TOP 10:
1. Dyliżans
2. Poszukiwacze
3. Wyjęty spod prawa Josey Wales
4. Zawodowcy
5. Zabójstwo Jesse'ego Jamesa przez tchórzliwego Roberta Forda
6. W samo południe
7. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie
8. Dobry, zły i brzydki
9. Rio Bravo
10. Bez przebaczenia
Zabójstwo Jassego............... ma się do ,,Dyliżans'' jak pięść do nosa ;-)
Ten film to mój konik, patrzę na niego w zupełnie inny sposób.
Nie podciągnę pod ten film nic innego, bo to będzie dla niego zniewaga ;-)
Wydaje mi się , że pięść całkiem pasuje do nosa kształtem . Możecie się nie zgodzić , ale wydaję mi się , że nos został stworzony do bicia pięścią .
1 Dawno temu na dzikim zachodzie
2 Josey Wales
3 Dzika Banda
4 Tańczący z wilkami
5 Dobry, Zły i Brzydki
6 Za Garść Dolarów
7 Bez Przebaczenia
8 Butch Cassidy and the Sundance Kid
9 Poszukiwacze
10 Rio Brawo
Ja bym tu jeszcze gdzieś umieścił 3:10 do Yumy (nowsza wersja) - świetny film c:
fakt, świetny, w ogóle ta dycha jest "ruchoma" nawet tareaz wcisnął bym tam "Przełomy Missourii" lub "Zagarść dolarów więcej" ;)
1. Dobry, zły i brzydki
2. Zabójstwo Jesse'ego Jamesa przez tchórzliwego Roberta Forda
3. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie
4. Dzika banda
5. Za kilka dolarów więcej
6. Jeremiah Johnson
7. Wyjęty spod prawa Josey Wales
8. Przełomy Missouri
9. Człowiek zwany Ciszą
10. Truposz
1. Dobry, zły i brzydki
Jeremiah Johnson
Pewnego razu na Dzikim Zachodzie
Płonące siodła
Zabójstwo Jesse'ego Jamesa przez tchórzliwego Roberta Forda
Blueberry
Wrota niebios -pełna wersja
Lemoniadowy Joe
Mały wielki człowiek
na dziesiąty zostawiam miejsce
1. Tańczący z wilkami (Dla mnie to top 3 najlepszych filmów w dziejach kina bez podziału na gatunki. Arcydzieło absolutne.)
2. Poszukiwacze (Dwie legendy – John Ford i John Wayne – potwierdzają, dlaczego są mistrzami.)
3. Mały Wielki Człowiek (Forrest Gump na dzikim zachodzie. A Dustin Hoffman gra tu najlepszą rolę w karierze.)
4. Rzeka Czerwona (Fenomenalny konflikt charakterów, studium surowego przywódcy na miarę kapitana Ahaba i zapierające dech sceny spędu bydła.)
5. Siedmiu wspaniałych (Nie każdy tak sądzi, ale moim zdaniem przebija japoński oryginał, który też jest świetny.)
6. Jeremiah Johnson (Nie sądziłem, że Pollack może zrobić aż tak dobry film, a Redford – zagrać aż tak dobrą rolę.)
7. Rio Bravo („My rifle, my pony and me” i wszystko jasne.)
8. Człowiek, który zabił Liberty Valance’a (Społeczność Dzikiego Zachodu i zachodzące w niej zmiany zostały tu pokazane tak dobrze, jak nigdzie indziej.)
9. Gwiazda szeryfa (Perkins to nie tylko „Psychoza”. Świetna historia inicjacyjna.)
10. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie (Leone udowadnia swoją reżyserską wielkość właśnie tym filmem, a nie przereklamowaną Dolarową Trylogią.)