Ostatnio obejrzałem wszystkie częsci na blu-ray co pozwoliło mi w krótkim czasie porównać ze
sobą wszystkie części (a także przetasować kolejności w moim osobistym rankingu)
A oto mój ranking
1. Poszukiwacze zaginionej arki. 9/10
2. Królestwo kryształowej czaszki 8/10
3. Świątynia zagłady 8/10
4. Ostatnia krucjata 7/10
Najbardziej rozczarowało mnie właśnie ostatnia krucjata - jest wtórna w stosunku do pierwszej
części i tak jakoś niedbale i bez polotu zrealizowana.
1.Ostatnia krucjata 9/10
2.Świątynia Przeznaczenia 7/10
3.królestwo kryształowej czaszki 6/10
4.Poszukiwacze zaginionej arki. 6/10
O kur** wszystko na odwrót !
No, nie poszukiwacze na końcu :( Jak można tak niedoceniać tej cześci.
Pokusiłem się o sprawdzenie jak poszczególne części oceniane są na rottentomatoes, imdb i metacritics
RT IMDB METACRITICS
Poszukiwacze zaginionej arki 95 8,6 90
Światynia zagłady 84 7,6 57
Ostatnia krucjata 88 8,3 65
Królestwo krysztalowej czaszki 78 6,3 65
Widać wyraźnie, że pierwsza cześć wszędzie jest na pierwszym miejscu.
1.Poszukiwacze 9/10
2.Swiątynia Zagłady 8/10
3.Ostatnia Krucjata 7/10
4.Najsłabsza część Królestwo kryształowej czaszki 5/10
1. Świątynia zagłady 9/10
2. Poszukiwacze 9/10
3. Ostatnia krucjata 8/10 [za miejscami infantylne dialogi jak z filmu dla dzieci i kretyńską postać Dr. Marcusa]
4. Królestwo 5+/10 [za idiotyczną sekwencję w dżungli i ogólnie słabszą drugą połowę filmu, która niszczy to, na co seria zapracowała 30 lat temu]
1. Ostatnia krucjata 10/10 (zawyżyłem o jeden by uhonorować ulubioną część Indiany)
2. Poszukiwacze zaginionej arki 8/10
3. Świątynia zagłady 8/10
4. Królestwo kryształowej czaszki 7/10
1. Indiana Jones i Ostatnia Krucjata
2. Poszukiwacze Zaginionej Arki
3. Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki
4. Indiana Jones i Świątynia Zagłady
1 Ostatnia krucjata
2 Poszukiwacze zaginionej arki
3 Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki
4 Swiątynia Zagłady
1. "Indiana Jones and the Last Crusade" 9/10
2. "Raiders of the Lost Ark" 8/10
3. "Indiana Jones and the Temple of Doom" 5/10
4. "Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull" 2/10