Wystarczyła pierwsza scena

Selene na gzymsie jako narrator opowiadała o wojnie między wampirami i lykanami
i nagle zeskoczyła z wysokości kilkunastu może kilkudziesięciu metrów i z gracją wylądowała
Już wiedziałem , że ten film mnie pochłonie. Wiele scen było spektakularnych, bardzo widowiskowych, których nie widziałem wcześniej w innych filmach (Matrix to nie to samo)
Jak na tamten czas zrobił na mnie duże wrażenie i oczywiście Kate Beckinsale.

14
  • Na uwagę zasługuje fantastyczna ścieżka dźwiękowa, plus ostatnia scena gdy Selene dowiaduje się że, to Wiktor (jej przybrany ojciec wymordował jej rodzinę). Ostatnie cięcie miecza jako symboliczne moralne zwycięstwo Sonji i Lucjana których ziściło się marzenie stworzenia hybrydy pół wampira i pół wilkołaka. Selene w rytmie podniosłej muzyki podnosi naszyjnik Sonji a wilkołaki oddają Selene i Michaelowi pokłon. W tej scenie jest chyba najpiękniejsza muzyka w całym filmie. Ale pierwsza scena jest zabójcza.

  • cyt"(Matrix to nie to samo)"
    ______________________________
    A co Matrix ma wspólnego z Underworld?

    • Dużo zwolnień tempa, stroje, sama strzelanina w metrze z duża ilością wystrzelonych pocisków ,sypiące się łuski i kule niszczące filary aż się tynk sypał, albo jak Selene uciekając przed lykanem czy lykaninem (tym wielkim murzynem) rzuciła w jego strone uzbrajające się w ostrza takie okrągłe metalowe przedmioty i nastąpiło zwolnienie tempa. Tak właściwie to slow motion to nie zasługa matrixa tylko pierwszy raz widziałem to w Blade: wieczny łowca. Matrix to rozpowszechnił.
      Są to tylko detale, tak jak napisałem Matrix to nie to samo.

      • Tak masz rację Underworld jest to błąd systemu który wchłonął źle działający program o którym mówiła wyrocznia Neo w Matrix Reaktywacja, przed walka Neo z Agentem Smithem. Underworld to Matrixowy błąd systemu.


        • Jeśli to sarkazm to jesteś mistrzynią

          • To jest tylko sarkazm. Między Trylogia "Underworld" a "Matrix" nie ma jakiegokolwiek podobieństwa w jakimkolwiek kontekście, z tym że Matrixa kręcili w Sydney (Australia), a "Underworld" w Vancouver" Kanada. Oba te miasta założyli Brytyjczycy i oba te miasta są pod wielkim wpływem kultury brytyjskiej. Nadal nie rozumię twojego komentarza odnośnie umieszczenie dzieła rodzeństw Wachowskich w artykule o "Underworld" używając analizy porównawczej.

            • He, analiza porównawcza, he... Ja natomiast patrzę i widzę, he...

              • Co widzisz? Wymień.

              • Co widzisz?

              • Tak masz rację Underworld jest to błąd systemu który wchłonął źle działający program o którym mówiła wyrocznia Neo w Matrix Reaktywacja, przed walka Neo z Agentem Smithem. Underworld to Matrixowy błąd systemu.

                I jeszcze jedno. W tych sztucznych łonach które stanowią źródło energii dla maszyn żyjącym ludziom podłączonym do Matrixa wstrzykuje się dożylnie jako pokarm, z krwi martwych ciał dla osób żyjących.

                Czy to widzisz?

              • cytuję użytkownika Jamie_Jabberwocky: "He, analiza porównawcza, he... Ja natomiast patrzę i widzę, he..."

