Jeszcze "Dawno temu w Ameryce", "Człowiek z blizą", "Życie Carlita", "Nietykalni", "Prawo Bronxu", "Donnie Brasco" i wiele innych.
Ja mam. Podziw dla "Ojca chrzestnego" nie umniejsza mojego afektu wobec "Chłopców z ferajny" i "Donniego Brasco"...
Na pewno wszystkie wyżej wymienione (może oprócz "Synów mafii", bo ten akurat zbytnio do gustu mi nie przypadł). Dorzuciłbym jeszcze dwa filmy Guy'a Ritchiego - "Porachunki" i "Przekręt".
Wg mnie najlepszy jest "Człowiek z blizną" za niepowtarzalną atmosferę lat 80-tych i ostatnie kilka minut.
Moim zdaniem jednak słabszy wsród filmów Scorsese. Zbyt rozwlekły i przegadany. Ten nieusanny tok narracji z offu był dość męczący.
siemka mafiozii najlepsze filmy są tylko włoskie na te tematy:::
Ultimoo dei Corleonesi
cento giorni a palermo
lucky luciano
camorrista
a najlepsze z najlepszych są
capo dei capi
ultimo padrino
pozdrawiam zobaczcie sobie
,,dublerów,, to szczerze nie polecam jak dla mnie ten film jest naprawdę tragiczny... natomiast ,,american gangster,, bardzo dobry!!
Oczywiście że legendarny Ojciec Chrzestny. I Chłopcy z Ferajny, może Rodzina Soprano dla całej rodziny...
Kolejny temat dotyczący kina gangsterskiego. Czy wy robicie to specjalnie powtarzając tematy, czy jesteście debilami ? Ile jeszcze powstanie takich tematów. ILE ? SIĘ PYTAM !
A więc tak :)
- 'South Park' (AKA Gang młodocianych przestępców)
- 'Asterix' (AKA Wioska rzezimieszków)
- 'Muppet Show' (AKA Pluszowe rozrabiaki)
- 'Smurfs' (AKA Blue Color Rulez)
- 'Robin Hood' (AKA Zielono mi)
- 'Scooby Doo' (AKA Szczeniackie życie)
- 'Kubuś Puchatek' (AKA Honey Money)
- 'Muminki' (AKA Ciche dni zgrozy)
- 'Chojrak' (AKA Czyli jak rozpętałem 4 wojnę światową)
- 'Gumisie' (AKA Pimp My Body)
- 'Goonies' (AKA Pirate Bay Pl)
- 'Jacek i Placek' (AKA Burzliwe lata dwudzieste)
- 'Kosmiczny mecz' (AKA Gwiezdny cyrk)
Ja Was troche nie rozumiem jak można dawać Człowieka z blizną do kategori filmów o mafii? No błagam Was, może najpierw uważnie poczytajcie co to jest mafia bo większość z Was chyba nie wie... Gdzie macie mafie w Człowieku? Przecież tam jest jeden gangster z kumplami czyli nazwiemy to np. gangiem a nie mafią!!! Chłopcy z ferajny czy Casyno również to nie są do końca filmy o mafii. I tak naprwdę nie możemy mówić również o polskiej mafii tak jak Świadek koronny. Mafia przeważnie powinna Wam się kojarzyć z Włochami z południa lub emigrantami włoskimi w Ameryce (bo przeważnie tu możemy mówić o tej mafii), członkowie mafii są przeważnie spokrewnieni dlatego mówimy "rodzina", która "rządzi" poszczególnymi miastami lub regionami. A przede wszystkim mafia powinna Wam się kojarzyc z klasą jak tak się wyraże, członkowie bardzo dbają o dyskrecje a nie to co zwykłe gangi. Oczywiście nie chciałam nikogo obrazić ani nic z tych rzeczy ale ja mam takie zdanie o mafii i ja widze roznice chociaz to jest trudne do opisania... Pozdrawiam wszystkich fanów takich filmow :)
chciałeś pokazać jak jesteś spostrzegawczy, a nie zauważyłeś, że temat brzmi: Filmy o gangach, mafii......
"Chłopcy z ferajny" to jak najbardziej film o mafii, z podłożem mafii sycylijskiej.
