Jestem odważnym facetem i mało który horror jest mnie w stanie przestraszyć. Poleccie które horrory sprawiły że po ich obejrzeniu spaliście przy jasno zapalonym świetle w całym mieszkaniu. Bo mam ochote na naprawde ostra jazde z horrorem ale żeby to był horror, czyli coś nadprzyrodzonego, coś nieznanego, czego nie rozumiemy a nie jakiś tak dreszczowiec o jakims facecie co zabija albo o gigantycznym krokodylu. Chodzi o PRAWDZIWY HORROR PO KTÓRYM BĘDĘ SIE BAŁ DO KIBLA IŚĆ W NOCY :) Darujcie sobie półśrodki, ja naprawde chce się przestraszyć.
Żadnym filmem tego nie osiągniesz. Zagraj w jakąś grę typu survival horror polecam:
Penumbra Przebudzenie http://www.filmweb.pl/videogame/Penumbra%3A+Przebudzenie-2007-611565
Penumbra Czarna Plaga http://www.filmweb.pl/videogame/Penumbra%3A+Czarna+plaga-2008-611265
Amnesia Mroczny Obłęd http://www.filmweb.pl/videogame/Amnesia%3A+Mroczny+Ob%C5%82%C4%99d-2010-615795
Slender http://www.filmweb.pl/videogame/Slender-2012-659918
http://www.filmweb.pl/film/Laboratorium+Diab%C5%82a-1992-165023
http://www.filmweb.pl/film/Hei+tai+yang+731-1988-130383
Fragment z recenzji: "Gdy panowie w końcu pofatygowali się do pomieszczenia operatora, znaleźli go bladego i roztrzęsionego wśród własnych wymiocin. Nie był w stanie dalej oglądać filmu".
Milutkie prawda? :)
ju-on 2000
http://www.filmweb.pl/film/Ju-on-2000-147999
http://www.filmweb.pl/film/Ju-on+2-2000-148000
pierwowzory klątwy ameryknaskiej i japonskiej, klimatu dodaje wersja wideo i mały budzet
Dzięki za pomysł z grami. pamietam jak kiedys grałem w Wolfenstain i były pierwsze akcje w katakumbach, rzeczywiście się bałem :) A czy czasami Silent Hill nie jest też dobrym horrorem, który straszy, tzn grą ??
czytałem o tych filmach japońskich "Labolatorium Diabła i ten niżej ale filmu nie widziałem jeszcze. Japońcy są hardcorowi na maxa. W dokumencie " Canibalism lub smierć" mówili że tylko wojska japońskie zrzerali ŻYWCEM swoich jeńców, tzn odkrajali mięso z łydek ofiary a potem wrzucali ofiare do dołu żeby nie uciekł i żeby żył, żeby się mięsko nie popsuło. Pozatym Filmy, horrory japonskie są serio dobre, ten klimat, z tym że tych wyżej nie moge nigdzie znaleźć. Wiecie gdzie je obejrzeć ? Że już nie wspomne o japonskich hardcorowych pornosach ;/
poszukaj a znajdziesz, ten drugi ja znalazłem tylko z niemieckim dubbingiem, ale oczywiście są napisy
Jeśli chodzi ci o horrory na których chcesz się bać, to tylko horrory o duchach, a nie żadne tam smakosze itp. np. http://www.filmweb.pl/Shutter.Widmo
http://www.filmweb.pl/Ring
Właśnie obejrzałem "Widmo" i musze powiedzieć że mnie nie przestraszył wogóle, ale końcówka, dobra, ciekawa..
"Ring" oglądałem kiedyś japoński i serio zrobił wrażenie, ten klimat, że już nie wspomne o tych filmach hehe.
Takim horrorem , który mnie przestraszył był " Zejście" , przynajmniej na początku filmu niezłe emocje miałem.