                Hehehe a wiesz co ja widzę? Matrix to Plagiat totalny!!! Mix kilku fantastycznych filmów które każde z osobna są arcydziełami:
                Tron (1982) - ludzka istota w cyberprzestrzeni
                Terminator (1984) - walka ludzi z maszynami
                Terminator 2: Dzień Sądu (1991) -koncepcja "Wybrańca", "Mesjasza" w roli Johna Connora= walka ludzi z maszynami,
                Trzynaste piętro (1988) + rameke Trzynaste piętro (1999) - świadome byty w cyberprzestrzeni zdolne przenikać do realnego świata
                Pamięć absolutna (1990) neuro interaktywn symulacji w postaci wyimaginowanego świata
                Blade (1998) - skoki z wieżowców przez ulice plus zwolnione tępa w walkach
                Blade Runner (1982) - zasnute ciemne niebo
                MIB czyli Faceci w czerni (1997) - czarne garnitury Agentów rządowych plus ciemne okulary
                Dark City (1998)
                Ghost in the shell, z literatury cyberpunk

                • Zapomniałeś dodać:
                  Superman - latanie po niebie
                  Powrót Jedi - ratowanie kapitana Solo z rąk Jaby a w Matrix Reaktywacja ratowanie Neo z rąk "Kolejarza".

                • Mam wrażenie, że zamiast miłośników czystej rozrywki - jakim jest kino i ogólnie filmy - zebrała się tutaj ponura grupa ortodoksyjnych statystyków z zerowym poczuciem humoru....
                  Nadal patrzę i widzę - i niezależnie od waszej analizy i drobiazgowego rozbioru szczegółów - widzę, że oba filmy są do siebie podobne. Ponadto, Selene bardzo ładnie skacze sobie po ekranie... i tyle.

                • Dzieciaku mówi ci coś tytuł "Dark City" (1998):
                  h t t p : / / galeon.hispavista. c o m /cinerama/actu2/matrixdarkcity.htm
                  http://www.filmweb.pl/film/Matrix+Reaktywacja-2003-7603/disc...

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • A Star Wars, LOTR, Hobbit, Harry Potter, "Saga Zmierzch" nie mają psychofanów? Przepraszam ale nie mieszkam w Polsce a z mężem w domu rozmawiamy po angielsku. Mam 34 lata, więc nie uczęszczam do szkoły. Artykuł jest poświęcony filmowi "Underworld" a cały czas mam wrażenie że przychodzą tutaj same trolle internetowe i psychofani filmu "Matrix". Skąd niby te kompleksy?

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Oto Symptomy twojego zachowania w dyskusjach na forach filmwebu:

