Annette Haven otrzymała rolę Marshy Quist, jednak zrezygnowała z niej z powodu zbyt brutalnego scenariusza.
Wilkołak Eddie powinien jednocześnie nacisnąć przyciski Play oraz Record, aby nagrać atak Terry'ego. Jednak zostaje wciśnięty tylko pierwszy z przycisków.
Kiedy Terry zaczyna pisać notatki na plaży, nie ma nic w swojej lewej dłoni. W następnym ujęciu trzyma kilka papierowych kartek.
Po ataku wilkołaka Terry trafia do biura dra Waggnera. Pomiędzy ujęciami, gdy podchodzi do telefonu na stoliku, przedmiot zmienia swoje położenie.
Gdy Karen wchodzi do skrzynki telefonicznej z żółtą buźką, widać wyraźnie kamerzystę w szybie skrzynki telefonicznej, gdy kobieta się obraca.
Kiedy Eddie stoi za Karen w kinie dla dorosłych, mówi: "None of them do. They're not real, the people here. They're dead. They could never be like me", jednak jego usta są prawie przez cały czas zamknięte.
Kiedy Chris podjeżdża swoją mazdą pod ośrodek, słychać pisk opon przy hamowaniu, chociaż auto jedzie po trawie, a nie - jezdni.
Kiedy Chris wychodzi z samochodu po przybyciu do ośrodka, odbezpiecza swój pistolet. W następnej scenie w biurze słyszy hałas i wykonuje tę samą czynność ponownie.
Kiedy R. William Neill ogląda wiadomości w telewizji, po prawej stronie odbiornika można dostrzec odbicie kamery.
Kiedy dwoje reporterów przedstawia George'owi Waggnerowi rysunki Eddiego, rysunki te zmieniają położenie na biurku między ujęciami.
Kiedy Karen wchodzi do biura dr. Waggnera, telefon na biurku znajduje się tuż za krawędzią, bliżej drzwi. Po odnalezieniu zwłok Terry, telefon znajduje się na drugim końcu biurka.
Gdy Karen wchodzi do biura dr Waggnera, zostawia drzwi w połowie otwarte. Po znalezieniu zwłok Terry'ego, drzwi są już prawie zamknięte
Zdjęcia do filmu kręcono w Los Angeles i Mendocino (Kalifornia, USA).
Gdy Terri dzwoni do Christophera z pokoju Dr Waggnera widać na ścianie zdjęcie Lona Channeya Jr. Wystąpił on w roli wilkołaka w takich filmach jak: "Wilkołak", "Frankenstein spotyka Człowieka Wilka", "Dom Frankensteina", "Dom Draculi" i "Abbott i Costello spotykają Frankensteina".
Bohaterowie zostali nazwani podobnie do reżyserów filmów o wilkołakach: George Waggner, Roy William Neill, Terence Fisher, Freddie Francis, Erle C. Kenton, Sam Newfield (I), Charles Barton (I), Jerry Warren, Lew Landers, i Jacinto Molina.
Karen i Eddie idą obejrzeć film porno. Został on nakręcony w garażu reżysera Joe Dante.
We francuskiej wersji filmu brakuje sceny, w której Eddie wyjmuje sobie nabój z głowy. Usunięto ją.
Ze względu na budżet sceny walki Terry Fisher z wilkołakiem były kręcone w pewnych odstępach czasu, najpierw z użyciem głów wilków, a później w całych kostiumach. Można to zauważyć, gdyż w różnych ujęciach zmienia się długość włosów aktorki Belindy Balaski.
Aby stworzyć pulsującą skórę, którą widzimy podczas przemiany Eddiego w wilka, członkowie obsługi tehcnicznej musieli dmuchać w prezerwatywy pokryte lateksem.
W jednej ze scen-tej w której antykwariusz obala mity związane z wilkołakami, miało w ogóle nie być, jednak nakręcono ją jako zastępstwo na sceny, na które nie było pieniędzy.
Jack Conrad początkowo miał kręcić "Skowyt", jednak wytwórnia była bardzo niezadowolona ze scenariusza, dlatego odebrali mu tę funkcję. Film ostatecznie wyreżyserował Joe Dante.
Casting do filmu przeprowadzała córka reżysera Jacka Arnolda, Susan Arnold.
Rolę Terry Fisher otrzymała aktorka Belinda BalaskiBelinda Balaski, która według słów reżysera, była bardzo miła osobą, która ponosiła tragiczną śmierć w każdym filmie.
Rolę Eddiego zagrał aktor Robert Picardo, ponieważ na castingu przeraził jedną z aktorek występujących w filmie, Dee Wallace.
Porno sklep w filmie był jak najbardziej autentyczny, podobnie jak zmieszanie wchodzącej tam aktorki.
Kiedy Dee Wallace zobaczyła amatorski film porno, nakręcony w garażu reżysera, niemal zemdlała.
Nakręcenie "Skowytu" zajęło 28 dni, zaś 4 kolejne trwały różne poprawki.
Scenografią w filmie zajął się Robert Burns. Pracował on jednocześnie na planie "Teksańskiej masakry piłą mechaniczną"-stąd możemy zauważyć wiele podobieństw w domach Marshy w "Skowycie" i Leatherface'a w "Teksańskiej..."
Dee Wallace poszła się upić w momencie, kiedy na planie filmowym jej mąż nagrywał rozbierane sceny z Marshą, bo nie mogła tego znieść.
Studio chciało podnieść oglądalność "Skowytu", dlatego do filmu w jednej ze scen w stodole została włączona grupa niemal nagich kobiet. Jednak aktorka Dee Wallace nie zgodziła się na coś takiego, więc scena ta nigdy nie została nakręcona .
Dee Wallace tak bardzo wczuła się w swoją rolę, że nie pamięta praktycznie Roberta Picardo, który grał Eddiego. Podczas kręcenia scen, w której kamera symulowała napastnika, Dee tak bardzo się przeraziła, że przez kilka dni odczuwała wielki strach na widok kamery.
Kobieta, która przemieniając się w wilkołaka strasznie krzyczy, sama wykonała krzyk. Początkowo miał on być zrobiony za pomocą efektów dźwiękowych, jednak aktorka chciała sama spróbować i to właśnie jej wersja bardziej spodobała się reżyserowi.
Zakończenie ukazujące przemianę kobiety w wilka, miało być drastyczne, jednak Dee Wallace zastrzegła sobie w kontrakcie, że nie będzie miała do czynienia z okrutnymi scenami, co zmusiło twórców do ukazania łagodnego wilkołaka.
Rick Barker był odpowiedzialny za wydłużające się pyski wilków w trakcie transformacji, jednak opuścił plan filmu, by zająć się pracą na planie "Amerykańskiego wilkołaka w Londynie".
Kiedy Eddie rozmawia z Karen w kinie dla dorosłych, jego słowa nie pasują do ruchu ust.
Ostateczna przemiana w wilkołaka musiała zostać nagrana w zbliżeniu, gdyż filmowcy przekroczyli budżet.
Karabin, którego używa się znak Dennis Dugan , musi zostać ponownie załadowany przed każdym strzałem. Mimo to, kiedy kręci Slim'a Pickensa , w jakiś sposób udaje mu się uderzyć go dwoma pociskami w ciągu sekundy.
Zdjęcia do filmu kręcono od maja do czerwca 1980 r.