1. Lee (Robert Vaughn) - "Siedmiu wspaniałych"
2. John Creasy (Denzel Washington) - "Człowiek w ogniu"
3. Sierżant Elias (Willem Dafoe) - "Pluton"
4. Carlito Brigante (Al Pacino) - "Życie Carlita"
5. Maximus (Russell Crowe) - "Gladiator"
6. Mufasa (głos: James Earl Jones) - "Król Lew"
7. Ojciec (Konstantin Ławronienko) - "Powrót"
8. Kyle Reese (Michael Biehn) - "Terminator"
9. William Wallace (Mel Gibson) - "Waleczne serce"
10. Stephen McCaffrey (Kurt Russell) - "Ognisty podmuch"
11. T-800 (Arnold Schwarzenegger) - "Terminator 2"
12. Longinus Podbipięta (Wiktor Zborowski) - "Ogniem i mieczem"
13. John Coffey (Michael Clarke Duncan) - "Zielona mila"
14. Morgan Earp (Bill Paxton) - "Tombstone"
15. Heather (Beatie Edney) - "Nieśmiertelny"
16. Boromir (Sean Bean) - "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia"
17. Mendoza (Robert De Niro) i Gabriel (Jeremy Irons) - "Misja"
18. Cleo (Queen Latifah), Frankie (Vivica A. Fox), Tisean (Kimberly Elise) ex aequo - "Desperatki"
19. Neil Perry (Robert Sean Leonard) - "Stowarzyszenie Umarłych Poetów"
20. Brooks Hatlen (James Whitmore) - "Skazani na Shawshank"
Te sekwencje zrobiły na mnie największe wrażenie. Piszcie swoje propozycje, zapraszam do dyskusji. Ten post skopiuję na forum każdego filmu, z którego dana scena pojawiła się na mojej liście.
Mnie rowniez dziwi pozycja numer 1(w ogole sie nie wzruszylem). Pozostale te, ktore znam rzeczywiscie byly w wiekszosci troche wzruszajace.
Z tego co pamiętam to w filmie "Człowiek w Ogniu" nie pokazano samej śmierci Creasy'ego...
Ja dodałbym wszystkie śmierci z "Szeregowca Ryana", poruszające, ale bez melodramatyzmu.
1. Petroniusz (Bogusław Linda)- "Quo vadis?"
2. Teresa "Tracy" Bond (Diana Rigg)- "W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości"
3. Berger (Treat Williams)- "Hair"
4. Helena (Brigitte Bardot)-"Księżycowi jubilerzy"
5. Lee (Robert Vaughn)-"Siedmiu wspaniałych")
6. Podbipięta (Wiktor Zborowski)-"Ogniem i mieczem"
7. Jessie Rockatansky (Joanne Samuel)-"Mad Max"
Taka siódemka, skoro tematw "Siedmiu wspaniałych"
Dodałbym jeszcze Kowalskiego (Barry Newman) w "Znikającym punkcie", Pomarańczowego (Tim Roth)we "Wśiekłych psach" i Haldira (Craig Parker) w drugiej części "Władcy pierścieni", a przed wszystkim Nicka (Christopher Walken) w "Łowcy jeleni"
1.Kevin - "South Park" E76-S4
2.Kevin - "South Park" E34-S5
3.Kevin - "South Park" E39-S5
4.Kevin - "South Park" E67-S8
5.Kevin - "South Park" E12-S8
6.Kevin - "South Park" E44-S8
7.Kevin - "South Park" E19-S11
8.Kevin - "South Park"----|
9.Kevin - "South Park" |(nie pamiętam, który to był odcinek)
10.Kevin - "South Park"---|
W każdym razie, te sceny zrobiły na mnie największe wrażenie (polecam).
śmierć Joe Reya w Point Blank (Spotkanie ze śmiercią) - podobny motyw jak w Leonie ale jeszcze bardziej wzruszający i w tym samym filmie śmierć takiego czarnoskórego bohatera, ale nie pamiętam jego imienia.
Mnie zawsze wzrusza śmierć Dartha Vadera w Star Wars...