                  1. bezgraniczne podporządkowanie się jakiejś idei (np. Ten system operacyjny jest najlepszy!) i bronienie jej do końca (często wbrew rzeczywistości) – jest to kryterium kontrowersyjne, ponieważ samo fanatyczne przywiązanie do określonej idei nie oznacza trollowania;
                  2. prosta do zauważenia sztuczna nieznajomość podstaw tematu danego forum (np. na forum o zaletach systemów komputerowych, troll zapyta, czym jest system komputerowy.);
                  3. częste zadawanie tych samych pytań, na które odpowiedź została już udzielona – celem trolla jest w tym przypadku zapętlenie dyskusji i wprowadzenie dodatkowego zamieszania;
                  4. celowe wyrażanie zdania różnego od grupy w której ów zdanie wyraża, nawet jeśli jest takie same jak jego, co z kolei prowadzi do dyskusji z której "wyciąga" się osoby niepotrafiące uargumentować własnego zdania(daje to im satysfakcje z poczucia wyższości nad innymi)
                  5. brak konsekwencji podczas prowadzenia dyskusji i zaprzeczanie własnym tezom i opiniom;
                  6. chętne używanie argumentów ad personam – atakujących osoby lub ich cechy szczególne, jak wiek/zainteresowania/etc., bez związku z tematem dyskusji, a często przy użyciu słów wytrychów, w niektórych przypadkach troll posuwa się do wyzwisk i gróźb[2];
                  7. skrajny stosunek do netykiety (wybrane zasady) lub ortografii – albo atakowanie wszystkich za najdrobniejsze literówki, albo demonstracyjne łamanie zasad;
                  8. skrajna megalomania i pogardliwy stosunek do innych osób – jest to bardzo charakterystyczna cecha trolli, która prowadzi prędzej czy później do ich wyobcowania, bo nawet osoby pierwotnie sympatyzujące z trollem lub odnoszące się doń neutralnie zrażają się do niego z powodu takich zachowań przejawianych wobec nich;
                  9. częste nazywanie innych dyskutantów trollami internetowymi;
                  10. wprowadzanie zamieszania w stosunku do własnej osoby, przedstawianie siebie jako ofiary (np. moderatorów, współdyskuntantów etc.) także w sytuacjach niezwiązanych z danym forum;
                  11. konfabulacja np. na temat swego wykształcenia, pracy, pozycji społecznej bądź doświadczeń życiowych – celem trolla jest tutaj nadanie większego znaczenia swoim wypowiedziom, jako pochodzącym od specjalisty, osoby, która coś zna z autopsji, etc.;
                  12. próby utrudniania innym wypowiedzi w dyskusji poprzez środki techniczne dostępne w danym forum (np. w Usenecie może dochodzić do prób zmieniania lub usuwania wypowiedzi współdyskutantów, ponieważ protokół nie pozwala na sprawdzenie, czy post z żądaniem usunięcia innego posta pochodzi od autora usuwanego posta) – działania takie jednak są rzadkie, ponieważ zazwyczaj wiążą się z naruszeniem regulaminu danego forum i tym powodują zdecydowaną reakcję administratorów, więc troll często ich unika, żeby nie utracić dostępu do danego forum;
                  13. za każdym razem rozpoczynanie wypowiedzi od tego samego zwrotu – powitania, często obraźliwego, prowokacyjnego;
                  14. ceremonialne używanie filtrów (np. killfile'a) – troll uroczyście obwieszcza, że jego oponent ma znaleźć się w filtrze trolla, przy czym bardzo często i tak tego nie robi i dalej czyta wypowiedzi oponenta (czasem tylko próbuje udawać, że je filtruje);
                  15. regularne ogłaszanie swojego definitywnego odejścia z forum lub grupy dyskusyjnej i za każdym razem, po jakimś czasie, powracanie – troll tłumaczy się tutaj różnego rodzaju obowiązkiem, otrzymaniem kilkuset maili zachęcających do powrotu etc.;
                  16. zmienianie własnych danych, które może polegać albo na drobnych zmianach tych danych (np. Troll może zmienić się w Troola lub Trrola etc.) albo na poważnych zmianach takich danych (np. Troll staje się „Uczestnikiem”) – celem trolla jest spowodowanie, aby inni uczestnicy forum nie mogli filtrować wypowiedzi trolla lub ich ignorować bez czytania;
                  17. tworzenie klonów (np. Troll może także występować w tym samym okresie także jako Uczestnik1 i Uczestnik2), których wypowiedzi składają się z wyrazów poparcia wypowiedzi trolla występującego pod własnymi danymi oraz ataków na oponentów tego trolla – troll w ten sposób próbuje wykazać, że nie jest izolowany i cieszy się poparciem na danym forum.

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Troll forumowy.

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Dzięki, za komplement, przy moich 50-ciu paru być nazwanym dzieciakiem, to miłe...
                  Kobito ślunsko, nerwy łyknij - piękności szkodzą... Może nie twojej, ale zawszeć...

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Piękny masz obrazek w profilu. Mimo wszystko pozdrawiam.

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Mam wielbiciela

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Troll forumowy!

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Troll forumowy!

                • Troll forumowy!

                • Piękny masz obrazek w profilu. Mimo wszystko pozdrawiam.

