11/10 - tyle powinien mieć!!! Tylko tyle powiem...! Ktoś zna może podobne tytuły, które według Was zasługują ta podobną ocenę? Podzielcie się prosze...:)
Inne filmy w podobnym klimacie można sobie wyszukać na tej stronie http://www.filmypodobnedo.pl/Skazani-na-Shawshank/
ja dorzucam lot nad kukulczym gniazdem jesli chodzi o klimat i mysle ze rowniez przeslanie
podobny jesli chodzi o fabule jest "green mile" (zielona mila) ale troche bardziej komerchowy i naiwny. ale ogolnie spoko
"PTASZNIK Z ALCATRAZ" Johna Frankenheimera z wybitnymi Burtem Lancasterem i Telly Savalasem
i
"ZBIEG Z ALCATRAZ" Johna Boormana z fenomenalnym Lee Marvinem i zjawiskową Angie Dickinson
"12 GNIEWNYCH LUDZI" Sidneya Lumeta,
"WYROK W NORYMBERDZE" Stanleya Kramera,
"OTO JEST GŁOWA ZDRAJCY" Freda Zinnemanna,
"ABSOLWENT" Mike'a Nicholsa,
"CZYŻ NIE DOBIJA SIĘ KONI?" Sydneya Pollacka,
"MAŁY, WIELKI CZŁOWIEK" Arthura Penna,
"CZERWONI" Warrena Beatty,
"SPRAWA GORGONOWEJ" Janusza Majewskiego
to właściwie ten sam, niebotyczny poziom.