Czy znacie jakies ciekawe melodramaty najlepiej "niestare" :), czyli naprzykład od roku 1995 :) Czekam na wasze propozycje i wrazenia, jakie dany film na was wywarł... :] pozdrawiam wszystkich forumowiczów!
Moje ulubione melodramaty to Titanic, Szkoła uczuć i Koktajl..., to są chyba te najlepsze jakie miałem okazje oglądać.
PS: Koktajl nie mam pojęcia w którym roku powstał :P
Sorry za krótki post:) Jesli mialbym z nich cos polecic to najlepiej zaczac od "Gdyby jutra nie było". Jak Ci sie spodoba to polecam tez "Czasem słońce, czasem deszcz", "Jestem przy tobie", "Veer Zaara", "Unicestwienie", "Żona dla zuchwałych". Oni kupe tego kreca, wiecej rocznie niz w USA - w tym pelno melodramtow wlasnie:)
Polecam film "Namiętności" z 1996 roku z Michelle Pfeiffer i Robertem Redfordem.Wczoraj ten film leciał na Jedynce.Bardzo sympatyczna, momentami zabawna i smutna historia ze świetnymi kreacjami aktorskimi.
Witam.
Jeśli chodzi Ci o typowe melodramaty czyli takie, które "źle" się kończą (zazwyczaj któs umiera), to ostatnio za dużo takich filmów nie kręcą.
Zgadzam się z przedmówcami :) co do filmu "Szkoła uczuć" - piekny, poruszający i pouczający (płakałam jak bóbr) i filmu "Gdyby jutra nie było" -(ogólnie od jakiegoś czasu wręcz przepadam za indyjskimi filmami)gorąco polecam produkcje z Bollywood.
Jak mi się jeszcze jakiś film przypomni to napiszę.
Pozdrawiam.
Z takich co się źle kończą to polecam :
- Uprowadzenie Agaty
-Zakochana Jane ( o ile ktoś lubi kostiumowe,naprawdę świetny)
- Człowiek który płakał
Produkcje USA -
"Co wydarzyło się w Maddison County?" C. Eastwooda (z M. Streep)
"Brokeback Mountain" A. Lee
"Anna King" z J. Foster (kiepski)
Jeden z najwspanialszych melodramatów w historii kina,i starszy...Doktor Żywago!
Ten z Omarem Sharifem...
TAK! Co do Pamiętnika i Keith to potwierdzam... zajebiste... a Apartament zaraz obejrzę bo widzę że koleżanka wie które filmy dobre ^^
"Zostawić Las Vegas", "Rozkosze Emmy", "Dom na Krańcu świata". Dość specyficzne filmy, mi się podobały w szczególności dwa pierwsze, ale nie gwarantuje że innym też się spodobają.
ja polecam film(nie wiem czy to melodramat czy nie w kazdym razie wzrusza jego specyfika)-"zaklete serca".
oprócz wyżej wymienianych polecam 2 koreańskie (arcydzieła wśód melodramatów)
Nae meorisokui jiwoogae
Bin jip
Moje ulubione melodramaty/dramaty które warto obejrzeć to :
- Pamiętnik
- Keith
- Droga do szczęścia
- If Only
- Titanic
- Pearl Harbor
- Pokuta
- Kochanice Króla
- Dom nad jeziorem
- Wierny Ogrodnik
- Uwierz w ducha
- Wielkie Nadzieje
- Noce w Rodanthe (na początku mało smutne, ale końcówka to wynagradza)
- Duchy Goi
- Aviator (trochę)
- Romeo i Julia
- Szkoła Uczuć
- List w butelce
I Lekko historyczne typu:
- Troja
- Gladiator
- Gladiatorzy
... Chyba tyle xD
Najwspanialsze melodramaty jakie oglądałam to przede wszystkim: "Malowany welon", "PS: kocham cię" "człowiek który płakał", "Angielski pacjent", "zakochana Jane", "Pani Bovary"....
City of Angels- czyli "Miasto Aniołów" Z Nicolasem Cage i Meg Ryan. Film z 1998 roku, USA. Anioł zakochuje się w lekarce. Zawsze na końcu płaczę...
Nie wiem czy dobrze umieszczam posta, bo się jeszcze nie orientuję co i jak - jakby co to mnie poprawcie - w każdym bądź razie mam prośbę. Poszukuję melodramatów coś w rodzaju Zakochana Jane jednak z pozytywnym zakończeniem. Proszę o pomoc.
Melodramat, melodramat przyznam, ze ciężko jest mi coś znaleźć:
'Granice miłości' z Charlize Theron
'Rozważni i romantyczni - Klub miłośników Jane Austen'
'Dom z piasku i mgły'
'Malowany Welon'
?
-list w butelce
-pamiętnik pisany miłością
-spacer w chmurach
-usłane różami
-miasto aniołów
-siedem dusz
-miasto gniewu
-mój przyjaciel skip
-mr. jones
-zaklinacz koni
-dotyk miłości
-pearl harbor
-kapitan corelli
-smaki miłości
-między piekłem a niebem
"Pamiętnik"- wyciskacz łez pod każdym względem, poruszająca historia,
świetna gra aktorska, ładne zdjęcia.