                • Troll forumowy

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Doczytałem sobie do końca - i dużymi literami PRZEPRASZAM - nie ponurzy statystycy, tylko banda gówniarzy niedorozwojów - NIE jestem fanem Matrixa, nawet wszystkich części nie oglądałem.
                  A Underworld JEST podobny do MATRIXA, RESIDENT EVIL i kilku jeszcze badziewnych filmów - przyjemnie się patrzy jak panienki brykają po ekranie, mnie jako takiemu co w rzyci był i guano widział, tyle wystarczy - a wy się gryźcie dalej, znawcy...

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem

                • Chodzi ci o efekty specjalne nawiązujące do "kultury cyberpunku" plus stroju grupy rockowej The Damning Well (featuring Wes Borland, Richard Patrick, Josh Freese & Danny Lohner) który filmowi "Underworld" użyczał Soundtracku w piosence "Awakening". Stój Kahn'a i Morfeusza. "Underworld" jeżeli już brał z czegoś inspirację to tylko z "Dark City" (1998) a nie z "Matrix".

                • http://galeon.hispavista.com/cinerama/actu2/matrixdarkcity.h...

                  http://en.wikipedia.org/wiki/Simulacron-3
                  In late 1990s Los Angeles, Hannon Fuller (Armin Mueller-Stahl) owns a multi-billion-dollar computer enterprise, and is the inventor of a newly completed virtual reality (VR) simulation of 1937 Los Angeles, filled with simulated humans unaware they are computer programs. When Fuller is murdered just as he begins premature testing of the VR system, his friend and protégé, Douglas Hall (Craig Bierko) who is also the heir to the company, becomes the primary suspect. The evidence against him is so strong that Hall begins to doubt his own innocence.

                  Between interrogations by LAPD Detective Larry McBain (Dennis Haysbert), Hall meets Jane Fuller (Gretchen Mol), the estranged daughter of Hannon Fuller, who is busy with the shutdown of the new VR system. Hall romances her. When a local bartender claims to have witnessed a meeting between Hall and Fuller on the night Fuller was murdered, Hall is arrested. He is released when Jane gives him an alibi. The bartender is later murdered.

                  With the assistance of his associate Whitney (Vincent D’Onofrio), Hall attempts to find a message that Fuller left for him inside the simulation. Entering the virtual reality, Hall becomes a banker named John Ferguson. Fuller left the message with a bartender named Jerry Ashton (Vincent D'Onofrio), who read the message and discovered he is an artificial creation. Frightened and angry, Ashton tries to kill Hall. Hall barely survives to escape the virtual reality.

                  Now unable to find Jane, Hall discovers her double, Natasha Molinaro, working as a grocery store clerk — but Molinaro does not recognize Hall. This leads Hall to perform an experiment outside the VR system, something that Fuller’s letter instructed him to try: drive to a place where he never would have considered going otherwise. He does so, and discovers a place that resembles a wireframe model. Hall grasps the truth, the meaning of Fuller's message: 1990s Los Angeles is itself a simulation.

                  Jane Fuller explains to Hall the truth: his world is one of thousands of virtual worlds, but it is the only one in which one of the occupants has developed a virtual world of its own. Jane Fuller lives in the real world outside the 1990s simulation, and only entered the virtual version to assume the role of her simulation, gain control of her father's company in that simulation, and shut down the simulated 1937 reality. The virtual Hall is modeled after David, Jane’s real-world husband. It was David who committed the murders via Hall’s body, being driven to jealousy when Jane fell in love with the Hall character.

                  Whitney enters the 1937 simulation, assuming the body of bartender Jerry Ashton, who has kidnapped Ferguson (Hall’s 1937 identity) and bound him in the trunk of his car. When Whitney is killed in a car crash inside the 1937 simulation, Ashton’s consciousness takes control of Whitney’s body in the 1990s simulation and takes Hall hostage. Hall convinces Ashton that he's not in the real world, but in a simulation. Hall takes Ashton to the place where he was born: a computer lab. David assumes control of Hall again to kill Ashton, and then attempts to rape and murder Jane. Jane is rescued by Det. McBain, who shoots and kills David. McBain at this point has realized the nature of his own reality, and jokingly asks Jane "So, is somebody going to unplug me now?" She answers "no", so McBain follows with the request "Look, do me a favor, when you get back to wherever it is you come from, just leave us the hell alone down here, okay?"

