Trzymająca w napięciu, mroczna historia dwójki braci, związanych z mafią zajmującą się handlem noworodkami i transferem prostytutek. Starszy z nich, Ad, nie przebiera w... więcej
Trzymająca w napięciu, mroczna historia dwójki braci, związanych z mafią zajmującą się handlem noworodkami i transferem prostytutek. Starszy z nich, Ad, nie przebiera w środkach, by zrealizować marzenie o lepszym życiu. Marzeniem młodszego Ama jest wygrana w konkursie tańca ulicznego - i nawiązanie relacji z matką, prostytutką, która nieTrzymająca w napięciu, mroczna historia dwójki braci, związanych z mafią zajmującą się handlem noworodkami i transferem prostytutek. Starszy z nich, Ad, nie przebiera w środkach, by zrealizować marzenie o lepszym życiu. Marzeniem młodszego Ama jest wygrana w konkursie tańca ulicznego - i nawiązanie relacji z matką, prostytutką, która nie tylko go nie poznaje, ale też życzy sobie opłaty za spotkanie. Także on zarabia obojętnie wykonując polecenia przemytników, ale sytuacja zmieni się diametralnie, gdy zorientuje się, że w ich ręce wpadła siostra jego przyjaciela. Tłem dla trudnych doświadczeń bohaterów są etniczne i społeczne konflikty, ukazujące od podszewki życie we współczesnej Malezji - którego odważna prezentacja jest wyzwaniem autorów wobec cenzury. Tytuł filmu to słowo oznaczające przekręt, oszustwo, malwersację - które nie tylko opisuje działania bohaterów, ale też komentuje rzeczywistość, w jakiej przyszło im funkcjonować: niesprawiedliwą, pokrętną i rozczarowującą.
Wymieszaj to, co najlepsze, z "Dziecka" i "Pushera". Potem zrób z filmu antyczną tragedię. To, że film został praktycznie niezauważony na świecie, bardzo źle świadczy o świecie filmowej krytyki.
Kino azjatyckie to nie tylko Japonia, Chiny i Indie. Festiwal 5. Smaków w tym roku prezentuje polskiej publiczności kino malezyjskie, jako pierwszy pokazując film Songlap, sławnego w kraju reżysera, Effendee Mazlan. Kino brutalne, pełne krwi i przemocy, emanujące smutkiem i roztargnieniem, ale z pewnością warto,...