Witam,
czy znacie jakieś podobne tytuły z atmosferą "zagadki" ?
Coś podobnego do "Mystic River" czy też "Seven"
Czekam na propozycje i z góry dziękuję :)
oglądałem i także podobał mi się. Jak macie jeszcze coś to dawać :)
Ja od siebie mogę dodać Tajemnice Los Angeles
Nawet fajny film, ale nie aż tak wciągający jak Rzeka Tajemnic. Mimo wszystko dzięki.
Oto filmy polecane przez kogoś:
"Sekretne Okno"
"Podejrzani"
"Gra"
"Rzeka Tajemnic"
"Bezsenność"
"Fargo"
Może "Alpha Dog" - klimaty inne bo tam tacy młodzi gangsterzy, ale parę podobieństw jest, nie będę zdradzał jakich, jak obejrzysz to zobaczysz :P
A jeżeli coś podobnego do "Se7en" to polecam "Zodiak" z 2007 roku, też tego reżysera - Davida Finchera :)
I Wyspa Tajemnica, i Rzeka Tajemnic są na podstawie powieści jednego pisarza, poza tym jest jeszcze "Gdzie jesteś, Amando?" z sagi o parze detektywów, w którą się z nudów aktualnie zagłębiam. Jeśli lubisz książki, polecam.
Z mocniejszych to polecam ci Pile (pierwsza czesc) oraz Cube'a, a z takich lzejszych - to np. Iluzjonista, Prestiż
we wszystko gra jest atmosfera zagadki? hmm... czy ja wiem, chyba że by spojrzeć od strony bohaterów, ewentualnie zagadką byłoby ustalenie na jakiej powieści opiera się scenariusz ;)... mimo to na pewno warto obejrzeć, również szczerze polecam (nawet johanson da się przeboleć)
"Gdzie jestes Amando?" jest podobne. Na podstawie powiesci tego samego autora, ktory napisal "Rzeke tajemnic".
Właśnie czegoś takiego szukałem. Dzięki wielkie za podpowiedź. Opis zachęcił mnie od razu i pójdzie film na dniach :)
Nie wiem czy podobne ale jest w nich zagadka:):
Złodziej życia,
Przypadek 39,
Teoria chaosu,
Plan doskonały,
Nowe życie,
Gothika,
może być: Nikomu ani słowa, Ktoś całkiem obcy, Siła strachu
Więzień Nienawiści, Wątpliwość, Morderstwo pierwszego stopnia, 8mm, Siła Strachu, One Hour Photo, Uśpieni.
Nie wszystkie mają "atmosferę zagadki" ale charakteryzują się świetnymi kreacjami aktorskimi i niebanalnymi scenariuszami.
Fajnie, że założyłeś taki temat. Ja z tych nowszych to może bym podrzucił Labirynt [2013]. Nie do końca to samo, ale jest w tym filmie coś urokliwego.
Dokładnie!
Chciałem dopisać Labirynt, ale już mnie uprzedziłeś. Jak dla mnie Labirynt nawet nieco lepszy od Rzeki Tajemnic.
a do Labiryntu dorzuciłbym jeszcze Zaginioną dziewczynę i Dziewczynę z tatuażem, oba Finchera i pewnie oba widziałeś. sam szukam właśnie czegoś w klimacie trzech wymienionych, macie jakieś propozycje? :)
Polecam fil "Stan Łaski" jak dla mnie znakomity... Również z Seanem Pennem, oraz niesamowita jak zawsze gra Garego Oldmana.
Z podobnych do "Seven" polecam "Tożsamość" No i oczywiście "Milczenie owiec" , "Czerwonego Smoka" i "Hannibala" godny uwagi jest również film "Nostalgia anioła"
W podobnym klimacie dobry serial TV Broadchurch (2013). Całość 8 zamkniętych odcinków oraz bardzo dobry Detektyw - True Detective (2014). Czekam na druga odsłonę.
A czy ktoś z Was może kojarzy film, gdzie najprawdopodobniej są to włochy. Przyjeżdza młoda dziewczyna po śmierci swojej matki do domu i w ogrodzie znajduje się posąg anioła. Poźniej w filmie jest seria morderstw jednak każda zabita osoba w ręku trzyma figurkę małego anioła. Kojarzycie może? Szukam już drugi tydzień :( Film byl emitowany w telewizji kilka lat temu i był dwuodcinkowy. Tam chodziło o jakąś tajemnicę związaną z tym posągiem chyba. Jeśli możecie to pomóżcie :)
Może chodzi o miniserial "Abigél"? Powstał na podstawie powieści węgierskiej pisarki Magdy Szabó ""Tajemnica Abigél" i był emitowany w Tv w latach 80.
http://www.filmweb.pl/serial/Abig%C3%A9l-1978-305813