                  David's death as Hall in the 1990s simulation allows Hall’s artificial consciousness to take control of David’s body in the real world. He wakes in 2024, connected by a device to the VR system. He disconnects the system and finds Jane and her father, the real Hannon Fuller. Jane wants to tell Hall more about the simulation, but as she begins the film ends, the screen image turning black like a computer monitor being turned off.

                  http://www.filmweb.pl/film/Apokalipsa-1996-8334
                  Akcja filmu rozgrywa się w przyszłości. Zniszczoną wybuchami atomowymi Ziemią rządzą cyborgi, które wygrały w walce z gatunkiem ludzkim i opanowały Ziemię. Jeden z nich, przeznaczony do eksterminacji ludzi, Omega Doom, po wypadku staje u boku nielicznych partyzantów, którzy usiłują przywrócić dawny ład...

                  http://www.filmweb.pl/film/Nie%C5%9Bmiertelny+II%3A+Nowe+%C5...
                  Rok 2025. Warstwa ozonowa zostaje zniszczona. Kilka lat wcześniej Connor MacLeod (Christopher Lambert) utworzył tarczę, która okryła planetę, lecz pogrążyła ją w ciemnościach. Teraz MacLeod, pozbawiony nieśmiertelności, jest schorowany i zbliża się do kresu swych dni. Sytuację chce wykorzystać dyktator z planety Zeist (Michael Ironside). Wysyła on na Ziemię swoich ludzi, by zabili Connora.

                  http://www.filmweb.pl/film/Blade+-+Wieczny+%C5%82owca-1998-1...
                  Blade (1998) skoki, uniki Deacona Frosta przed kulami Bladea, w komiksie Marvela ludzie jako źródła pokarmu na wzór z filmu „Coma” i sztuczne łona „Matrixa”

                  Ghost in the Shell (1995) Przykłady:
                  http://www.filmweb.pl/film/Ghost+in+the+Shell-1995-31866
                  1.gniazdka w tyłach szyi syntetycznych ludzi
                  2.scena otwierająca z zielonymi symbolami jest bardzo podobna w obu filmach
                  3.ujęcie agenta lądującego na dachu w scenie ucieczki Trinity jest prawie identyczne z ujęciem Kusanagi w czasie pościgu za pierwszą 4.marionetką”
                  5.ujęcie Neo chowającego się za filarem w sekwencji walki w wieżowcu jest identyczne jak ujęcie Major w czasie walki z czołgiem.
                  6.ujęcie w końcowej scenie pościgu Neo, który biegnie w kierunku hotelu. Po drodze agenci oddają w jego stronę strzały na targu, te z kolei niszczą ustawione na straganie arbuzy. Ta sama sytuacja przydarzyła się Batō w scenie na targu w Ghost in the Shell

                  Pamięć absolutna (1990) Total Recall - czerwona pigułka
                  http://www.filmweb.pl/film/Pami%C4%99%C4%87+absolutna-1990-1...


