Poszukuję filmów tego typu: Skazani na Shawshank, Zielona mila czy Forrest Gump. Takie bardzo dające do myślenia...
proszę o jakiś propozycje.
Ja polecam "Lot nad kukułczym gniazdem"jeżeli jeszcze nie widziałeś:)
Zresztą to mój ulubiony film,bardzo też daję do myślenia "Requiem dla snu":)
Może zainteresują Was podobne filmy z tej strony? http://www.filmypodobnedo.pl/Skazani-na-Shawshank/
ej wielu takich filmów poprostu niema, niewiem requiem nieoglądałem, może za kilka dni sobie obejże, natomiast bardzo podobał mi sie również American Beauty
sporo jest takich filmów...tzn filmów po których nastepuje galopada myśli i to dziwne uczycie jakby własnie w ciemnym pokoju ktos zapalił ci przed nosem zapałkę...Oto mała liste tego co udało mi się zobaczyć:
Gus Van Sant "Buntownik z wyboru"
Paul Haggis "Miasto gniewu"
Nimród Antal "Kontrolerzy"
Morten Tyldum "Kumple"
Dariusz Gajewski "Warszawa"
Darren Aronofsky "Requiem dla snu"
Gus Van Sant "Szukając siebie"
Dagur Kári "Noi Albinoi"
Craig Brewer "Hustle & Flow"
Sofia Coppola "Między słowami"
Marek Lechki "Moje miasto"
Terry George "Hotel Ruanda"
Paul Thomas Andersonn "Magnolia"
Oliver Hirschbiegel "Eksperyment"
spoko dzieki napewno częsć z nich sprobuje obejżeć(Requiem oglądałem i jest niesamowity!!)
ja polecam patcha adamsa :) po tym filmie chce sie wyjsc na ulice pomagac innym ;]
"PTASZNIK Z ALCATRAZ" Johna Frankenheimera z wybitnymi Burtem Lancasterem i Telly Savalasem
i
"ZBIEG Z ALCATRAZ" Johna Boormana z fenomenalnym Lee Marvinem i zjawiskową Angie Dickinson
"12 GNIEWNYCH LUDZI" Sidneya Lumeta,
"WYROK W NORYMBERDZE" Stanleya Kramera,
"OTO JEST GŁOWA ZDRAJCY" Freda Zinnemanna,
"ABSOLWENT" Mike'a Nicholsa,
"CZYŻ NIE DOBIJA SIĘ KONI?" Sydneya Pollacka,
"MAŁY, WIELKI CZŁOWIEK" Arthura Penna,
"CZERWONI" Warrena Beatty,
"SPRAWA GORGONOWEJ" Janusza Majewskiego
to właściwie ten sam, niebotyczny poziom.