film

Start

Le départ
1967
1h 33m
6,5 860
ocen
6,5 10 1 860
6,2 4
oceny krytyków
Asystent fryzjera i maniak motoryzacji w jednym musi wraz z dziewczyną znaleźć nowy samochód na debiutancki wyścig, gdy Porsche jego szefa okazuje się niedostępne. więcej mniej
Start zobacz gdzie obejrzeć online

reżyseria

scenariusz

gatunek

produkcja

premiera

Złoty Niedźwiedź
Film zdobył nagrodę Złoty Niedźwiedź, inną nagrodę oraz 1 nominacja
Sprawdź wszystkie nagrody

Marc jest praktykantem fryzjerskim w eleganckim salonie dla bogatych pań. Ma tylko jedną pasję - samochód. Pragnie wziąć udział w rajdzie, zna już swój numer startowy, ale wciąż nie ma swojego samochodu. W celu zdobycia upragnionego auta podejmuje się realizacji szeregu zwariowanych pomysłów. Gdy jest już bliski celu - pojawia się w jegoMarc jest praktykantem fryzjerskim w eleganckim salonie dla bogatych pań. Ma tylko jedną pasję - samochód. Pragnie wziąć udział w rajdzie, zna już swój numer startowy, ale wciąż nie ma swojego samochodu. W celu zdobycia upragnionego auta podejmuje się realizacji szeregu zwariowanych pomysłów. Gdy jest już bliski celu - pojawia się w jego życiu Michele. Miłość do niej sprawia, że wszystko co było dotąd ważne dla bohatera, przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie... Pierwszy film Skolimowskiego, zrealizowany na Zachodzie przyniósł reżyserowi Złotego Niedźwiedzia na MFF w Berlinie [1967 r.]

studio
Elisabeth / Elisabeth Films
tytuł oryg.
Le départ
inne tytuły
The Departure Miedzynarodowe
więcej
Film kręcono w Brukseli (Belgia).
Muzyka do filmu Skolimowskiego wydana została tylko i wyłącznie w formie LP (4 utwory) w 1966 roku. Nie była to pełna ściezka dzwiękowa do filmu. Dopiero w 1999 w Japonii (znanej z niecodziennych i unikatowych wydawnictw) wydano pełną (na LP / CD), zawierająca 15 utworów, płytę. Utwory z 1966 roku z LP to 1, 10, 14 i 15 z nowej płyty.
Okres zdjęciowy filmu trwał od 26 stycznia do 22 lutego 1967 roku.
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych

Myślę, że „Start” jest esencją tego, co od początku krystalizowało się w twórczości Skolimowskiego. I nie mam na myśli tylko znamiennych: „Rysopisu”, „Walkowera” i „Bariery”, filmów w których czuć stopniowe, coraz odważniejsze odstępstwa od utartej konwencji tworzenia scenariusza, pisania dialogów, realizacji zdjęć....

więcej

Nicola Conte

ocenił(a) film na 10

Motyw muzyczny tego filmu jest obezwładniający, od czasu Kazimierza 2004, na którym widziałem film i po ktorym sobie skombinowałem utwór, wykonywany przez Nicolę - po prostu nie mogę go przestać słuchać.

Wspaniały

ocenił(a) film na 9

Wspaniały film. Szkoda, że tak mało znany w Polsce i trudno dostępny.

"- Czy pan Paul Frere? (...) Mógłby mi pan pomóc? Podpowiedzieć, co powinienem zrobić?" Belgijski zwycięzca Le Mans z 1960 r. Francuzowi nie pomaga.
Jean-Pierre Leaud - bez niespodzianki - jest i w tym filmie lekko histeryzujący, ale "zawsze myślę o samochodach" brzmi bardzo przekonywająco.

Za wszelką cenę

ocenił(a) film na 7

Głośny Jazz, szybkie samochody i piękne kobiety. A w centrum tego wszystkiego Jean-Pierre Léaud pragnący za wszelką cenę uczestniczyć w wyścigach, mimo że nie ma auta. Jego pogoń za upragnionym Porsche kończy się całą masą niezwykłych sytuacji.

Rewelacyjna zabawa kinem w nowofalowej szacie. Skolimowski zakrzywia...

więcej

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones