Jakie filmy nakręcone na podstawie ksiązek były według was najlepsze Ja uważam, że Skazani Na Shawshank, według powieści Stephena Kinga. Czekam na wasze typy......
Trudno znaleźć ambitniejszy film nie oparty na książce. W bardziej, lub mniej odległy sposób (np. inspiracje).
Może takie arcydzieła jak "Śmierć w Wenecji" Viscontiego (na podst. T. Manna), czy "Rękopis znaleziony w saragossie" Hasa (na podst. J. Potockiego)...
Albo taki "Popiół i diament"...
Moją ulubioną ekranizacją jest "Nicholas Nickelby" na podstawie Dickensa. Chociaż podejrzewam, że mało kto wie o co chodzi.
Jest kilka filmów, które według mnie są dużo lepsze niżich książkowe pierwowzory:
"Lśnienie" Kubricka na podst. Kinga,
"Odyseja kosmiczna" również Kubricka na podts. Arthura C. Clarke'a,
"Łowca Androidów" Ridleya Scotta na podstawie Dicka
ja oglądałam mało filmów nakręconych na podstawie książek, więc nie wiem, który jet najlepszy. Mnie się podobał "Dangerous Minds" na podstawie książki "My posse don't do homework" LouAnne Johnson.
U podstaw tego tematu jest jakiś błąd...
Ludzie, przecież prawie wszystkie arcydzieła kina są oparte na literaturze! Pytanie, które z nich są najlepsze = pytaniu o najlepszy film.
No, ostatnio Amerykanie fiksują co prawda na punkcie ekranizacji komiksów, ale je w sumie też można zaliczyć do literatury (graphic novel).
To takie tylko spostrzeżenie.
Moim zdaniem nie do pobicia są Fight Club i Lot nad kukułczym gniazdem. Choć nie czytalem Fight Clubu to i tak uważanm go za jeden z najlepszych filmów jakie widziałem. A co do ksiązki Keseya i filmu Formana to chyba wszystko rozumie się samo przez się ;-)
dużo by wymieniać....na przykład: ziemia obiecana, brzezina, wybór zofi, tramwaj zwany pożądaniem, niebezpieczne związki....itd, itp
Róznie bywa z tymi ekranizacjami, na pewno mi sie nie podobał świat wg garpa....
"the brave" ("Odwazny") film by Johnny Depp (na wszelki wypadek wytlumacze bo pewnie niewiele osob ogladalo to arcydzielo - Johnny byl jego rezyserem, scenarzysta i gral oczywiscie glowna role krotko mowiac Johnny everywhere:D)
niew iem jak mogliscie to pominac ;)
ja mam dwa typy.
pierwszy to "Mechaniczna Pomarańcza", bo chociaż od książki różni się pod wieloma względami, kocham ten film.
oraz "Hamlet" w reżyserii Kenneth'a Branagh'a. doskonała gra aktorów, mogę nawet powiedzieć, że ten film pomaga lepiej zrozumieć charaktery i postawy bohaterów sztuki Shakespeare'a. ja z zapartym tchem oglądałam go przez całe 4 godziny (mimo, iż wiedziałam co się zaraz stanie:)
według mnie to najlepsza zfilmoana książka to bez wątpienia Władca Pierścieni, potem Zielona Mila...Z Harrym Potterem bym się nie zgodziła, ale to tylko moje zdanie...Pozdro!
Harry Potter według mnie nie był najlepszym filmem, a z pewnoscia nie najlepsym nakreconym na podstawie ksiązki
"Odyseja kosmiczna 2001"
"Lśnienie"
"Skazani na Shawshank"
"Zielona mila"
"Dr Strangelove"!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!
"Śmierć w Wenecji"
"Misery"
"Nigdy w życiu"...? no nie wiem :D Ale za to jak na Polskę i POLSKI FILM, to dużo zarobił ;) Mnie sie "Zielona Mila" podobała...
Mechaniczna pomarańcza, Lot nad kukułczym gniazdem, Nieznośna lekkość bytu, Księga Diny, a no i Rzeka Tajemnic
Jeśli chodzi o polskie adaptacje to zdecydowanie "Popiół i diament".
Z najnowszych filmów nic nie wydaje mi sie interesujące, sama żenada, bez większych zapędów profesjonalizmu.. Troszkę zainteresowało mnie "Przedwiośnie" Bajona, ale bez głębszych emocji..
'Lśnienie'
'Milczenie owiec'
'Władca Pierścieni'
'Duma i uprzedzenie'
'Harry Potter' - książka była cudowna, chociaż za krótkie są wszytskie części ^^ (albo to ja jestem jakaś dziwna i czytam 95o stron w jedno popołudnie..), ale film trochę spieprzyli... jest fajny, jest klimat, ale za te wszytskie niedopowiedzenia i ominięcie naprawdę ważnych scen to bym ubiła ^^
Forrest Gump
Podziemny krąg
Mechaniczna pomarańcza
Skazani na Shawshank
Misery
Zielona mila
Lśnienie
Lot nad kukułczym gniazdem
Carrie
To
Ojciec Chrzestny
tyle mi się przypomniało teraz...choć lśnienie jest marną ekranizacją, ale filmem świetnym. Jest tylko oparte na motywach (genialnej)powieści Kinga
jeszcze zapomniałem o cudownych
Milczenie owiec
2001: Odyseja kosmiczna
Władca pierścieni
Co gryzie Gilberta Grape'a
Imię róży
:)
jeśli mogę dodać to oczywiście znachor,zielona mila,skazani na Shawshank ,atlas chmur wyznanie gejszy ^^ i wiele innych ale te są dla nas najlepsze:)