Witam, ktoś może podać kilka tytułów dobrych filmów psychologicznych albo takich bez zakończenia..
"Requiem dla snu"
"Pi"
"Donnie Darko"
"Lot nad kukułczym gniazdem"
Jak przypomną mi się pozostałe to napisze....
Tożsamość
Memento
21 gramów
Babel
Amorres Perros
American Psycho
Więzień Nienawiści
Nie wiem ,czy wszystkie się kwalifikują ,ale polecam.
pozdro
Milczenie Owiec
Podziemny Krąg
Efekt Motyla
Mulholland Drive (zryty ;))
American Beauty
Zielona Mila
K-Pax
Number 23
polecam także te tytuły :)
"Requiem dla snu","Pi", "Lot nad kukułczym gniazdem", Milczenie owiec, Tożsamość Bourne'a, Więzień Nienawiści, Efekt Motyla 1 i 2, Źródło, te oglądałem, lubie filmy takie jak "Źródło", "Pi", "Tropa de Elite", "Ostatni król Szkocji", "Man from Earth" coś ciężkiego , żeby wymagało jakiegoś wysiłku widza z niejasnym końcem ;]
No to niejasny koniec masz na pewno w :
Tożsamość
Memento
American Psycho
Mulholland Drive (zryty ;))
i dodam jeszcze "Mechanik"
Ale polecam wszystkie te które wymieniłem. Choć Mulholland Drive nie przypadł mi do gustu bo był za bardzo zakręcony jak dla mnie ;)
Najbardziej z tych to polecam Memento.
ok dzięki wszystkim za odpowiedzi posprawdzam niektóre filmy, może ten memento, a Eksperyment oglądałem b. dobry film.
pi, lot nad kukułczym gniazdem, fight club, drabina jakubowa, reguiem for a dream, k-pax, american history x, cube, piekny umysł, mechanik, fountain, donnie darko, przerwana lekcja muzyki, złe wychowanie, open your eyes, vanilla sky, the jacket, 21 grams, dlonie, efekt motyla, silence of the lambs..
Chyba wszystko Bergmana....
"W stronę morza" Amenabara, o chorobie i eutanazji
"Panny z wilka" Wajdy, o stosunku do śmierci
"Zagadka Kaspara Hausera" Herzoga, o tym kim jesteśmy
"Cztery miesiące, trzy tygodnie, dwa dni" Ch. Mungiu, o aborcji...
Never give it up-->popieram naprawde mocne psycho.Od siebie dodam:Gra,Stay,Hard Candy,House of Sand and Fog,Zly dotyk
Tutaj trochę znajdziesz, w podobnym temacie:
http://www.filmweb.pl/topic/1003971/Szukam+film%C3%B3w+o+tematyce+psychologiczne j+%28dramaty+psychologiczne%29.html
ja od siebie dodam, ze warto obejrzec OTWORZ OCZY (z Penelope Cruz)...
i "Od slow do smierci"
"MALENA" cudo takze polecam
- "Piekny umysł"
- "MY name is BILL W."
- " Lektor"
_ "Miasto ślepców"
- " eksperyment"
- " Billy elliot"
- " upadek"
-"Tajemnica brouback mountain"
- " powrót do Garden state"
- " tajemnica brideshead"
- Requiem dla snu"
- "że zycie ma sens"
- Alfa dog"
- " miasto boga"
"Otwórz oczy"
"Zagubiona autostrada"
"Memento"
"Piękny umysł"
"Blue Velvet"
To te z tych lepszych i rzadko wymienianych, bo takie produkcje jak "Requiem dla snu" czy "Podziemny krąg" chyba każdy dziś zna.
Ja polecam Wam "Ptaśka". Warte obejzenia, ale trzebateż przeczytać książkę, żeby w pełni zrozumieć film.
"Bez tajemnic', polski serial HBO z janda i dorocinskim i innymi bedzie od 17 pazdziernika. o psychiterapeucie i jego pacjentach, moze byc dobre
moze nie calkiem psychologiczne ,ale warte uwagi
bang- bang you're dead , antwone fisher , big mike, strasznie głośno niesamowicie blisko, 28 dni, przerwana lekcja muzyki, nasza klasa, całkiem zabawna historia, weronika postanawia umrzec, boot camp , 7 dusz , , ucieczka w milczenie , mlodzi gniewni -historia pana clarka, cyberbully.. , zło.
-Lot nad kukułczym gniazdem
-Vanilla Sky
-Piękny umysł
-Podziemny krąg
-Efekt motyla
-Przerwana lekcja muzyki
-American beauty
-Requiem dla snu
-Dogville
Pachnidło (2007)
Słodkich snów / Mientras duermes (2011)
Sisanje / Skinning (2010)
Dorian Gray (2010)
Przypadek 39 / Case 39 (2009)
Wyścig z czasem / In Time (2011)
Puls
wymieniał bym i wymieniał ale te najbardziej mi utkwiły w pamięci
polski bardzo dobry film lincz, Excision, blue code plus większość z tych wymienionych..
Ogólnie to uwielbiam tego, typu gdzie po skończonym seansie człowiekowi zostaje dany film w głowie, nie dając spać :P
STAY
DONNIE DARKO
THE UNITED STATES OF LELAND
THE JACKER
I TWOJA MATKE TEZ
ZBRODNIA OJCA AMARO
INTO THE WILD
REPRISE OD POCZĄTKU (NORWESKI CHYBA, SWIETNY FILM)
4 PIETRO
MILLION DOLLAR HOTEL
BIUTIFUL..
I wiele innych :--)