"Lśnienie" jak byłem nastolatkiem to się bałem a jak obejrzałem niedawno z partnerka to laliśmy ze śmiechu , zwłaszcza z tego czarnoskórego dz\iadka, który przeleciał taki kawał a potem przejechał i dojechał w koncu do tego domu, po to tylko żeby u progu dostać z bejspola i zemdleć hehehe.
Tak więc na dzień dzisiajszy, horrory które mnie przestraszyły to :
"Zejście"
"Ring"- japońska wersja.
" W paszczy szaleństwa" - bo bohater nie mógł się wydostać i to było tak jakby w jego psyche.
"1408" jak wyżej, najgorzej jak masz jazde psychiczną i nie możesz się uwolnić.
Podobnie było w 'Wyspa tajemnic" tam też była jazda psychiczna. Nie jest to horror ale super klimat.
Właśnie, znacie jakieś filmy z JAZDĄ PSYCHICZNĄ ?? Tak jak w "1408", "W paszczy szaleństwa", "Wyspa tajemnic' ?
Według mnie nie chodzi o film bo nawet najstraszniejszy horror obejrzany w słoneczny dzień okaże się słaby , więc moja rada obejrzyj sobie film w ciemnym mieszkaniu najlepiej sam na 40-50 calowej plaźmie odpowiednio podgłośniony a najlepiej jakbyś miał głośniki ustawione w 4 kątach pokoju usiądz na środku 2 metry przet telewizorem i obejrzyj sobie jakiś horror najlepiej taki w którym są ciemnie sceny np. polecam obejrzeć zejście w takich warunkach gwarantuje ci że postrachasz się odrobine ps. żeby zwiększyć prawdopodobieństwo że się zestrachasz obejrzyj film którego jeszcze nie widziałeś i nie wiesz w których momentach "potworki wyskakują " .
Murzyn dostał z bejsbola? A oglądałeś Lśnienie Kubricka czy Kinga? To drugie jest podobno tragiczne :P
Ciężko powiedzieć o czym piszesz, bo w tym kontekście nie ma to sensu. Pisałem o dwóch adaptacjach książki Kinga. Jedna Kubricka, a druga to miniseria której scenariusz napisał sam King.
Popieram. W Paszczy szaleństwa i 1408 to mocne kino niepokojące.. Ciekawą pozycją jest też Wąż i Tęcza. Coś jeszcze?
Na mnie tak podziałały jedynie Egzorcyzmy Emily Rose. Mimo, że jestem niewierzący, to jednak dopisek "na faktach" wbrew wszystkiemu robił swoje. Jeszcze Lśnienie jest straszne, ale tylko za pierwszym razem, bo tam wszystko opiera się na niepewności a nie faktycznych straszakach.
Oglądałam już wiele horrorów, lecz kilka z nich to były wręcz komedie. Szczególnie amerykańskie, bo w większości tylko japońscy oraz chińscy reżyserzy potrafią wyczuć klimat horroru. Do sedna - "Shinyusha" to jeden z zakazanych filmów, pewnie dlatego, że nie było w nim żadnych efektów specjalnych, a podczas kręcenia filmu zginęło 327 osób. Nie bałam się aż tak bardzo, ponieważ o tym jeszcze nie słyszałam. Obejrz, ale nie obiecuję, że jeżeli obejrzysz go w środku nocy, do tego przy zgaszonym świetle, nie będziesz się bać iść do łóżka po 20.00
PS: Ja go oglądałam o 12.00 rano, ale moja siostra nibyhardcore około 23.00 i siedziała przez 3 godziny w jednym pokoju oglądając SpongeBoba.