Najbardziej 'bolesne' jest to, że to już nie DV a Anakin Skywalker...
I potem ta scena gdy Luke pali na stosie ojca z pięknym motywem muzycznym... zawsze się rozklejam...
Ja dodam:
Vito Corleone (Marlon Brando) - Ojciec Chrzestny
Randle Patrick McMurphy (Jack Nicholson) - Lot Nad Kukułczym Gniazdem
Trevor Garfield (Samuel L Jackson) - 187
Fredo Corleone (John Cazale) - Ojciec Chrzestny II
Vinz (Vincent Cassel) - Nienawiść
John Merrick - Człowiek Słoń
dodałbym śmierć Tima Thomasa (Will Smith) ukąszonego przez meduze w wannie w filmie Siedem dusz
6 miejsce zamienił bym z 1, a 1 wywalił :)
ogólnie lista dosyć dobrze dobrana :)
moim zdaniem "Spartacus" Stanleya Kurbicka zawsze sie wzruszam na końcowych scenach.
Bardzo wzruszajaca scena smierci wystepuje w filmach :
"Perfect World" - Butch Haynes
"Dog Day Afternoon" - Salvatore
"Pay It Forward" - Trevor McKinney
"Bucket List" - Edward Cole, Carter Chambers, bezposrednia scena zgonu nie jest ukazana, natomiast sam fakt, ze oni nie zyja jest przygnebiajacy
"Bridges of Madison County" - Francesca Johnson, tak samo tutaj
"Casino" - Nicky Santoro, niby byl sk...synem, a jednak wzrusza
Scena z "Pata Garretta i Billy Kida" Sama Peckinpaha z "Knockin' on Heavens Door" Dylana w tle to absolutna klasyka. I dla mnie jedną z najbardziej poruszających scen śmierci jest śmierć Pingwina (Danny DeVito) w "Batman Returns" Burtona, i tu też w roli głównej muzyka, czyli piękny "Grand Finale" Danny'ego Elfmanna.
Dla mnie zdecydowanie pierwsze miejsce na tej liście powinna mieć śmierć Williama Walleca w Breaveheart Waleczne serce.Naprawdę wywarła na mnie piorunujące wrażenie zresztą jak i sam film
Od siebie dodam:
Roy Batty (Rutger Hauer) - "Łowca Androidów" z całym szacunkiem ale np. śmierci Boromira trochę do tego brakuje :) jedna z moich ulubionych scen.
HAL 9000 - "2001: Odyseja Kosmiczna" - zrobic wzruszająca scene śmierci komputera chyba tylko Kubrick potrafił.
Że też o tym nie pomyślałem (zwłaszcza przy awatarze prezentującym
umierającego Roya). I "śmierć" HALa też robi wrażenie...
Wszystkie laski płakały w kinie jak Jack Dowson - "Titanic" (1997) robi za kostkę lodu poczyn idzie ma dno, a tak na poważnie to wzrusza "Love story' (1970), jak główna bohaterka umiera na raka. Nara.
1. Satyricon - samobójstwo "Petroniusza"
2. Butch Cassidy i Sundance Kid
3. Popiół i diament
4. Człowiek z żelaza (Mateusz Birkut)
5. Donnie Darko
Aha, dziwne, że nikt nie wymienił "Czułych słówek"...
wszystkie śmierci z "Forrest Gump" - mama Forresta, Bubba, Jenny!
śmierć Jacka Nicholsona w "Lot nad kukułczym gniazdem"
i Hillary Swank w "Million Dollar Baby"
no i może jeszcze śmierć głównych bohaterów w filmie "Pamiętnik".
