Tak sie ostatnio zastanawialam jakby zrobic liste np 10 najlepszych filmow europejskich to ktore by sie zaliczyly wedlug was????
"Wilbur chce się zabić" np. I drugi film tej reżyserki, chyba "Włoski dla początkujących". Jakoś tak to szło :) Filmy na poziomie, naprawdę...
włoski dla początkujących
przełamując fale
on ona i on
życie jest piękne
kwiat mego sekretu
good bye lenin
smak życia
edi
moja matka woli kobiety
War zone
to chyba na tyle...
co o tym myślicie??
Zycie jest piekne to fakt, ja w sumie bym dodala do listy Almodovara, szczegolnie Wszystko o mojej matce.
von triera. a 'das experiment' to dobry film. zainspirowany prawdziwym eksperymentem, ale troszkę się twórcy rozpędzili i przegięli:)
wrcająćdo głównego wątku - proponuję filmy von triera:). i może 'human traffic'? tak, żeby było też coś śmiesznego:)
Almodovar - zapomniałam o nim! :) No to jeszcze dodam do listy "Porozmawiaj z nią" :PP
10 filmów europejskich, strasznie trudno sie zdecydować, oto moja rozsypanka, pewnie będzie tych filmów z 50-siąt (pomijam kino polskie):
"Nosferatu"
"Funny Games"
"Biegnij Lola, biegnij"
"400 batów"
"Drżące ciało"
"Dekameron"
"Nakarmić kruki"
"Eksperyment"
"Dyskretny urok burzuazji"
"Nieodżałowani" lub "Samotność długodystansowca"
"Fucking Amal"
"Amelia"
"Billy Elliot"
"Powiększenie"
"Samotni"
"Tańcząc w ciemnościach"
"Zmierzch bogów"
Witam!!
Ogladalam duzo europejskich filmow ale musze powiedziec ze najbardziej lubie "Zycie jest piekne"!! Wspanialy film. Poprostu wart obejrzenia.
Pozdrawiam serdecznie
Dam nie 10, lecz 12, które szczególnie polecam. Kolejność przypadkowa:
Palacz zwłok
Lecą żurawie
Goście, goście
Królowa Margot
Lawrence z Arabii
Misja
Monty Python i Święty Graal
Rękopis znaleziony w Saragossie
Stroszek
W imię ojca
Amarcord
Vengo
Trafiony temat, zważywszy, że ostatnio uległem akurat chęci zrobienia listy najlepszych / najistotniejszych europejskich filmów (klasyczne i współczesne wrzuciłem do jednego wora - z przewagą tych pierwszych). Korzystając z okazji podrzucam ją Wam.
http://rateyourmusic.com/list/audiovisualcity/the_best_classical_and_modern_euro pean_films
Póki co, około 600 tytułów. Jeśli czegoś wam brakuje, dajcie znać - uwzględnię ;) Mam nadzieję, że jako mini-przewodnik po europejskim kinie, komuś się to przyda:) Kolejność po tytułach oryginalnych.
Nie z USA, moja lista.
1. "Cinema Paradiso" (1988) - Giuseppe Tornatore
2. "Fortepian" (1993) - Jane Campion
3. "Barry Lyndon" (1975) - Stanley Kubrick
4. "Lokator" (1976) - Roman Polański
5. "Amelia" (2001) - Jean-Pierre Jeunet
6. "Lecą żurawie" (1957) - Michaił Kałatozow
7. "Powiększenie" (1966) - Michelangelo Antonioni
8. "Pianistka" (2001) - Michael Haneke
9. "La Strada" (1954) - Federico Fellini
10. "Dr Strangelove, czyli jak przestałem się martwić i pokochałem bombę" (1964) - Stanley Kubrick
11. "Doktor No" (1962) - Terence Young
12. "Lew w zimie" (1968) - Anthony Harvey
13. "Za kilka dolarów więcej" (1965) - Sergio Leone
14. "Matnia" (1966) - Roman Polański
15. "Stalker" (1979) - Andriej Tarkowski
16. "Misja" (1986) - Roland Joffé
17. "Siedmiu samurajów" (1954) - Akira Kurosawa
18. "Trzeci człowiek" (1949) - Carol Reed
19. "Goldfinger" (1964) - Guy Hamilton
20. "Piękność dnia" (1967) - Luis Buñuel
Ja bym polecił:
http://www.filmweb.pl/film/Millennium%3A+M%C4%99%C5%BCczy%C5%BAni%2C+kt%C3%B3rzy +nienawidz%C4%85+kobiet-2009-465857
http://www.filmweb.pl/film/Millennium%3A+Dziewczyna%2C+kt%C3%B3ra+igra%C5%82a+z+ ogniem-2009-485856
http://www.filmweb.pl/film/Millennium%3A+Zamek+z+piasku%2C+kt%C3%B3ry+run%C4%85% C5%82-2009-505440
kilka godzin dobrego kina.
Ale mi nie chodzi o durne naparzanki, tylko filmy z dobrą fabułą, które będę kinem rozrywkowym, a nie dołującym dramatem czy nudnym kryminałem czy thillerem.
Może "Cela 211"? Hiszpański film, ciekawa fabuła i dużo się dzieje. A nuż Ci się spodoba
http://www.filmweb.pl/film/Cela+211-2009-490881
Mnie nie interesują ponure dramaty i thillery. Chce obejrzeć coś rozrywkowego, ale nie będącego czymś głupim. Film, który będzie ciekawy, a nie smutny i dołujący.
Łowcy głów - chyba norweski, po Twoich komentarzach widzę, że ten będzie Ci się podobać! Mocny film, dałem mu chyba 9/10
1. Wielkie piękno
2. Kraina śniegu
3. Cinema Paradiso
4. Przełamując fale
5. Wielkie żarcie
6. 5 element
7. Bandyta
8. Rewers
9. Drżące ciało
10. Labirynt Fauna
To moje subiektywne typy.
- Millennium trylogia [2009]
- Życie jest piękne [1995]
- Berlińska miłość [1985]
- Królowa Margot [1994]
- Mgły Avalonu [2001]
- Ród Antonii [1995]
- Diabły [1971]
- Księga Diny [2002]
- Żywot Briana [1979]
- Lucia i seks [2001]
- Tytus Andronikus [1999]
- Pod osłoną nieba [1990]
- Głowa w chmurach [2004]
- Dersu Uzała [1975]
- Królestwo niebieskie [2005]
- Zatrute pióro [2000]
- Henry i June [1990]
- Anna i wilki [1973]
Może coś dla facetów:
1. zawód gangster
2. Snabba Cash <3 3części
3. taki szwedzki film o gościu, który rekrutuje ludzi do pracy i kradnie obrazy..zapomniałem tytuł
4. dla kobiet: miłość po francusku
5. koliber