Podobne w jakim sensie?
Mogę Ci podać kilka tytułów o zbliżonej tematyce:
1. Drabina Jakubowa;
2. Piękny umysł;
3. Fight club;
4. Numer 23;
5. Donnie Darko;
6. Lot nad kukułczym gniazdem;
7. Efekt motyla;
8. Mechanik;
9. Adwokat diabła;
Wszystkie pozycje psychologiczne, dające sporo do myślenia. Polecam :)
skreslibym z tej listy Numer 23 a dorzucil zagubiona autostrade i mullholand drive
To i ja wtrącę swoje 3 grosze ;)
-Źródło
-Dziewiątki
-1408
-Vanilla Sky
-Repo Men
-Pokuta
Na chwilę obecną, tyle mi się przypomniało ;)
No, może dorzucę też Nostalgię Anioła ;)
Pozdro
"wyspa tajemnic"
"Incepcja"
Sama uwielbiam tego typu filmu tylko dlaczego ich tak niewiele ?
a no i jakże mogło zabraknąć "American Psycho" czy też "Przerwana lekcja muzyki"
Filmów niewiele...są za to doskonałe książki, które nieraz są lepsze niż 3 filmy z tego gatunku !! :)
pierwsza lepsza i bardzo znana ; Ubik ;))
Polecam całego Dicka. Potem resztą autorów znajdziesz sam ;))
Rozpoczynam research. :)
Sęk w tym ,że jeśli chodzi o film w tejże tematyce to już widziałem naprawdę sporo, a warto spróbować w innym przekazie. Dziękuję.
No, szczerze to ja od dłuższego czasu nie widziałem na ekranie nic w podobnej tematyce. Jedynie wracam co jakiś czas do filmów oglądniętych.
Pozostają książki + muzyka ;))
Pozdro i życzę udanych poszukiwań.
Klimat i rozdźwięk w głowie jaki pozostawia po sobie "Zostań" - tia, to co tygryski lubią.
Osobiście polecam
- "Harry Angel"
- "Vanilla Sky" ( wersja hiszpańska "Otwórz oczy" ) . Rzadki przypadek, gdy remake prześciga oryginał ;]
Może jeszcze melancholia i życie przed oczami? Ale wszystkie wymienione tu wcześniej filmy to moje faworyty. Szczególnie polecam mulholland drive!
Enter the Void
The Man from Earth [50/50]
The Prestige [50/50]
21 Grams [50/50]
Dlaczego połowicznie powiązane? Zwroty akcji + wiele znaków zapytania jakie pojawią się po seansie
- Inni (2001)
- Sauna (2008)
- K-PAX (2001) !!!!!
- Dom z piasku i mgły (2003)
- Bunkier (2001)
- Przepowiednia (2002)
- Przebudzenie (2007 !!!!!
to tak podaję te które nie zostały jeszcze wymienione, może niekoniecznie wszystkie z nich bazują na tym samym temacie, ale są w jakiś sposób wg mnie podobne do Stay.
Jeżeli chodzi o bunkier to film jest skrajnym spłaszczeniem książki. A książkę (pod tym samym tytułem) bardzo polecam. Jest pisana z perspektywy trzech (nie dwóch-jak w filmie) dziewczyn, w różnych momentach czasu. A więcej nie powiem;))
Polecam też autorkę wielu książek tej tematyki- Catherine Cloulter.
A szósty zmysł? Nikt nie wspomniał o tym:)
Nieproszeni goście
Szepty
Sierociniec
Gra (bardzo polecam!)
Gothika (o ile pamiętam dobrze)
Ocean' s.tu dowolne cyferki
Tożsamość (2003),
Casa Muda (2010),
After.Life (2009) - polskiej reżyserki,
Haute Tension (2003)