"Malowany welon"- podobnie jak Pamiętnik + Edward Norton
"Wzgórze nadziei"- przewidywalny, trochę za bardzo tragiczny,
że tak powiem, ale fajna obsada. na pewno warto obejrzeć
"Zostawić Las Vegas"- genialny. bardzo prawdziwy, bez efektów specjalnych,
po prostu film o nieszczęściu dwojga ludzi. momentami mnie szokował. koniecznie!
"Droga do szczęścia"- gorzki, poważny temat m.in. aborcja. prawdziwy.
"Angielski pacjent"- większość filmu jest nudna, ale ostatnie 40 min. jest świetne. płakałam i to nie raz.
"Moulin Rouge!"- uwielbiam ten film, piękna historia, świetna obsada.
bez chusteczki na koniec się nie obędzie.
"Miasto aniołów"- ładny film o miłości, Cage dobrze zagrał. mi się podobał.
"Bez granic"- Jolie i Owen:] + Kambodża. dramat społeczny + miłość dwojga głównych bohaterów. cud, miód. chociaż fabułą chaotyczna.
"Dom nad jeziorem"- ładna historia, przyjemnie się ogląda.
"Tajemnica Brokeback Mountain"- nie wszyscy go lubią, ale dla mnie jest to bardzo odważny i ciekawy film. +
Właśnie natknąłem się w internecie na coś bardzo ciekawego i chciałbym się tym podzielić na moim ulubionym forum Chodzi mi mianowicie o ten serwis: www.Cinemak.pl
Znajduje się na nim wyszukiwarka filmów. Chodzi mi oczywiście o filmy pełnometrażowe (nawet te najnowsze). Można tam oglądać cały film bez pobierania go na dysk twardy. Coś jak youtube tylko że są tam całe filmy
Pomyślałem że jest to dość ciekawe więc dziele się tym z wami.
Ostatnio oglądałam sporo melodramatów. Dzięki Waszym opiniom również
natrafiłam na kilka "perełek". :)
Moimi ulubionymi są:
- Szkoła uczuć
- Pamiętnik
- Przeminęło z wiatrem ("stary", powstał zdecydowanie przed 1995 :) )
- Casablanca ("stary", powstał zdecydowanie przed 1995 :) )
- Słodki listopad
Wszystkie opowiadają o pięknej miłości, każda o innej, ale równie pięknej.
Serdecznie polecam!
PS Mam zamiar obejrzeć jeszcze "Keith" , "List w butelce".
Malowany welon, Droga do szczęścia, Małe dzieci, Smaki miłości, Bliżej. Wszystkie filmy mogę śmiało polecić. ;)
Pamiętnik
Titanic
Mr. Jones
Pokuta
Elegia
Lepiej być nie może
Spacer w chmurach
Nazywał się Bagger Vance
Między piekłem a niebem
Hrabia Monte Christo
Wyznania gejszy
Joe Black
Wielkie nadzieje
Duma i uprzedzenie
Upiór w operze
ostatnio oglądałam melodramat pt. 'skryta namiętność' ... moim zdaniem przyjemny,choć smutny na końcu ;D
aaa jeszcze jeden b.fajny film oglądałam- "błękitna laguna" tylko jest z 1980 roku.. ale nie zrażajcie się tym bo naprawdę warto obejrzeć i wcale nie wygląda na stary ;d oczywiście melodramat!
dla mnie nie do pobicia jest "Don Juan DeMarco" .. ale to trzeba rozumiec, bo wiele ludzi na forach tego filmu chyba nie rozumie krytykując. Nieziemska rola Deppa i Brando.
Poza tym "Lepiej byc nie mioże" dobry humor, ale też ciężki dramat z Nicholsonem i Helen Hunt. Z nowych powalił mnie "Dear John" ... a ze z sensacyjnych to "Top Gun"
tak podana wczesniej przez kogos "Wpadka" z A. Mcdowell jak najbardziej ja osobiscie po tym filmie dlugo nie moglam dojsc do siebie.. ogolnie ciekawy przypadek pierwszy raz mnie to spotkalo bo na filmie nie plakalam a dopiero jakis czas po seansie mnie tak wzielo ze nie moglam sie opanowac ;p ale to tylko za pierwszym razem ogladania (chyba probowalam byc twarda) bo pozniej i na filmie plakalam jak dziecko.
Ponadto: Patrol (choc to nie typowy melodramat ale wycisnie napewno nie jedna lze..), Dom nad jeziorem, Milosc przychodzi powoli, 50 pierwszych randek, Bezcenny dar, Wrog u bram, Zaklinacz koni, Wielkie nadzieje, Co sie wydarzylo w Madison County, Opetanie (to z 2002r.), Zakochany bez pamieci, Milosc i koszykowka, i to chyba bylo by na tyle..
Moje ulubione filmy z gatunku to:
"7 pounds" z Willem Smithem(melodramat)
"Keith"(melodramat)
"Smaki miłości"(melodramat)
"500 dni miłości"( trudno powiedzieć czy to dramat... ale bardzo dobry film romantyczny)
"Masz Wiadomość" (nawet nie pamiętam do końca tego filmu ale wiem, że mi się bardzo podobał - z Meg Ryan i Tomem Hanksem)
"50 pierwszych randek" ( komedia romantyczna)
"Chłopaki też płaczą" (ang: "Forgetting Sarah Marshall" - chyba moja ulubiona komedia romantyczna
"Gra w czworokącie" (świetna francuska komedia romantyczna)
Naprawdę gorąco polecam ! =)