Nie pamietam teraz wiekszości filmow a tym bardziej wzruszających watkow smierci, ale napewno jedna z bardziej wedlug mnie wzruszajacych scen to śmierc:
Huo Yuanjia (Jet Li) - Fearless
I ogolnie czesto w filmach azjatyckich (szczegolnie japonskich i chinskich), w gatunkach przygodowych/fantasy/historycznych/baśniowych... śmierc jest ukazana w "piekny" sposob... taka honorowa, szlachetna, ze az przerysowana i to czasem moze wzruszyc :)
Co do amerykanskich, wyzej nie wymienionych (te ktore pamietam):
-śmierc psa Willa Smitha w Jestem Legenda :)
-śmierc Williama Forrestera (Sean Connery) w Szukając Siebie
-Michael Newman (Adam Sandler) i Ted Newman (Henry Winkler) w Click
-Linus (Chris Marquette ) w Fanboys (mimo, ze caly film byl smieszny, ta jedna scena byla dolujaca)
Seriale (jesli ktoś nie ogladal do konca Prison Breaka i Medium,a zamierza, to nie czytac bo beda spoilery):
-Michael Scofield (Wentworth Miller ) Prison BReak
-Allison DuBois (Patricia Arquette) i Joe DuBois (Jake Weber) - Medium
Prawdziwy mężczyzna płacze tylko raz w życiu: gdy umiera Mufasa...
Poza tym niezła lista. Dołożyłbym Szeregowca Ryana. Chyba nawet jako całość, bo śmierć kilku bohaterów może wzruszać.
1. William Holden, Ernest Borgnine, Warren Oates i Ben Johnson w "Dzikiej bandzie";
2. Donnie Darko
3. Kris Kristofferson w "Pat Garret i Billy Kid"
A nawiasem mówiąc Carlito został postrzelony przez Johna Leguizamo i mógł przeżyć.
Do tej listy i innych parę scen dorzucę (kolejność losowa, nie według tego, która scena była "naj")
1. Charlie B. Barkin (Burt Reynolds) - "Wszystkie psy idą do nieba"
2. Jack Dawson (Leonardo DiCaprio) - "Titanic"
3. Emil Fieldorf (Olgierd Łukaszewicz) - "Generał Nil"
4. Scales (aktora brak) - "Sintel"
5. Irwin Wade (Giovanni Ribisi) - "Szeregowiec Ryan"
6. Katsumoto (Ken Watanabe) i inni - "Ostatni Samuraj"
7. Stary/Kapitan (Jurgen Prochnow) i inni - "Das Boot"
8. Wall.e (Ben Burt) - "Wall.e"
9. Mr. Clean (Laurence Fishburne - "Czas Apokalipsy"
10. Gandalf (Ian McKellen) - "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia"
A ja bym dodał jeszcze śmierć d'Artagnana z filmu "Człowiek w żelaznej masce" z Leonardem di Caprio w roli głównej. D'Artagnan grany przez Gabriela Byrne'a umiera ratując swego syna Filipa.... umiera w ramionach Atosa (John Malkovich), Portosa (Gerard Depardieu) i Aramisa (Jeremy Irons). Filip potem zamyka mu oczy i płacze. Ja zawsze na tej scenie leję łzy jak bóbr. Ja bym ja postawił na równi ze sceną śmierci 4 z 7 wspaniałych.
To ja dorzucam Japończyka, w nawiązaniu do pierwowzoru: Toshiro Mifune w "Siedmiu roninów" (naprawdę wciąż mi go szkoda;)
kolejność losowa
1. Spartacus, Crixos, Gannicus i Oenomaus (Spartacus: War of Damned)
2. Michel Scofield (Prison Break)
3. Jack Shephard, Boone, Charlie, Sayid, (Lost)
4. Denzel (Człowiek w Ogniu)
5. Anakin Skywalker (Episode III)
6. Katsumoto (Ostatni Samuraj)
7. Roy Batty (Łowca Androidów)
8. Cpt. Miller (Szeregowiec Ryan)
9. Jack Dawson (Titanic)
10. Robb Stark (Gra o Tron)
11. Boromir (Władca Pierscieni)
12. Baldwin (Królestwo Niebieskie)
13. Arn (Templariusze)
14. Alex Supertramp (Into the Wild)
15. Vince (Fast 5)
16. Han (Tokyo Drift)
17. Elias (Pluton)
18. Maximus (Gladiator)
19. William Wallace (Braveheart)
20. Jesse James (Historia Zabójstwa {...})
Może to nie do końca śmierć (wszak mowa o robocie), ale mniejsza o to:
T-800 w "Terminator 2: Dzień sądu".