                  Filmy których akcja odbywa siĘ w wirtualnej rzeczywistości.
                  Avalon (2001), by Mamoru Oshii
                  Brainscan (1994), by John Flynn
                  Brainstorm (1983), science fiction film directed by Douglas Trumbull and starring Christopher Walken and Natalie Wood
                  The Cabin in the Woods (2011), directed by Drew Goddard, in which to prevent doomsday a group of teenagers must be sacrificed without their recognizing.
                  Cargo (2009), directed by Ivan Engler and Ralph Etter
                  Cube 2: Hypercube (2002) written by Sean Hood
                  Dark City (1998) by Alex Proyas
                  eXistenZ (1999), by David Cronenberg, in which level switches occur so seamlessly and numerously that at the end of the movie it is difficult to tell whether the main characters are back in "reality"
                  Good Bye Lenin! (2003), by Wolfgang Becker: a Berlin family tries to make the feeble mother believe that East Germany did not fall
                  Inception (2010), by Christopher Nolan, where an extractor invades dreams to steal information and ideas, but is asked to implant an idea instead of stealing one.
                  The Island (2005), directed by Michael Bay
                  Jacob's Ladder (1990), thriller directed by Adrian Lyne
                  Lost Highway (1997), by David Lynch
                  The Matrix series (1999–2003), by Andy and Lana Wachowski
                  The Nines (2007), unknowingly to the viewer, is focused completely on the subject of simulated reality
                  Abre los Ojos (Open Your Eyes) (1997), by Alejandro Amenábar (remade as Vanilla Sky, 2001)
                  Strange Days (1995), by Kathryn Bigelow
                  Surrogates (2009), by Jonathan Mostow
                  Synecdoche, New York (2008), written and directed by Charlie Kaufman: an eccentric theatre director creates a replica of New York City inside New York City, complete with a copy of himself making his own replica of New York City.
                  The Thirteenth Floor (1999), directed by Josef Rusnak
                  Total Recall (1990), directed by Paul Verhoeven and based on the Philip K. Dick story "We Can Remember It for You Wholesale"
                  Tron (1982), by Walt Disney Pictures
                  The Truman Show (1998), in which the titular character unknowingly lives his entire life in a false reality created to make a voyeur television show about him
                  Vanilla Sky (2001), by Cameron Crowe
                  Virtuosity (1995), by Brett Leonard
                  Welt am Draht (1973), German film adaptation of the novel Simulacron-3 from Rainer Werner Fassbinder
                  Welcome to Blood City (1977), by Peter Sasdi
                  Westworld, a science fiction movie directed by writer Michael Crichton
                  Tron Legacy (2010), by Walt Disney Pictures
                  The Village The occupants of a small Pennsylvania village in 1897 live in fear of nameless creatures in the surrounding woods.

                • Underworld w żadnym stopniu nie jest podobny do Matrixa (czytaj szMatrixa), a jeżeli uważasz inaczej to uzasadnij.

              • Osoba która napisała ten post nie ma elementarnej wiedzy na temat kręcenia filmów. Za efekty specjalne i stroje nie odpowiada reżyser al, inna wyznaczona specjalnie do tego osoba. Reżyser czuwa tylko nad realizacją całego projektu. Nie wiem skąd biorą się te kompleksy wśród fanów Matrixa do "Underworld". Już od dłuższego czasu obserwuję tę tendencję. Fani Matrixa od dłuższego czasu wchodzą do artykułów poświęconym "Underworld" i najpierw się spinaja a późnie walą sucharami. Co do Matrixa.

              • MASZ UROJENIA PRZEŚLADOWCZE. Matrix sam jest plagiatem samym w sobie.
                Dowody:
                http://galeon.hispavista.com/cinerama/actu2/matrixdarkcity.h...

                http://en.wikipedia.org/wiki/Simulacron-3
                In late 1990s Los Angeles, Hannon Fuller (Armin Mueller-Stahl) owns a multi-billion-dollar computer enterprise, and is the inventor of a newly completed virtual reality (VR) simulation of 1937 Los Angeles, filled with simulated humans unaware they are computer programs. When Fuller is murdered just as he begins premature testing of the VR system, his friend and protégé, Douglas Hall (Craig Bierko) who is also the heir to the company, becomes the primary suspect. The evidence against him is so strong that Hall begins to doubt his own innocence.

                Between interrogations by LAPD Detective Larry McBain (Dennis Haysbert), Hall meets Jane Fuller (Gretchen Mol), the estranged daughter of Hannon Fuller, who is busy with the shutdown of the new VR system. Hall romances her. When a local bartender claims to have witnessed a meeting between Hall and Fuller on the night Fuller was murdered, Hall is arrested. He is released when Jane gives him an alibi. The bartender is later murdered.

