Jak w temacie interesuja mnie filmy o ludziach chorych psychicznie..
bardziej w kierunku 'zostań', niż 'lotu nad kukułczym gniazdem'.
--
Pozdrawiam
To może 'Przerwana lekcja muzyki' , co prawda nie oglądałam filmu 'Zostań' i niebardzo wiem o co dokładnie Ci chodzi, ale może trafię :)
niestety nie widziałam zostań:( ale o chorobach psychicznych...Ptasiek, Podziemny krąg, sekretne okno:)a o badaniu wytrzymałości ludzkiej psychyki Obłęd i Eksperyment:)
Zobacz 'American Psycho' jeśli nie widziałeś. Zagrał tam nawet sam Christian Bale jako główny bohater.
dzieki wszystkim za odpowiedzi:> weekend mam obstawiony:] szkoda tylko
ze niektore filmy z tej antologii nie sa latwe do zdobycia/mister frost,
pajak/ pozdro dla wszystkich filmwebowiczow
--
boso, ale w ostrogach
Wiesz co był taki Polski film z końca lat 90, nie pamiętam teraz tytułu w którym główny bohater ( student psychiatrii ) daje się zamknąć w zakładzie dla celów naukowych . Robi to oczywiście pod innym nazwiskiem, jest zdrowy lecz symuluje by obserwować. Po jakim jednak czasie okazuje się że został zdjagnozowany jako chory, nie ma mocy przekonać innych pacjentów i lekarzy że tylko udawał. Wiesz w stylu ''ja jestem zdrowy tylko inni mają nie pokolei''. Godny obejrzenia, może ktoś z forum pamięta tytuł.
Ten film nazywał się ,,Kuracja'' Do obejrzenia chociażby na YT.Grał tam Bartłomiej Topa,
lekarza udającego psychicznie chorego .
Polecam Ci "Rain Man" z niesamowitym Dustinem Hoffmanem. Ewentualnie lekki horror: "Nieproszeni Goście" lub "Co Gryzie Gilberta Grape'a". Polecam również "Drabinę Jakubową" Może nie jest do końca tym o co w tym momencie pytasz, ale może Cię zainteresować. Film trochę "schizujący". Większość tych bardziej znanych już została wymieniona :)
1) "Anioł przy moim stole"
2) "Szpital Przemienienia"
3) no i absolutny hit - jednoosobowy, mobilny szpital psychiatryczny Kuby Wojewódzkiego...
Proponuję "Sanatorium pod klepsydrą". Nie jest stricte ani o chorobach psychicznych, ani o szpitalach, ale za to niezły kawał psychodeli i kina. Przy okazji można samemu nieco się wypaczyć psychicznie.
to może jeszcze Elling...rozbrajajaca i wzruszająca zarazem historia.. polecam:))
i @@@@@@@@@@@@ (pewnei już ogladałaś:)
Wiosenna bujnośc traw z tych starszych:)
Skoro szukasz filmów o ludziach chorych psychicznie to spróbuj znaleźć starą produkcję "Nigdy nie obiecywałem Ci ogrodu pełnego róż" - bohaterką jest nastoletnia schizofreniczka, która trafia do psychiatryka. Film praktycznie nie do zdobycia. Zawsze pozostaje jeszcze książka Joanne Greenberg...
"Zostań" (btw, jeden z moich ulubionych filmów) nie opowiada o człowieku chorym psychicznie ;)
Osobiście bardzo polecam "Wyspę tajemnic". Ewentualnie "K-Pax", choć jeśli mam być szczera, jest zdecydowanie mniej emocjonujący. Ale tez ciekawy i niejednoznaczny...
W "Halloween" jest ciekawy przypadek psychopaty. On sam znajduje się jednak w zakładzie tylko jakieś 20 minut filmu...
http://www.filmweb.pl/Tarnation dokument, więc do "zostań" raczej średnio podobny, ale warto zobaczyć ze względu na formę.
i http://www.filmweb.pl/Sila.Strachu jeżeli nie widziałeś
Skoro padło "Stay" i "The jacket"("Obłęd"), które właściwie nie są o chorych psychicznie, to zdecydowanie należy uaktualnić ten spis o "Black Swan" Aronofsky'ego - absolutna rewelacja i jeśli ktoś lubi Lyncha, to myślę, że "Mullholand Drive" też idealnie tu pasuje, do tego zupełnie od innej strony: "Przebudzenia" - stary film z De Niro i Williamsem, wzruszający, świetnie zagrany, i "My son, my son, what have you done" Herzoga o mężczyźnie, który zabił swoją matkę tak samo jak postać, którą grał w sztuce; i dziwię się niezmiernie, że nikt nie wspomniał ani o "Misery" z niezapomnianą rolą Kathy Bates ani o "Lśnieniu" z dla odmiany rewelacyjnym Jackiem Nicholsonem :)
a no tak - co prawda nie jest to właściwie główny temat filmu, ale zdecydowanie godzien wspomnienia: "12 małp"
"Mordercze lato" Spike'a Lee - psychopatyczny psychol "Syn Sama",ktoremu głosy podsuwały ciekawe pomysły;)
Te dwa filmy, a do tego jeszcze "Obłęd" :) jest taki wątek psychiatryczny. W sumie, jak już mówimy o filmach tego typu, to możesz zahaczyć o "Numer 23". Coprawda nie ma tam typowego psychiatryka, ale mamy obsesję bohatera na punkcie jednej liczby, co się robi niezdrowe dla jego stanu psychicznego :)
http://www.filmweb.pl/film/Musimy+porozmawia%C4%87+o+Kevinie-2011-485802
http://www.filmweb.pl/film/Cz%C5%82owiek+pogryz%C5%82+psa-1992-31281