Mnie straszą wszelkiego rodzaju filmy kręcone z jednej kamery. A więc wszystkie części Paranormal Activity, w tym paranormal etnity. Do tego Rec 1 i Rec 2 i Grave Encounters , ale tylko pierwsza część. Można dodać Tunnel. Reszta też jest fajna , ale te najbardziej mnie przestraszyły :D
Każdy boi się czegoś innego, ale może to :) :
1408 - http://www.filmweb.pl/1408
Mgła - http://www.filmweb.pl/2007.Mgla
Rytuał - http://www.filmweb.pl/film/Rytua%C5%82-2011-567009
witam "obecność" teraz w kinach leci mega film tak sie balem ostatnio jak mialem 10 lat i ogladalem egzorcyste
Tak jak już Ci napisali, idealnym sposobem na strach jest gra komputerowa np. Amnesia. Co do filmów, to na miano dobrego zasługuje na pewno Ring (horror dzieciństwa, sentyment pozostał), Shutter (wersja z 2004 bodajże), Salo, czyli 120 dni Sodomy (bardzo brutalny i szokujący, może tutaj się nie przestraszysz, ale na pewno poczujesz moralnego kaca), klątwa (japońskie wersje, dobry, klimatyczny film). Z klasyków totalnych polecam Halloween :)
Jezeli chcesz poczuc naprawde paranoiczny strach to wez 200 mg LSD i obejrzyj the blair witch project , dostaniesz takich paranoi ze skonczysz w szpitalu jezeli naprawde chesz sie pozadnie wystraszyc.
moim zdaniem najstraszniejsze filmy jakie oglądałam to np. :
-droga bez powrotu (oczywiście jest dużo odcinków jak np. : doga bez powrotu 4 )
-wzgórza mają oczy
-obecność
-mama
http://www.filmweb.pl/Amityville
- Czerwona róża 2002
- Inni 2001
Uważam że to horrorki na poziomie :)
Witam. Nie wiem czy oglądałeś horror "Naznaczony"? Bo ja też od długiego czasu szukam naprawdę strasznego horroru ale właśnie niestety bez skutecznie:( A Naznaczony mi się podobał i nawet jedna postać z tego filmu prześladowała mnie w snach:)
Ja tez juz bardzo duzo horrorów ogladałem ale dwa najlepsze to:
1.Annabelle
2.Obecność
3.Nienarodzony
Mnie nie przestraszył jeszcze żaden horror, chociaż jestem ich miłośniczką :)
Chociaż... Nie, był jeden którego się przestraszyłam. Może to dlatego że od małego czułam niechęć do porcelanowych lalek? Nie mam pojęcia... W każdym razie z czystym sercem polecam ci "Annabelle". Dziewczyna dostaje na urodziny (? Nie pamiętam dosyć dawno już to oglądałam xd) lalkę, w której zamieszkuje mroczny demon małej dziewczynki (ona oczywiście o tym nie wie). historia o tyle straszna ze prawdziwa.
Zaniepokoiły mnie (ale nie przestraszyły):
1. Obecność- "Annabelle" jest prequelem tego filmu. Oczywiście historia również oparta na faktach. Można się nieźle przestraszyć... Ale wątek fabularny również nie jest zaniedbany!
2. "Ostatni Egzorcyzm"- jestem osobą wierzacą, i bacząc na to że takie coś przeżywają osoby opetane... Brak słów.
3. "Naznaczony"- fenomen naznaczonego, jest przez wiele osób niezrozumiały i twierdzą że to gniot. Ten film działa na zasadzie obrazow- niezależnie od tego czy oglądasz go w nocy czy w dzień, jumpscenki zapamietasz, i będą cię przesladowały przed snem :).
Warto obejrzeć, nie dla samego strachu, ale rownież patrząc pod kątem fabularnym:
1. Sierociniec- Syn facetki która niedawno wykupiła tytułowy sierociniec ginie w nieznanych okolicznościach
2. Ocullus- ojciec 2 dzieci zostaje zamordowany przez tajemnicze siły skupione wokół lustra. Obarczone winą zostaje jedno z dwójki dzieci. Po latach siostra próbuje udowodnić niewinność brata.
