Witam, mam prośbę:
Poszukuję filmów które w autentyczny sposób powodują że człowiek łapie maksymalnego doła... które pozostawiają trwały skąd w psychice i co najważniejsze dają do myślenia.
Chyba nie muszę tłumaczyć czemu akurat wybrałem forum "Requiem for a dream", w każdym bądź razie zawsze gdy mam doła włączam sobie ten film...
Pozdrawiam
oto lista, starałem się wybrać mniej komercyjne, choć się trafiło parę
Palacz zwłok
Nieodwracalne
Sam przeciw wszystkim
Henry - portret seryjnego mordercy ***
Seconds (Twarze na sprzedaż)
Open Water ***
Spoorloos
In a Glass Cage / Tras el cristal (1987)
Martyrs
Piękna, mroźna, polska zima (1978) *
Import Export
Goście wieczerzy Pańskiej
The Road
Memento
Godziny
Drabina Jakubowa
Aurore (2005) ***
Lovely Bones
Prochy Angeli
Głód ***
Grizzly Man *
Men Behind the Sun / Hei tai yang 731 ***
Calvarie
Fish Tank
Dzikie noce ***
Idź i patrz (1985)
Szczur w koronie *
Noc i mgła *
Opętanie (1981)
Trzecia część nocy (1971)
Diamenty nocy
te już wymienialiście ale powtórzę dla wzmocnienia efektu :-)
Przełamując fale
Lilia 4-ever ***
Tańcząc w ciemnościach
Grobowiec świetlików ***
Nazajutrz
* - dokumentalny
*** - filmy mniej lub bardzie oparte na faktach lub inspirowane prawdziwym wydarzeniem - tym większe wrażenie robią
"miłych" seansów :-)
Kilka tytułów się powtarza z poprzednikami, ale to moja lista...
http://www.filmweb.pl/film/Chmura-2006-262204
http://www.filmweb.pl/film/A.I.+Sztuczna+inteligencja-2001-3673
http://www.filmweb.pl/film/U%C5%9Bpieni-1996-616#
http://www.filmweb.pl/Zrodlo
http://www.filmweb.pl/film/Kwiat+pustyni-2009-495616
http://www.filmweb.pl/film/Samotny+m%C4%99%C5%BCczyzna-2009-493189#
http://www.filmweb.pl/Skazani.Na.Shawshank
http://www.filmweb.pl/Tanczac.W.Ciemnosciach
http://www.filmweb.pl/Babel
http://www.filmweb.pl/Edward.Nozycoreki#
http://www.filmweb.pl/Piekny.Umysl
http://www.filmweb.pl/film/Zdj%C4%99cie+w+godzin%C4%99-2002-31249#
http://www.filmweb.pl/Aviator
http://www.filmweb.pl/Czlowiek.Ringu
http://www.filmweb.pl/film/Ch%C5%82opiec+w+pasiastej+pi%C5%BCamie-2008-420136
http://www.filmweb.pl/Pianista
http://www.filmweb.pl/Tajemnica.Brokeback.Mountain
http://www.filmweb.pl/film/Czarny+%C5%82ab%C4%99d%C5%BA-2010-526137
http://www.filmweb.pl/Miedzy.Pieklem.A.Niebem
http://www.filmweb.pl/Dom.Nad.Jeziorem
http://www.filmweb.pl/Filadelfia
http://www.filmweb.pl/Vanilla.Sky
http://www.filmweb.pl/Pachnidlo#
http://www.filmweb.pl/film/Oczy+szeroko+otwarte-2009-516131
http://www.filmweb.pl/film/Ksi%C4%99%C5%BCniczka+i+wojownik-2000-32376
http://www.filmweb.pl/film/Mi%C5%82o%C5%9B%C4%87+i+inne+u%C5%BCywki-2010-531962
http://www.filmweb.pl/film/Sala+samob%C3%B3jc%C3%B3w-2011-539509
http://www.filmweb.pl/film/Sk%C3%B3ra%2C+w+kt%C3%B3rej+%C5%BCyj%C4%99-2011-48562 0
http://www.filmweb.pl/film/Ziemia+kiedy%C5%9B+nam+obiecana-2004-180936
Dziękuję Wam wszystkim i każdemu z osobna, szczególnie że powstała lista z wieloma Wybitnymi Filmami.
Jestem Wam bardzo wdzięczny za aktywność i swój wkład w niej powstanie.
Pozdrawiam Was Serdecznie
moze ktos juz to powyzej pisal, ale ja ci polecam "Szkola Uczuc." swietny film. lzy ci wycisnie :D jak przypomni mi sie cos jeszcze to ci pozniej zapodam ;)
http://www.filmweb.pl/Szkola.Uczuc
aha, no i "Aksamitny Krolik." pol bajka- pol film, ale swietny przekaz dla spoleczenstwa.
http://www.filmweb.pl/film/Aksamitny+kr%C3%B3lik-2009-502005
Ostatni do po lewej 1972, także wersja 2009
Pluję na swój grób 1978
Eden Lake 2008
Bez litości 2010
to ja jeszcze dodam moje trzy od zawsze i na zawsze ulubione filmy tego gatunku:
♦ Saving Private Ryan - dramat wojenny
♦ One Flew Over The Cuckoo's Nest - dramat psychologiczny
♦ Shawshank Redemption - dramat
uważam, że każdy, kto lubuje się we wszelkich rodzajach dramatów powinien obejrzeć powyższe filmy.
to ja jeszcze dodam Babel - daje do myślenia, Trainspotting , Plac Zbawiciela , Dekalog - wszystkie części.
"Ładunek 200"... jestem właśnie po fabule Bałabanowa i muszę przyznać, że zwyczajnie "łeb urywa".
Więzień nienawiści z Edwardem Nortonem, bez żadnych narkotycznych odjazdach, ale świetny film o tym jak można zniszczyć sobie życie.
Aż dziwne że nikt nie wspomniał - "Powrót"
http://www.filmweb.pl/Powrot
Świetny film rosyjski. Dołujący, a mimo to mogłabym go oglądać mnóstwo razy.
Szczególnie dla tych, którzy mają trudne relacje z ojcem (albo nie mają ich wcale :P)