                With the assistance of his associate Whitney (Vincent D’Onofrio), Hall attempts to find a message that Fuller left for him inside the simulation. Entering the virtual reality, Hall becomes a banker named John Ferguson. Fuller left the message with a bartender named Jerry Ashton (Vincent D'Onofrio), who read the message and discovered he is an artificial creation. Frightened and angry, Ashton tries to kill Hall. Hall barely survives to escape the virtual reality.

                Now unable to find Jane, Hall discovers her double, Natasha Molinaro, working as a grocery store clerk — but Molinaro does not recognize Hall. This leads Hall to perform an experiment outside the VR system, something that Fuller’s letter instructed him to try: drive to a place where he never would have considered going otherwise. He does so, and discovers a place that resembles a wireframe model. Hall grasps the truth, the meaning of Fuller's message: 1990s Los Angeles is itself a simulation.

                Jane Fuller explains to Hall the truth: his world is one of thousands of virtual worlds, but it is the only one in which one of the occupants has developed a virtual world of its own. Jane Fuller lives in the real world outside the 1990s simulation, and only entered the virtual version to assume the role of her simulation, gain control of her father's company in that simulation, and shut down the simulated 1937 reality. The virtual Hall is modeled after David, Jane’s real-world husband. It was David who committed the murders via Hall’s body, being driven to jealousy when Jane fell in love with the Hall character.

                Whitney enters the 1937 simulation, assuming the body of bartender Jerry Ashton, who has kidnapped Ferguson (Hall’s 1937 identity) and bound him in the trunk of his car. When Whitney is killed in a car crash inside the 1937 simulation, Ashton’s consciousness takes control of Whitney’s body in the 1990s simulation and takes Hall hostage. Hall convinces Ashton that he's not in the real world, but in a simulation. Hall takes Ashton to the place where he was born: a computer lab. David assumes control of Hall again to kill Ashton, and then attempts to rape and murder Jane. Jane is rescued by Det. McBain, who shoots and kills David. McBain at this point has realized the nature of his own reality, and jokingly asks Jane "So, is somebody going to unplug me now?" She answers "no", so McBain follows with the request "Look, do me a favor, when you get back to wherever it is you come from, just leave us the hell alone down here, okay?"

                David's death as Hall in the 1990s simulation allows Hall’s artificial consciousness to take control of David’s body in the real world. He wakes in 2024, connected by a device to the VR system. He disconnects the system and finds Jane and her father, the real Hannon Fuller. Jane wants to tell Hall more about the simulation, but as she begins the film ends, the screen image turning black like a computer monitor being turned off.

                http://www.filmweb.pl/film/Apokalipsa-1996-8334
                Akcja filmu rozgrywa się w przyszłości. Zniszczoną wybuchami atomowymi Ziemią rządzą cyborgi, które wygrały w walce z gatunkiem ludzkim i opanowały Ziemię. Jeden z nich, przeznaczony do eksterminacji ludzi, Omega Doom, po wypadku staje u boku nielicznych partyzantów, którzy usiłują przywrócić dawny ład...

                http://www.filmweb.pl/film/Nie%C5%9Bmiertelny+II%3A+Nowe+%C5...
                Rok 2025. Warstwa ozonowa zostaje zniszczona. Kilka lat wcześniej Connor MacLeod (Christopher Lambert) utworzył tarczę, która okryła planetę, lecz pogrążyła ją w ciemnościach. Teraz MacLeod, pozbawiony nieśmiertelności, jest schorowany i zbliża się do kresu swych dni. Sytuację chce wykorzystać dyktator z planety Zeist (Michael Ironside). Wysyła on na Ziemię swoich ludzi, by zabili Connora.

                http://www.filmweb.pl/film/Blade+-+Wieczny+%C5%82owca-1998-1...
                Blade (1998) skoki, uniki Deacona Frosta przed kulami Bladea, w komiksie Marvela ludzie jako źródła pokarmu na wzór z filmu „Coma” i sztuczne łona „Matrixa”