3. Nie bój się ciemności- nie ma się co nad nim rozwodzić, raczej wszyscy go znają xD
4. Jesabelle- młoda niepełnosprawna dziewczyna wraca po latach do posiadłości niezyjacej matki.
5. Mama- 2 siostry zostają znalezione po latach w sercu lasu. Utrzymują że
Przetrwały tylko dzięki tajeemniczej postaci nazywanej mamą.
6. The Ring (w wersji Azjatyckiej! Amerykański remake to gów.no którego boją się tylko nie ogarnieci w temacie xd)- to raczej też wszyscy znają xd
7. Widmo (to też w wersji Azjatyckiej) - para fotografów potraca w lesie młodą dziewczynę. Odtad stają się swiadkami dziwnych zjawisk.
8. Lśnienie- hit S. Kinga. Wiadomo o co chodzi :)
Czego tu się bać?:
1. Blair Witch Projekt- kiedyś może i straszył kampania przeprowadzana wokół filmu, ale teraz jest zwykłym ścierwem.
2. Paranolmal activity- nigdy nie zrozumiem fenomenu tego filmu.
3. Egzorcyzmy Emily Rose- tak znam historię tej dziewczynki, znam również film i to bardzo dobrze, ale kiedy nadeszła pora na napisy końcowe pomyślałam " To już?". Jak dla mnie nie był to horror tylko umocnienie w wierzę, że coś ponad nami istnieje. Dużo straszniejszy był dokument, który mogę ci polecić z większym entuzjazmem.
Jeśli lubisz gore:
1. Martwe zło- zaletą filmu jest szybko rozwijająca się akcja i naprawdę dobre efekty. Gra aktorska też całkiem w porządku :) jeśli kręci cię gore, powinnaś to obejrzeć.
2." Milczenie Owiec"- obrzydliwy, kontrowersyjny, cudownie psychodeliczny. Na niektórych scenach zamykalam oczy z obrzydzenia xd
3. Oczywiście "piła"- Jigsław (dobrze napisałam ? Bo już dawnooo go nie oglądałam xd) tworzy "grę" której uczestnicy mają zobaczyć ile naprawdę znaczy życie ;).
Jeśli szukasz filmu na wieczór ze znajomymi:
Rec- dziennikarka i kamerzysta kręcą dokument o życiu strażaka. Wkrótce jednak zostają wysłani na akcje w której walczyć będą o Zycie.
Mam nadzieję ze pomoglam i ze ktoś zaplusuje bo trochę się napracowałam.
Obejrzałem większość filmów tu wymienionych i mało który zrobił na mnie wrażenie. Dzisiaj kino serwuje nam takie gnioty, że głowa mała. Jak komuś się to podoba, ktoś się tego boi, to niech ogląda. Produkcje z innych gatunków (thrillery, dramaty) są dużo lepiej kręcone przez współczesnych twórców. Wśród dzisiejszych horrorów prawie żaden nie dorównuje pierwowzorom z ubiegłego wieku. Jednak gdyby dokładniej poszukać, można znaleźć takowe perełki.Z nich polecam "Omen","Eraserhead", "Wzgórza mają oczy"(wiem, bardzo objeżdżana pozycja, ale mnie wgniotło w fotel), "The Ring" (zbyt straszny dla mnie nie był, ale jarałem się klimatem). Gdy masz już obejrzane wszystkie te pozycje nie myśl, że nic Ci już nie zszokuje. Ja tak myślałem dopóki nie obejrzałem "Martyrs. Skazani na strach". Po seansie przez 6 godzin nie mogłem się uspokoić. Trzeba tu zaznaczyć, że jest to horror straszący klimatem, starający się robić wrażenie przez psychodele. Jak ktoś liczy na tanie badziewie z jumpscare'ami co 5 minut to się zawiedzie. Bo w "Martyrs" najstraszniejsze nie jest to, co widzimy, a to, co możemy sobie wyobrazić. Jeśli lubisz ambitne horrory to polecam :D