A odnoście tego, że mafia przeważenie ma się kojarzyć z Włochami to fakt, ale nie tylko, bo owszem to mafia sycylijska zapoczątkowała to wszystko, ale nie zapominajmy o reszcie. Chińska Triada czy Yakuza też dość głośno krzyczą, że istnieją ;)
Włosi i w podobnym klimacie:
Hoffa (1992)
Gomorra (2008)
Capone (1975)
Gotti (1996)
Ślepy zaułek (1937)
Prawo Bronxu (1993)
Klan Sycylijczyków (1969)
Człowiek z blizną (1932)
Chłopcy z ferajny (1990)
Al Capone (1959)
Mały Cezar (1931)
Honor Prizzich (1985)
Bugsy (1991)
Nietykalni (1987)
Gangsterzy (1991)
Kamorysta (1986)
Wróg publiczny nr 1 (1931)
Pogrzeb (1996)
Ojciec chrzestny III (1990)
Ojciec chrzestny II (1974)
Ojciec chrzestny (1972)
Dawno temu w Ameryce (1984)
Ghost Dog: Droga samuraja (1999)
Ścieżka strachu (1990)
Ostatni sprawiedliwy (1996)
Donnie Brasco (1997)
Kasyno (1995)
Droga do zatracenia (2002)
Na celowniku mafii (1936)
Wielki kartel (1955)
Aniołowie o brudnych twarzach (1938)
Key Largo (1948)
Rosja:
Wschodnie obietnice (2007)
Brat (1997)
Kartele narkotykowe:
Kokainowi kowboje (2006)
Blow (2001)
Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother (2008)
Murzyńskie i latynoskie gangi:
American Gangster (2007)
Miasto aniołów 2 (1992)
Tsotsi (2005)
Zagrożenie dla społeczeństwa (1993)
Bullet (1996)
Więzy krwi (1993)
Dzielnica (1992)
Chłopaki z sąsiedztwa (1991)
Ślepy zaułek (1995)
Pod kluczem (2000)
Pierwsze wykroczenie (1997)
Moja Ameryka (1992)
Uliczne psy (2000)
Życie Carlita (1993)
Człowiek z blizną (1983)
Nigdy nie umieraj sam (2004)
Więzienne klimaty:
Gniazdo os (2000)
Carandiru (2003)
Bronson (2008)
Anglicy:
Gangster numer jeden (2000)
Chłopcy z Essex (2000)
Pętla (1998)
Zawód gangster (2007)
Chopper (2000)
Brazylijskie fawele:
Elitarni - Ostatnie starcie (2010)
Elitarni (2007)
W ramionach Boga (2007)
Miasto Boga (2002)
Intruz (2002)
Francuzi:
Żołnierze mafii (2007)
Tajniak (2002)
Borsalino (1970)
Borsalino i spółka (1974)
Skok na kasyno (1963)
W kręgu zła (1970)
Uderzenie (1983)
Szpicel (1962)
Decydujący skok (2007)
Opowieść kryminalna (2005)
Samuraj (1967)
Drugi oddech (1966)
Rififi (1955)
Azjatyckie:
Słodko-gorzkie życie (2005)
Rok smoka (1985)
Amerykański Yakuza (1993)
Gozu: gangsterski teatr grozy (2003)
Rok smoka (1985)
Byle do jutra II (1987)
Ichi Zabójca (2001)
Powrót przyjaciół (1996)
Brother (2000)
Sonatine (1993)
Rykszarz (1995)
Wściekłość (2010)
Dzieci Triady (1992)
Inne:
Król Nowego Jorku (1990)
Reich (2001)
Miasto prywatne (1994)
Dealer (1996)
Pusher II - Krew na rękach (2004)
Pusher III - Jestem aniołem śmierci (2005)
Zabójstwo chińskiego bukmachera (1976)
Gorączka (1995)
Pulp Fiction (1994)
Włóczęgi (1979)
Wojownicy (1979)
Bandziory (2002)
Belly (1998)
Za garść dolarów (1964)
Cygan (1975)
Gangi Nowego Jorku (2002)
Bonnie i Clyde (1967)
Sądna noc (1993)
Atak na posterunek 13 (1976)
Wrogowie publiczni (2009)
Gang Story (2011)
Miasto złodziei (2010)
Gang braci (2002)
High Sierra (1941)
Rumble Fish (1983)
Biały żar (1949)
Dzień próby (2001)
Uśpieni (1996)
Jeden z najlepszych spisów na filmweb jakie widziałem, wielkie dzięki i gratulacje za tak szeroką znajomość kina
Wg. mojej opinii, najlepszy film ukazujący mafię to ten z naszego "podwórka", realistyczny- "ALFABET MAFII", jednak serial pod tym samym tytułem jest znaczne bardziej szczegółowy. Godny polecenia jest także serial "TAJEMNICE POLSKIEJ MAFII".
Ulice nędzy, Inflitracja, Chrzest polski film, Życie Carlita i reszta powyższych. Nie ma po prostu już innych dobrych po prostu to wszystko już prawdopobnie zostało wymyślone i już nic świeżego nie ma i nie będzie
Jest jeszcze Masakra w dniu świętego Walentego - ale tutaj istnieje spore ryzyko, że nie będzie ciekawy :P