                Ghost in the Shell (1995) Przykłady:
                http://www.filmweb.pl/film/Ghost+in+the+Shell-1995-31866
                1.gniazdka w tyłach szyi syntetycznych ludzi
                2.scena otwierająca z zielonymi symbolami jest bardzo podobna w obu filmach
                3.ujęcie agenta lądującego na dachu w scenie ucieczki Trinity jest prawie identyczne z ujęciem Kusanagi w czasie pościgu za pierwszą 4.marionetką”
                5.ujęcie Neo chowającego się za filarem w sekwencji walki w wieżowcu jest identyczne jak ujęcie Major w czasie walki z czołgiem.
                6.ujęcie w końcowej scenie pościgu Neo, który biegnie w kierunku hotelu. Po drodze agenci oddają w jego stronę strzały na targu, te z kolei niszczą ustawione na straganie arbuzy. Ta sama sytuacja przydarzyła się Batō w scenie na targu w Ghost in the Shell

                Pamięć absolutna (1990) Total Recall - czerwona pigułka
                http://www.filmweb.pl/film/Pami%C4%99%C4%87+absolutna-1990-1...


                Filmy których akcja odbywa siĘ w wirtualnej rzeczywistości.
                Avalon (2001), by Mamoru Oshii
                Brainscan (1994), by John Flynn
                Brainstorm (1983), science fiction film directed by Douglas Trumbull and starring Christopher Walken and Natalie Wood
                The Cabin in the Woods (2011), directed by Drew Goddard, in which to prevent doomsday a group of teenagers must be sacrificed without their recognizing.
                Cargo (2009), directed by Ivan Engler and Ralph Etter
                Cube 2: Hypercube (2002) written by Sean Hood
                Dark City (1998) by Alex Proyas
                eXistenZ (1999), by David Cronenberg, in which level switches occur so seamlessly and numerously that at the end of the movie it is difficult to tell whether the main characters are back in "reality"
                Good Bye Lenin! (2003), by Wolfgang Becker: a Berlin family tries to make the feeble mother believe that East Germany did not fall
                Inception (2010), by Christopher Nolan, where an extractor invades dreams to steal information and ideas, but is asked to implant an idea instead of stealing one.
                The Island (2005), directed by Michael Bay
                Jacob's Ladder (1990), thriller directed by Adrian Lyne
                Lost Highway (1997), by David Lynch
                The Matrix series (1999–2003), by Andy and Lana Wachowski
                The Nines (2007), unknowingly to the viewer, is focused completely on the subject of simulated reality
                Abre los Ojos (Open Your Eyes) (1997), by Alejandro Amenábar (remade as Vanilla Sky, 2001)
                Strange Days (1995), by Kathryn Bigelow
                Surrogates (2009), by Jonathan Mostow
                Synecdoche, New York (2008), written and directed by Charlie Kaufman: an eccentric theatre director creates a replica of New York City inside New York City, complete with a copy of himself making his own replica of New York City.
                The Thirteenth Floor (1999), directed by Josef Rusnak
                Total Recall (1990), directed by Paul Verhoeven and based on the Philip K. Dick story "We Can Remember It for You Wholesale"
                Tron (1982), by Walt Disney Pictures
                The Truman Show (1998), in which the titular character unknowingly lives his entire life in a false reality created to make a voyeur television show about him
                Vanilla Sky (2001), by Cameron Crowe
                Virtuosity (1995), by Brett Leonard
                Welt am Draht (1973), German film adaptation of the novel Simulacron-3 from Rainer Werner Fassbinder
                Welcome to Blood City (1977), by Peter Sasdi
                Westworld, a science fiction movie directed by writer Michael Crichton
                Tron Legacy (2010), by Walt Disney Pictures
                The Village The occupants of a small Pennsylvania village in 1897 live in fear of nameless creatures in the surrounding woods.

Zgłoś nadużycie

Opisz, dlaczego uważasz, że ten wpis nie jest zgodny z regulaminem serwisu: