciekawszą grupę" ówczesnej kinematografii .
Najgłośniejsze tytuły tego okresu to : "Kanał" i "Popiół i diament" Wajdy , "Nóż w wodzie" Polańskiego , " Człowiek na torze" i "Eroica " Munka oraz "Do widzenia ,do jutra " Janusza Morgensterna .
Chętnie poznam inne ciekawe dzieła z tamtego okresu . TVP często puszcza te filmy w nocy , TVP Kultura na ogół o normalnych porach .

ocenił(a) film na 10
PIOTR__M

20 najlepszych polskich filmów
1.Rękopis znaleziony w Saragossie
2.Ziemia obiecana
3.Krótki film o zabijaniu
4.Amator
5.Nóż w wodzie
6.Popiół i diament
7.Przypadek
8.Człowiek z marmuru
9.Barwy ochronne
10.Pociąg
11.Zezowate szczęście
12.Matka Joanna od Aniołów
13.Krótki film o miłości
14.Faraon
15.Przesłuchanie
16.Dług
17.Kanał
18.Trzy kolory
19.Kobieta samotna
20.Potop

Dzisiaj włącz TV Polonie o 21 55,a nie pożałujesz.

ocenił(a) film na 9
Iluvatar