Projektant Pierre Malaquet (Pierre Richard) zostaje zatrudniony w największej, paryskiej agencji reklamowej. Mężczyzna wyróżnia się niekonwencjonalnymi pomysłami oraz olbrzymim roztargnieniem. Szef agencji Guiton (Bernard Blier) zaangażował Pierre'a z polecenia jego matki, z którą ma burzliwy romans. Szalona wyobraźnia nowego pracownikaProjektant Pierre Malaquet (Pierre Richard) zostaje zatrudniony w największej, paryskiej agencji reklamowej. Mężczyzna wyróżnia się niekonwencjonalnymi pomysłami oraz olbrzymim roztargnieniem. Szef agencji Guiton (Bernard Blier) zaangażował Pierre'a z polecenia jego matki, z którą ma burzliwy romans. Szalona wyobraźnia nowego pracownika oraz jego gapowatość nie przypada do gustu pracodawcy. Pierre zostaje odizolowany od możliwości wpływania na wizerunek firmy i przeniesiony do biura w suterenie. Zbiegiem okoliczności do pokoju bohatera przychodzi producent pasty do zębów z prośbą o kampanię promocyjną swojego produktu. Reklama wymyślona przez Pierre'a podbija rynek. Zachęcony sukcesem autor pozwala sobie na odważne przekraczanie granic.
piotrek ciapciak ryszard po latach już nie śmieszy tak, jak przed laty śmieszył; trochę to przykre, bo byłem młody, choć nie aż tak, no bo na pewno jeszcze będę..
Pierre Richard i Bernard Blier - dwa powody, by zobaczyć. Powód trzeci - całkiem udane gagi, powód czwarty -lekkość, beztroska i pociecha dla wszystkich roztrzepańców, że może jednak nie są tacy najgorsi.