PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=1119}
7,3 6 324
oceny
7,3 10 1 6324
7,6 14
ocen krytyków
Wszystko na sprzedaż
powrót do forum filmu Wszystko na sprzedaż

Mam rację? Każdy naśladuje każdego, Olbrychski na Cybulskiego, a nawet jak Belmondo. Wajda konstruuje film, który mi osobiście przypomina dzieła Godarda jak "Szalony Piotruś" albo "Do utraty tchu". Niesforna francuska nowa fala, za którą chwycić postanowił Andrzej Wajda przy realizacji tego filmu nadaje mu tylko zbędnego zmanierowania. Konwencja "filmu w filmie" tak samo zbędna jak w "Tataraku" - taki element zaskoczenia, że jacie pacie. Ah tak! i jeszcze... ehh... kto to był? Producent/ scenarzysta/ krytyk? chodzący i wyliczający reżyserowi Andrzejowi swoje refleksje na temat jego filmu niczym w "Osiem i pół". W sumie to irytował mnie nawet habsburski zgryz Olbrychskiego :P. Na plus tylko Elżbieta Czyżewska, no ale to wiadomo dlaczego...
W jednym zdaniu: hyc, hyc co myśli na mózg przyniosą do kociołka et voila! ZAKALEC!

ocenił(a) film na 7
ringos1

Fakt, dziś ponownie, po latach, obejrzałem "Wszystko...", a w miniony weekend również "Do utraty tchu" i muszę się z Tobą zgodzić.
Z tym, że Godard zrobił to znacznie umiejętniej, zgrabniej, mimo że, mnie osobiście, Belmondo strasznie drażnił tym cwaniacko-olewającym stylem bycia, który nie był wyłącznie zabiegiem artystycznym. On taki po prostu był. Znam trochę ludzi z Francji i również dziś, wielu ma taki styl bycia. Z resztą, nie tylko Francuzi ;-)

ocenił(a) film na 10
Jakub_Mroz

Panowie, Godard to nudziarz. Nawet jeśli Wajda cytuje inne filmy, inspiruje się nową falą, robi to bardzo umiejętnie i mnie to rusza (może dlatego, że nie lubię nowej fali, ale lubię Wajde). Zresztą trudno oceniać ten film odwołując się do innych dzieł - myślę, że głównym punktem odniesienia powinien być sam Cybulski - wielki nieobecny. Mnie osobiście fascynuje oddanie procesu twórczego i opisania historii człowieka, który był legendą już za życia. Jak zrobić film o odejściu takiej postaci? Karkołomne wyzwanie. Niesamowity rezultat.

ringos1

Problem w tym, że Wajda po prostu nie był artystą wybitnym i błyskotliwym. To reżyser niezdolny do tworzenia wielkich, inspirujących widza arcydzieł. Co innego reszta polskich klasyków. Moja teoria jest odrobinę kontrowersyjna, ale zdaje się być prawdziwa. Niech przemówią fakty:
- Wajda - Polak chłopskiego pochodzenia
- Kawalerowicz - Polak ormiańskiego pochodzenia
- Munk - Polak żydowskiego pochodzenia
- Polański - Polak żydowskiego pochodzenia
- Hoffman - Polak żydowskiego pochodzenia
- Ford - Mosze Lifszyc
- Zanussi - polsko - włoskie pochodzenie
Plot twist - poglądy polityczne, które wyznaję, często bywają nazywane przez "elitę" dziennikarską faszystowskimi.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones