Możecie polecić jakieś inne filmy w podobnym klimacie?
Obejrzałem go świeżo całą trylogię, a do tego trylogię: Pan Zemsta, Pani Zemsta i Oldboy oraz The Chaser (Choogyeogja ) i jestem w lekkim szoku nad poziomem kina w korei - te filmy to bomba jednym słowem.
nie wiem dokładnie czy chodzi Ci o "podobny klimat" w sensie seryjnych morderców i bezradnej policji itp. ale jeśli tak to zanotuj sobie:
Zodiak, Gdzie Jesteś Amando, Rzeka Tajemnic, Black Dahlia, L.A. Confidential,
a jeśli masz możliwość, to koniecznie zagraj w Heavy Rain!!!
"podobny klimat" - zbrodnia (niekoniecznie seryjna), kłopot z identyfikacją sprawcy (bezradna policja tu jak najbardziej na miejscu ;)) - przynajmniej dla bohater-a/-ki filmu, jakaś tam brutaliza wskazana - ale bez maniakalnej jatki z wkręcaniem w głowę śrubek ;) (tu chaser czy trylogia zemsty idealnie się wpasowało w me gusta), wiadomo - kilka zawijasów śledczych w trakcie i do tego zaskakujące zakończenie. Trochę jaja wyszły z tego opisu. No ale klimat mroku i motania się głównego bohatera musi być :). Aha, najlepiej gdy do tego azjaci kręcą - białasi mi się z lekka przejedli ;).
MakoR polecił mi m.in Mother i film ten spełnił wszelkie me oczekiwania. Rewelacja to mało powiedziane.
Wielkie dzięki, obejrzałem i jest naprawdę dobry, choć zakończenie niestety za słodkie i proste - ale poza tym rewelacja. Znacznie bardziej uderzył mnie Mother. Potwornie dobry ale niestety boję się, że długo na nic tak dobrego nie trafię :(. Ale będę próbował ;).
A ja jakie Mother Ci chodzi ? Bo nie bardzo mogę namierzyć. Napisz pełną nazwę filmu.
Bo o to raczej Ci nie chodziło http://www.filmweb.pl/film/Unborn%2C+The-2003-223123
"zbrodnia (niekoniecznie seryjna), kłopot z identyfikacją sprawcy (bezradna policja tu jak najbardziej na miejscu ;))"
To może "Voice Of Murderer"? Też na faktach... Nie jest tak dobry jak wyżej wymienione ale w tym gatunku całkiem przyzwoity.
A ogólnie co do koreańskiego kina, niekoniecznie w tym gatunku...
Nie wiem czy widziałeś już np "Słodko-gorzkie życie", jeśli nie to zdecydowanie polecam(tak jak i wszystkie filmy Kim Ji-woon'a min. "I Saw The Devil", którego jeszcze nie widziałam ale podobno jest świetny). Albo na przykład z tych co teraz przychodzą mi do głowy...."Breathless", "A Dirty Carnival","Rough Cut", "The Man From Nowhere", "Marathon"... z bardziej komediowych to "Castaway on the moon", "Welcome To Dongmakgol" i wiele wiele innych.
Ogólnie to najlepiej "lecieć" po reżyserach albo aktorach(takich jak np Song Kang-ho).
Ah i jeszcze są filmy Kim Ki-duk'a... Rewelacyjne kino, jednak nie każdemu odpowiada... Polecam zacząć od "Pustego domu".
Tylko ostrzegam- kino koreańskie wciąga jak cholera... człowiek się nie zdąży zorientować kiedy zacznie oglądać wszystko co popadnie z serialami włącznie, byleby koreańskie...
Oglądałem przypadkiem Man From Nowhere - bardzo dobry film i od trzech dni nie robie nic innego tylko chłonę koreańskie filmy. Poziom detali do jakich przywiązują uwagę reżyserowie, złożoność tych filmów mnie powala. Nie jestem jakimś wielkim znawcą kina ale stwierdzam że amerykańskie produkcje w porównaniu z koreańskimi to jakieś popłuczyny. Fakt - większość z tych filmów ma ponad dwie godziny i trafiają się słabsze produkcje ale warto "zmarnować" na to trochę czasu.
ps. Skończyłem właśnie oglądać Braterstwo Broni - rewelacja.
"Obejrzałem go świeżo całą trylogię"
to są jakieś pozostałe filmy z tym związane? możesz mi podać o jakie filmy chodzi?
ja mogę polecić http://www.filmweb.pl/film/Our+Town-2007-465254 - cholernie dobry (o seryjnym oczywiście)
ps. istnieją polskie napi do "Voice of a Murderer'? poszukuję więc jeśli... to... :)
Z koreańskich, niekoniecznie o seryjnym, godne polecenia filmy to m.in.
http://www.filmweb.pl/film/Yeong-hwa-neun+Yeong-hwa-da-2008-490256
http://www.filmweb.pl/film/S%C5%82odko-gorzkie+%C5%BCycie-2005-180374
http://www.filmweb.pl/film/Ujrza%C5%82em+diab%C5%82a-2010-570957
http://www.filmweb.pl/film/W+pogoni-2008-471852 - ten jest rewelacyjny!
http://www.filmweb.pl/Old.Boy a to już pozycja obowiązkowa :)
Wszystkie te filmy to jedna wielka rewelacja ! Takie se koreańczyki, a takie filmy robią i tu nie chodzi o fabłe, tylko sposób ich wykonania !
Pozwolę sobie odświeżyć temat ;)
Może ktoś jeszcze zna filmy podobne do tego, ale niewymienione tutaj?
Z klasyki bardzo dobry film amerykański: http://www.filmweb.pl/Siedem
No i koniecznie wspomniany powyżej W pogoni http://www.filmweb.pl/film/W+pogoni-2008-471852 - niesamowity film, który trzeba obejrzeć!
Zapraszam i polecam.
Skoro podobały sie Tobie - Zagadka zbrodni, Oldboy, The Chaser to polecam jeszcze z
koreańskich Ujrzałem diabła 2010. Z amerykańskich wiadomo, że świetne są
Milczenie owiec 1991, Siedem 1995, Memento 2000, Rzeka tajemnic 2003, Labirynt 2013.
Ale pewnie wszystko widziałeś.
Dziwne, że nikt nie wspomniał jeszcze o filmie "Słonecznik"
http://www.filmweb.pl/film/Haebaragi-2006-385052
Zdecydowanie polecam.
Dla tych co mają czarne poczucie humoru to polecam ten film.
http://www.filmweb.pl/film/Bijit%C3%A2+Q-2001-115800
co polecacie obejrzeć najpierw film czy serial o tym samym tytule. Niby film ma 3tys ocen i serial kilkadziesiąt...
Serialu nie widziałam (o istnieniu w sumie wiem tylko przez idola w obsadzie) ale zdecydowanie najpierw film. Zagadka zbrodni to klasyk, a do tego po opisie wnioskuje, że akcja dzieje się 20 lat po tych wydarzeniach- warto by wiedzieć o co chodzi.
Olbrzymie dzięki za ten wątek!!!!! Ja osobiście nie oglądałam jeszcze "Zagadki zbrodni", ale wykorzystam okazję, ze leci za 2 godziny na polsacie..
Uwielbiam koreańskie kino, właściwie to dobrym sposobem jest po prostu wpisanie w wyszukiwarkę w bazie filmów filmweb "Korea Płd" + ewentualnie "thriller" i zerknąć na ocenę ogólną.
Ostatnio oglądałam "Bez tchu". Zdecydowanie polecam! - http://www.filmweb.pl/film/Bez+tchu-2008-505323
Wczoraj oglądałam też "Bad Guy" - http://www.filmweb.pl/film/Nabbeun+namja-2001-138967 kino bezlitosne......... fani Kim Ki-duk'a pewnie już znają... jestem ciekawa Waszej oceny tego filmu... bo wśród osób nie interesujących się kinem azjatyckim / koreańskim, takie filmy są całkowicie pozbawione sensu, z czym się osobiście całkowicie nie zgadzam.
Ano właśnie... chyba spodziewałam się czegoś "lepszego". aczkolwiek co dobre a co lepsze jest względne. ;)
Z biegiem czasu film nabierał smaku i znaczenia, aż do samego końca. gdyby miał się skończyć w połowie dostałby znacznie niższą notę.
w każdym razie dobry, dostaje ode mnie mocne 7. ;) coś pomiędzy 7 a 8 :P
Heh... miałem bardzo podobne odczucia :)
Był to jeden z pierwszych koreańskich filmów jakie obejrzałem. I po początkowym szoku spowodowanym poziomem tych filmów ten jako pierwszy wydał mi się nieco słabszy. Jednak znakomite i niespodziewane zakończenie, a także wiarygodna nakreślona przemiana bohaterów spowodowała, że finalnie film oceniłem b. wysoko.
Zrobiłam szybki przegląd najlepiej ocenianych przeze mnie filmów koreańskich "w podobnym klimacie":
http://www.filmweb.pl/film/Gam-si-ja-deul-2013-670584
Pieta - http://www.filmweb.pl/film/Pieta-2012-646084
http://www.filmweb.pl/film/Sa-i-ko-mae-teu-ri-2013-646063
http://www.filmweb.pl/film/Hoi-sa-won-2012-657536
Poongsan - http://www.filmweb.pl/film/Poongsan-2011-629387
polecam!
Inspiracji można szukać tutaj: http://azjafilm.blogspot.com/ albo również tu!!! - http://www.piecsmakow.pl/ :) na obu stronach udało mi się ją znaleźć ;)
Psychometry to jednak popłuczyny po filmach wymienionych wczesniej, ja polecam jeszzcze "perfect number" oraz "white nights". Tylko w przypadku tego ostatniego nie czytać opisu! Bo popsujecie sobie zabawę!!!
http://www.filmweb.pl/film/Baekyahaeng-2009-542414
Nie czytaj opisu na filmwebie, bo posujesz sobie zabawę!
A mi się właśnie z filmów wymienionych przez Animę Psychometria najbardziej podobała.
Klimatem i tempem akcji przypominała mi najlepsze koreańskie thrillery. Szkoda tylko, że zakończenie było nieco zbyt amerykańskie, ale nie można mieć wszystkiego... ;)
Teraz biorę się za "Twoje" filmy :)
Daj znać jak wrażenia. Obejrzałam "cold eyes" i przemęczyłam się strasznie... Rola Woo-sung Jung dobra, ale fabuła, sposób poprowadzenia akcji, zawiązanie akcji... okropne. "A company man" dobre dobre, ale ma się wrażenie że to wszystko już gdzieś się widziało. "SŁodko-gorzkie zycie" widziałeś? Polecam również "Secretly Greatly" to fantastyczna mieszanka komedii, thrillera i dramatu. Gorące polecam genialne "Montage" oraz "Bez Tchu". To też jest dobre http://www.filmweb.pl/film/Hoa-cha-2012-639200. No i oczywiście nie można zapomnieć o "Silenced", "A world of silence", "The client". A teraz mi prosze polecić jakies dobre filmy bo ostatnio trafiam n a gnioty
Oczywiście dam znać jak tylko obejrzę.
Cold Eyes i Company Man - ciężko się nie zgodzić z Twoją opinią. Już to gdzieś widziałem :) Chociaż ten pierwszy mnie aż tak nie wymęczył :)
Słodko gorzkie życie i Bez tchu widziałem. Dobre filmy, ale na tym drugim troche się pogubiłem w zakończeniu (na co nawet wątek założyłem). Poza tym po obejrzeniu kilkudziesięciu filmów zaczynają się ze sobą mieszać jeśli nie wyróżnią się czymś wybitnym, więc nie pamiętam ich tak dobrze.
Secretly Greatly - to raczej odpuszczę jeśli jest to w części komedia. Raczej nie przemawia do mnie azjatycki humor. Za to chętnie obejrzę Montage.
Co polecić? Kilka linijek wyżej pisałem o http://www.filmweb.pl/film/Haebaragi-2006-385052. Który bardzo mi się podobał.
Oprócz tego może http://www.filmweb.pl/film/Krwawy+karnawa%C5%82-2006-330715
http://www.filmweb.pl/film/Kom%C3%B3rka-2009-498748
http://www.filmweb.pl/film/Battle+Royale-2000-34393
http://www.filmweb.pl/Gra.Wstepna
http://www.filmweb.pl/film/Shimyaui+FM-2010-568342
i przede wszystkim fenomenalne http://www.filmweb.pl/film/Wyznania-2010-546661
Część z nich to filmy japońskie, ale także znacznie różne od Europejskich czy Amerykańskich, a co za tym idzie zdecydowanie warte obejrzenia.
Obiecałem dać znać po seansie więc daję :)
Perfect Number to raczej dramat niż thriller (co oczywiście nie jest wadą), posiada jednak charakterystyczny dla kina koreańskiego klimat. Historia wydaje się kompletnie niewiarygodna, ale mimo wszystko bardzo dobrze się ten film oglądało. Jest to jeden z lepszych koreańskich obrazów jakie widziałem w ostatnim czasie.
White Number jest jeszcze lepszy. Pomimo tego iż na początku poprzez dwie płaszczyzny czasowe oraz sporo bohaterów łatwo jest się pogubić to potem wszystko staje się klarowne. Podobał mi się sposób rozpisania głównych bohaterów. Każda z nich dostała sporo czasu dzięki temu nie jest płaska i obojętna. Szkoda tylko, że w pewnym momencie wszystkie niejasności są łopatologicznie wyjaśnione. Niemniej jednak dobra muzyka i emocjonujące zakończenie spowodowały, że film zapadł mi w pamięć.
Polecam oba!
To teraz polecam Ci http://www.filmweb.pl/film/Sikeurit-2009-546817/titles Co prawda jeszcze nie skonczyłam oglądać, ale wydaje się być jednym z lepszych jakie widziałam
Rzeczywiście Sikeurit to b. dobry film. Fabuła prowadzona w dość zrozumiały jak na koreański film sposób, i pomimo mało oryginalnego punktu wyjściowego jest ciekawa. Podobało mi się przeniesienie środka ciężkości z szukania mordercy na... tutaj już nie będę spoilował. W każdym razie polecam.